11.Sınıf Felsefe 1.Dönem 1.Yazılı Sınavı Soruları ve Cevapları
Soru 1 |
A | Descartes |
B | Anaksimenes |
C | Herakleitos |
D | Anaksagoras |
E | Thales |
Soru 2 |
A | Maiotik-Septik |
B | Maiotik-Arkhe |
C | İroni-Kaotik |
D | İroni-Maiotik |
E | Kaotik-Septik |
Soru 3 |
I - Bilgi insana göredir.
II - Doğru bilgiye ulaşmak imkânsızdır
III - Bilgiye ulaşılsa bile, başkasına aktarılamaz.
Bu görüşler aşağıdaki ekollerden hangisine aittir?
A | Atomcu filozoflar |
B | Pluralistler |
C | Sezgiciler |
D | Monistler |
E | Sofistler |
Soru 4 |
“ Felsefe tarihi aynı sorular üzerinde düşünüp farklı sonuçlara ulaşmış filozoflarla doludur. Ancak bu filozofların birbirinden tamamen kopuk çalıştıkları ya da birbirlerinin fikirlerini görmezden geldikleri düşünülmemelidir. Her filozof kendinden önceki fikirleri gözden geçirir. Onları ya destekler ya da neden desteklemediğini gerekçelendirmek zorunda kalır.“ Bence saçma.” demek felsefi bir savunma sayılamaz. Filozofun açıklamalarını akla dayandırmasını ,çelişkili açıklamalardan kaçınmasını bekleriz.”
Buna göre felsefi düşüncenin özelliklerinden hangisi vurgulanmamıştır?
A | Yığılımlı ilerleme |
B | Temellendirmek |
C | Hayret etme |
D | Rasyonellik |
E | Tutarlılık |
Soru 5 |
İlim, ilim bilmektir.
İlim, kendin bilmektir.
Sen kendin bilmezsen
(Ya) Bu nice okumaktır.
Yunus Emre'nin bu dörtlüğü felsefenin hangi özelliğine uygun düşmektedir?
A | Tümel olma |
B | Refleksif olma |
C | Öznel olma |
D | Eleştirel olma |
E | Merak etme |
Soru 6 |
A | Kimya dersinde yaptıkları deney sonucu öğrencilerin suyun yüz derecede kaynamasını tespit etmeleri |
B | Annesinin yaptığı yemeği ev ahalisinin beğenmesine karşın Ayşe’nin tuzlu bulması |
C | Her insanın hoşuna giden parfüm kokusunun farklı olması |
D | Aslı’nın yeşil dediği elbiseye annesinin mavi demesi üzerine renk konusunda uzlaşamaması |
E | Eylül’ün, uzun saçlarının uçlarından kestirmek için kuaföre gidip tümden kısa saçlı olarak kuaförden ayrılması |
Soru 7 |
Aristoteles “Nikomakhos’a Etik” adlı eserinde şöyle der: “O halde erdem tercihlere ilişkin bir huy; akıl tarafından ve aklı başında bir insanın belirleyebileceği, bizle ilgili olarak ortak alanda bulunma huyudur. Bu bir aşırılık, öteki eksiklik olan iki kötülüğün ortasıdır. Kötülük etkilenimlerde ve eylemlerde gerekenden aşırısı ya da eksikliğidir. Erdem ise ortayı bulmadır.”
Buna göre Aristoteles için Erdem aşağıdakilerden hangisidir?
A | Hak peşinde koşma |
B | Deneyim kazanma |
C | Tutarlı olma |
D | Bencil olma |
E | Ölçülü olma |
Soru 8 |
Platon ünlü mağara öğretisinde dünyadaki varlıkları, ideaların yansıyan gölgeleri olarak tasarlar. O’na göre dünyanın maddi ve bireysel varlıkları eksik, yetersiz ve olumsuz özelliklere sahip oldukları için asıl varlık olamazlar.
Buna göre Platon’un idealar öğretisi ile ilgili aşağıdaki çıkarımlardan hangisine ulaşılamaz?
A | İlk varlık oldukları için değişmezler |
B | Deney ve tecrübelerle fark edilirler |
C | Soyut yapıdadırlar |
D | Asıl gerçek varlıklardır |
E | Zihinsel alanda yer alırlar |
Soru 9 |
Herakleitos’un ilgilendiği en önemli konu varlık sorunudur. O öz varlığın, bütün değişiklikler içinde birliğini yitirmeyen ana maddenin ne olduğunu araştırırken aynı zamanda evrendeki değişmenin temel unsur olduğunu da ileri sürmüştür. Ona göre “Değişmedeki değişmezliği sağlayan şey logostur.”
Bu parçadan Herakleitos’un varlık anlayışı ile ilgili aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?
A | Değişim varlıklar arasında ilişki oluşturur. |
B | Evrende görünenleri var kılan değişimdir. |
C | Nesneler değişim dinamiklerini içinde taşır. |
D | Var oluş süreçleri varlığın yapısına göre oluşur. |
E | Evrendeki değişim atomlara bağlıdır. |
Soru 10 |
Aristoteles’e göre her şeyin orta yolu insan için iyi ve erdemli olandır. Orta yol, herhangi bir şeyin ne fazlasını ne de azını istemektir.
Aşağıdaki atasözlerinden hangisi Aristoteles’in bu görüşüne uygundur?
A | Alçak yerde yatma sel alır, yüksek yerde yatma yel alır |
B | Damdan düşen, halden bilir. |
C | Acıkan doymam, susayan kanmam sanır. |
D | Kazma elin kuyusunu, kazarlar kuyunu. |
E | Bakarsan bağ olur, bakmazsan dağ olur. |
Soru 11 |
Sokrates’e göre erdem ve bilgi aynı şeydir; doğru davranış ancak doğru bilgiyle mümkündür. Ahlaklı olmak için iyiyi bilmek gerekir. Kimse bilerek kötülük etmez. Kötülük bilgi eksikliğinden kaynaklanır.
Sokrates’in bu görüşlerine dayanarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A | Deneyimsel bilgi erdemin kaynağıdır. |
B | Kötülük olmadan iyiliğin değeri yoktur. |
C | Kötülük de iyilik gibi insanın seçimlerine bağlı olarak ortaya çıkar. |
D | Erdem gelip geçici bir bilgidir. |
E | İnsanın erdemli olmasının temelinde bilgi vardır. |
Soru 12 |
Felsefe tarihinde sistematik bir filozof olarak bilinen Platon’un sanat anlayışı, varlık anlayışı ile ilişkilidir. Ona göre sanat, gerçeğin silik bir kopyası olan fenomenlerin birer kopyasını yapmaya koyulursa değersiz bir ürün ortaya çıkarır ve aslından uzaklaşır.
Buna göre Platon’un aşağıdakilerden hangisini eleştirdiği söylenebilir?
A | Pratik olarak işe yarayan eserlerin üretilmemesini |
B | Sanat eserinin idealardan uzaklaşmasını |
C | Güzelin kişiden kişiye değişmesini |
D | Kopyaların aslını yaşatmasını |
E | Evrenin yaradılıştan bir sanat eseri olarak algılanmasını |
İlgili Kategoriler
Benzer Yazılar
- 11.Sınıf Felsefe Dersi 1.Dönem 1.Yazılı Sınav Soruları 2019-2020
- 11.Sınıf Felsefe Dersi 2.Dönem 2.Yazılı Soruları Ve Cevapları 2018-2019
- 11.Sınıf Felsefe 2.Dönem 2.Yazılı Soruları Ve Cevapları 2018-2019
- 11.Sınıf Felsefe 2.Dönem 2.Yazılı Soruları 2018-2019
- 10-11.Sınıflar Felsefe Çalışma Soruları Ve Cevapları 2018-2019
- 10-11.Sınıf Felsefe Dersi 1.Dönem 2.Yazılı Soruları 2018-2019
- 11.sınıf felsefe dersi 1.dönem 1.yazılı soruları ve cevapları 2018
- 11.sınıf felsefe dersi 1.dönem 1.yazılı soruları 2018
- 11.sınıf felsefe dersi 1.dönem 1.yazılı soruları 2018-2019
- 11.sınıf felsefe dersi 1.dönem 1.yazılı soruları 2018