2018-2019 Eğitim öğretim yılı buz kırma etkinliği seminer raporu



MALATYA-YEŞİLYURT

KUYULU ORTA OKULU

2018 EYLÜL ÇALIŞMA PROGRAMI

BUZ KIRMA ETKİNLİĞİ SEMİNER RAPORUDUR.

 

Etkinlik Tarihi: 04.09.2018

Etkinlik Yeri: Okul bahçesi

Etkinlik Saati: 9.30/11.20

Hazırlayan: Mehtap TEKDEMİR EROĞLU

Beden Eğitimi Öğretmeni

Katılımcılar: Tüm okul personeli etkinliğe katılmıştır.

 

 

Öncelikle “Buz Kırma Tekniği hakkında bilgi verildi.

  • Özellikle ilk defa tanışan bir grup insanın kendi arasında daha iyi tanışması ve kaynaşması için bazı etkinlikler ve oyunlar yapılır. Bu oyun veya etkinliklere buz kırma etkinlikleri denir.
  • Hepimiz yaşamışızdır aslında. Yeni girdiğimiz bir toplulukta kendimizi yabancı ve kötü hissederiz. Psikolojik olarak kendimize yakın hissettiğimiz bir kişiyle iletişim kurmaya çalışırız.
  • İnsanın sosyal bir varlık olduğunu düşünürsek bu tür etkileşime girmesi zorunluluktur ve bunu hızlandırmak gerekir. Bu hızlandırma işlemi ise buz kırma etkinlikleri ile gerçekleşir.
  • Etkinlik sonrası amaç kişilerin birbirlerinin adını, yaşını, çalışma durumunu ve kişisel özelliklerini öğrenir. Böylece kişiler birbirleri ile kendi arasında daha rahat iletişim kurdukları için daha iyi sonuçlar elde edilebilir. Bunun yanında grup olmanın, birlikte hareket etmenin önemi de vurgulanmış olur.

 

 

BUZ KIRMA ETKİNLİĞİ UYGULAMALARI

 

KURDELA OYUNU

AMAÇ: Katılımcıları birbirleri ile tanıştırmak ve kaynaştırmak, grup dinamiğini sağlamak

  • ÖĞRENME ÇIKTILARI: Bu etkinlik sonunda katılımcılar;
  • Birbirlerinin adlarını öğrenirler. Kaynaşarak birbirleri ile rahat iletişime geçer hâle gelirler. Grup olmanın önemini fark ederler.
  • MATERYAL: Hulahop, balon, ip, siyah battal boyu çöp torbası, göz bandı/kurdele SÜRE: 2 ders saati
  • İŞLENİŞ:
  • Lider grubun çember olmasını sağlar.
  • Lider “Mekânın her yerini kullanarak yürümeye başlayalım yönergesini” verir.
  • Katılımcılar liderin verdiği yönergelere uygun mekânda serbest şekilde yürürler.
  • Lider “yavaş, çok yavaş, hızlı, daha hızlı, karşımızda birileri çarpıyormuş gibi yapıyoruz ama çarpmıyoruz, hızlıca yürüyüp aniden duruyoruz” yönergelerini sıra ile vererek katılımcıların ısınmalarını sağlar.
  • Katılımcılar liderin yönergeleri doğrultusunda yürürler, mekânı tanımaya çalışırlar.

 

 

TANIŞMA OYUNU

  • Tüm katılımcılar üç parmaklarını hava kaldırırlar.
  • İşaret parmağı “isim”, orta parmak “en sevdiği içecek” ve yüzük parmağı da “en çok gitmek istediği ülkeyi” temsil eder.
  • Katılımcılar odanın içerisinde yürümeye başlarlar ve karşılaştıkları herkesin parmaklarına kendininkileri değdirerek sırayla parmakların temsil ettiklerini söylerler.
  • Amaç belirli süre içerisinde en çok kişiyle karşılaşmak ve tanışmaktır.
  • 5-10 dakika kadar bir süre verilerek katılımcıların tanışmaları sağlanır.
  • Katılımcılardan daire olmaları istenir. Her katılımcıdan tanıştığı ve aklında kalan üç farklı katılımcıyı söylemeleri istenir.
  • Not: Oyun parmak sayısı artırılarak da oynanabilir. Parmakların temsil ettikleri şeyler arasına
  • yaş, şehir, hobi vb. özellikler de eklenebilir.

 

YÖNETİCİYİ BUL

  • Lider katılımcılar arasından bir ebe seçer. Ebenin kısa bir süreliğine gruptan uzaklaşması/dışarı çıkması istenir.
  • Gruptaki bir kişi ebeden gizli olarak yönetici seçilir.
  • Yönetici ebeye yakalanmadan bir hareket yapar. Örneğin; ellerini kaldırır, ellerini vurur, parmak şıklatır vb. Diğer katılımcılardan ise çaktırmadan ebeye bakmaları ve ebe hareketi değiştirdiği an diğerlerinin de hemen yeni hareketi taklit etmeleri istenir.
  • Ebenin görevi yöneticinin kim olduğunu bulmaya çalışmaktır.
  • Ebenin yöneticiyi tahminde üç hakkı vardır.
  • Ebe yönetici bulursa yeni ebe yönetici olur. Bulamazsa tekrar ebe olarak devam eder.
  • Katılımcılardan sınıfta karışık bir şekilde yürümeleri istenir.
  • Ebe sırtını döndüğü an yönetici hareketi değiştirir.
  • Ortadaki kişi hareketi değiştiren kişiyi bulunca oyun sona erer.

 

“ŞU, BU, O” OYUNU

 

  • Katılımcılar arasından bir ebe seçilir ve ebe grubun ortasına yerleştirilir.
  • Ebe “Şu” diye birini gösterir. Gösterilen kişi ellerini kaldırarak “Bu” der. Gösterilen kişinin sağında ve solunda bulunan kişiler de onu işaret ederek “O” derler.
  • Şaşıran kişi ebe olarak ortaya geçer.
  • Önemli olan ebenin hızlı bir şekilde “Şu” diye göstermesi ve diğer katılımcılarında hızlıca “Bu” ve “O” demeleridir.

 

KABAK OYUNU

 

  • Lider grubun çember olmasını ister.
  • Çemberdeki katılımcılar sırayla saat yönünde 1-2-3-4-5… bir sayıyı söyleyerek sayar ve o sayının sahibi olur.
  • Katılımcılar içinden bir ebe seçilir.
  • Ebe oyunu başlatan kişidir. Ebe oyuna başlarken “Tarlayı ektim biçtim 5 kabak oldu” der.
  • Numarası 5 olan kişi “ 5 kabak olmaz” der. 5 kabağı söyleyen kişi hemen “Ya kaç kabak olsun?” der.
  • Sayıya sahip kişi “5 kabak olmaz. 8 kabak olur” der.
  • Sayıya sahip katılımcı “8 kabak olmaz” der. 8 kabak olur diyen kişi “Ya kaç kabak olur?” der.
  • Sayıya sahip olan katılımcı “8 kabak olmaz. 3 kabak olur” der.
  • Oyun bu şekilde seri bir şekilde devam eder. Yanılan ya da geç cevap veren, donuk kalan katılımcı oyundan çıkar. Oyundan çıkan kişi çemberde kalır. Fakat çıkan katılımcının sayısını söyleyen katılımcı yanılmış olup oyundan çıkar.

 

 

BALON SEPETTE OYUNU

  • Lider katılımcılara bir hulalop, battal boy çöp torbası ve ip (dayanıklı) verir.
  • Katılımcılardan bu malzemelerle hulalopun altına çöp torbasını bağlayarak bir sepet oluşturması ve hulalopun çevresinde katılımcıların sayısı kadar birer metre uzunlukta ipler bağlamaları istenir.
  • Aralarından iki kişi seçmeleri istenir. Birinci kişi balon atıcı, ikinci kişi ise grubunun yönlendiricisidir.
  • Lider grubun çember olması ve göz bantlarını takarak görmemelerini sağlar.
  • Lider gözleri açık olan iki kişinin çembere bağlı olan ipleri, her bir katılımcının bir tane almasına yardımcı olmasını ve grubun ipleri gergin tutarak hululopun havada tutmasını ister.
  • Daha sonra seçilen iki kişiden biri balon atıcı; grubun iplerinden tuttuğu hulalopun olduğu çember içinde balonu havaya atar.
  • Seçilen diğer kişide ipleri tutan grubu balonun sepete girmesi için sözel olarak yönlendirir.
  • Seçilen iki kişi grup içinden değiştirilerek oyun katılımcıların isteği doğrultusunda oynanır.

Teknik uygulandıktan sonra farklı branştaki öğretmenlerin fikirleri alınmış, onların da istek ve önerileri dikkate alınmıştır.

 

Mehtap TEKDEMİR EROĞLU

Beden Eğitimi Öğretmeni

 

İlgili Kategoriler

Öğretmen Dosyaları



Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir