Avukatlık Sınav Soruları Ve Cevapları

Cevapla
fermander
Mesajlar: 22
Kayıt: 19 Mar 2017 13:32
İletişim:

20 Mar 2017 15:41

1-
1- Dilekçe Hakkı
2- Adil Yargılanma Hakkı
3- Bilgi Edinme Hakkı
4- Konut Hakkı
5- Ombudsmana başvurma hakkı
Yukarıdaki haklardan hangileri 1982 Anayasası’nın ilk şeklinde yer almamakla birlikte sonradan yapılan değişiklikler çerçevesinde Anayasal dayanağa kavuşturulmuştur?
A) 1,2,3
B) 2 ve 5
C) 3,4,1
D) 2, 3 ve 5
E) 2 ve 1
ANAYASADA 2001 YILINDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER KAPSAMINDA ADİL YARGILANMA HAKKI, 2010 YILINDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER ÇERÇEVESİNDE DE BİLGİ EDİNME HAKKI İLE KAMU DENETÇİSİNE BAŞVURMA HAKKI ANAYASAL DAYANAĞI KAVUŞTURULMUŞTUR. BU DOĞRULTUDA OLMAK ÜZERE 2010 ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ İLE ANAYASANIN 74 ÜNCÜ MADDESİNİN KENAR BAŞLIĞI ‘’DİLEKÇE BİLGİ EDİNME VE KAMU DENETÇİSİNE BAŞVURMA HAKKI’’ ŞEKLİNDE DEĞİŞTİRİLMİŞ VE ‘’HERKES BİLGİ EDİNME VE KAMU DENETÇİSİNE BAŞVURMA HAKKINA SAHİPTİR.’’ FIKRASI EKLENMİŞTİR. AYRICA BELİRTMEK GEREKİR Kİ, DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI 1982 ANAYASASI'NDA DA YER ALMAKLA BERABER ANAYASAL DAYANAĞA İLK KEZ 1961 ANAYASASI'YLA KAVUŞTURULMUŞTUR. DEVLET DENETLEME KURULU İSE İLK KEZ 1982 ANAYASASI'NDA DÜZENLENMİŞTİR. 2010 ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ İLE KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMUNA DA İLK KEZ 1982 ANAYASASI'NDA YER VERİLMİŞTİR. BU İKİ KURUMU BİRBİRİNE KARIŞTIRMAMAK GEREKİR. OMBUDSMAN = KAMU DENETÇİSİDİR. KAMU DENETÇİSİ İDARENİN İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ ŞİKAYETLERİ İNCELEMEKLE GÖREVLİDİR. CEVAP D

2- 2010 Anayasası’na göre Anayasa Mahkemesinin üye sayısı aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
A) 11 Asıl, 2 Yedek
B) 15 Asıl , 5 Yedek
C) 15 Asıl
D) 17 Asıl
E) 20 Asıl
2010 ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ KAPSAMINDA ANAYASANIN 146 NCİ MADDESİNDE YAPILAN DÜZENLEME UYANINCA ANAYASA MAHKEMESİ'NİN 17 ASIL ÜYEDEN OLUŞAN BELİRTİLMİŞTİR. CEVAP D



3-Hakimler ve Savcılar Yüksek Kuruluna Tabii (doğal) üyelik hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) HSYK’ya tabii üyelik kalkmıştır.
B) Adalet Bakanı tabii üyedir.
C) Anayasa Mahkemesi Başkanı tabii üyedir.
D) Yargıtay ve Danıştay Başkanları tabii üyedir.
E) Adalet Bakanı Müsteşarı tabii üyedir.
2010 ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ KAPSAMINDA ANAYASAMIZIN 159 UNCU MADDESİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLE ADALET BAKANLIĞI MÜSTEŞARI KURULUN TABİİ ÜYESİDİR. CEVAP E
4- Aşağıdakilerden Hangisi için Danıştay incelemesi gereklidir?
A) Kanunlar
B) Yönetmelikler
C) Uluslararası Sözleşmeler
D) Tüzükler
E) Genelgeler
KANUNLAR: CUMHURBAŞKANI TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ'NDE KABUL EDİLEN KANUNLARI 15 GÜN İÇİNDE YAYINLAR. C.BAŞKANI UYGUN BULMADIĞI KANUNLARI BİR DAHA GÖRÜŞÜLMEK ÜZERE GEREKÇESİYLE BİRLİKTE AYNI SÜRE İÇERİSİNDE MECLİSE GERİ GÖNDERİR KISMEN UYGUN BULUNMAMASI DURUMUNDA TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ SADECE UYGUN BULUNMAYAN MADDELERİ GÖRÜŞEBİLİR FAKAT BÜTÇE KANUNU İÇİN BİR FARKLILIK SÖZ KONUSUDUR. CUMHURBAŞKANI BÜTÇE KANUNU İÇİN BU YETKİSİNİ KULLANAMAMAKTADIR. KANUNLAR, RESMÎ GAZETEDE YAYIMLANDIĞI GÜNÜ İZLEYEN GÜNDEN İTİBAREN 45 GÜN SONRA YÜRÜRLÜĞE GİRER. ÖRNEĞİN KENDİ YÜRÜRLÜK TARİHİNİ KENDİSİ SAPTAMAYAN BİR KANUN 1 EKİM 2000 GÜNÜ RESMÎ GAZETEDE YAYIMLANMIŞ İSE BU KANUN 16 KASIM 2000 TARİHİNDE YÜRÜRLÜĞE GİRER. EĞER KANUN YÜRÜRLÜĞE GİRECEĞİ GÜNÜ KENDİ SAPTAMIŞSA O TARİHTE YÜRÜRLÜĞE GİRMEKTEDİR. ÖRNEĞİN KANUNUN YÜRÜRLÜK MADDESİNDE BU KANUN YAYIMLANDIĞĞI GÜN YÜRÜRLÜĞE GİRER DER İSE O KANUN YAYIMLANDIĞI GÜN İTİBARİYLE YÜRÜRLÜĞE GİRER VE 45 GÜN BEKLENMEZ.
YÖNETMELİKLER İSE, BAŞBAKANLIK, BAKANLIKLAR VE KAMU TÜZELKİŞİLERİ, KENDİ GÖREV ALANLARINI İLGİLENDİREN KANUNLARIN VE TÜZÜKLERİN UYGULANMASINI SAĞLAMAK ÜZERE VE BUNLARA AYKIRI OLMAMAK ŞARTIYLA, ÇIKARILABİLİRLER. RESMÎ GAZETEDE YAYIMLANMASI GEREKEN YÖNETMELİKLER, RESMÎ GAZETEDE YAYIMLANDIKLARI TARİHTE, BAŞKA SURETTE İLGİLİLERE DUYURULMASI GEREKEN YÖNETMELİKLER İSE, DUYURULDUKLARI TARİHTE YÜRÜRLÜĞE GİRERLER.

ULUSLARARASI ANDLAŞMALAR, İKİ VEYA DAHA FAZLA DEVLET TARAFINDAN AKDEDİLMİŞ OLAN VE TÜRKİYE’DE CUMHURBAŞKANININ ONAYIYLA RESMÎ GAZETEDE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE KONULAN VE TÜRK NORMLAR HİYERARŞİSİNDE KURAL OLARAK KANUN DEĞERİNDE BULUNAN BAĞLAYICI HUKUK KURALLARIDIR. ULUSLARARASI ANDLAŞMALARIN BAZILARININ KANUNLA UYGUN BULUNMASI GEREKİR. ANAYASAMIZIN 90’INCI MADDESİNİN SON FIKRASINA GÖRE “USULÜNE GÖRE YÜRÜRLÜĞE KONULMUŞ MİLLETLERARASI ANDLAŞMALAR KANUN HÜKMÜNDEDİR. FAKAT “USÛLÜNE GÖRE YÜRÜRLÜĞE KONULMUŞ TEMEL HAK VE ÖZGÜRLÜKLERE İLİŞKİN MİLLETLERARASI ANDLAŞMALARLA KANUNLARIN AYNI KONUDA FARKLI HÜKÜMLER İÇERMESİ NEDENİYLE ÇIKABİLECEK UYUŞMAZLIKLARDA MİLLETLERARASI ANDLAŞMA HÜKÜMLERİ ESAS ALINIR”. DOLAYISIYLA SON ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİYLE TEMEL HAK VE HÜRRİYETLER ALANINDAKİ MİLLETLERARASI ANDLAŞMALARIN TÜRK NORMLAR HİYERARŞİSİNDE KANUNLARIN ÜSTÜNDE VE ANAYASANIN ALTINDA BİR DEĞERE SAHİP OLDUĞUNU SÖYLEYEBİLİRİZ.

TÜZÜKLER; BAKANLAR KURULU, KANUNUN UYGULANMASINI GÖSTERMEK VEYA EMRETTİĞİ İŞLERİ BELİRTMEK ÜZERE, KANUNLARA AYKIRI OLMAMAK VE DANIŞTAYIN İNCELENMESİNDEN GEÇİRİLMEK ŞARTIYLA TÜZÜKLER ÇIKARABİLİR. TÜZÜKLER, CUMHURBAŞKANINCA İMZALANIR VE KANUNLAR GİBİ YAYIMLANIR.

ANAYASADA ÖNGÖRÜLMÜŞ YÜRÜTME ORGANININ DÜZENLEYİCİ İŞLEMLERİ, KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME, TÜZÜK, YÖNETMELİK OLMAK ÜZERE ÜÇ TANEDİR. ANCAK, UYGULAMADA, YÜRÜTME ORGANININ, BUNLARIN DIŞINDA, “KARARNAME”, “KARAR”, “TEBLİĞ ”, “SİRKÜLER”, “GENELGE”, “İLKE KARARI ” “ESASLAR”, “YÖNERGE”, “TALİMAT”, “STATÜ”, “GENEL EMİR”, “TENBİHNAME”, “GENEL TENBİH”, “İLÂN”, “DUYURU”, “PLÂN”, “TARİFE” GİBİ DEĞİŞİK İSİMLER TAŞIYAN İŞLEMLER İLE GENEL, SOYUT, OBJEKTİF HUKUK KURALLARI KOYDUĞU GÖRÜLMEKTEDİR. BU NEDENLE, BU İŞLEMLER DE YÜRÜTME ORGANININ DÜZENLEYİCİ İŞLEMİDİRLER. BU TÜR DÜZENLEYİCİ İŞLEMLERE İDARE HUKUKUNDA “ADSIZ DÜZENLEYİCİ İŞLEMLER” DENMEKTEDİR.

CEVAP D.


5-Bir devlet memurunun bulunduğu derece içerisinde ilerlemesine ne ad verilir?
A) Kariyer
B) Liyakat
C) Dikey Yükselme
D) Derece İlerlemesi
E) Kademe İlerlemesi

MEMURUN GÖREVİNİN ÖNEM VE SORUMLULUĞUNDA HERHANGİ BİR ARTIŞ OLMAKSIZIN, BULUNDUĞU DERECE İÇERİSİNDE AYLIK GÖSTERGESİNİN İLERLEMESİNE KADEME İLERLEMESİ DENİLMEKTEDİR. AKILDA KALICI OLMASI AÇISINDAN DERECE İLERLEMESİ DİKEY İLERLEMEYLE OLUR TIPKI BİR DERECE MİSALİ =) KADEME İLERLEMESİNE BİR NEVİ YATAY İLERLEME DİYEBİLİRİZ. CEVAP E.



6- Aşağıdakilerden Hangisi Vesayet ve Hiyerarşi kurumları için yanlış verilen bir bilgi içerir?
A) TÜBİTAK ile Üniversiteler arasında Hiyerarşik ilişki vardır.
B) Bakan’ın müsteşara vermiş olduğu bir talimat Hiyerarşiye örnek teşkil eder
C) İlçe Milli Eğitim Müdürü Hiyerarşi düzeni içerisinde Lise Müdürüne talimat verir.
D) Vali ile Belediye Meclisi arasında Vesayet ilişkisi vardır.
E) Başbakanlık ile Diyanet arasındaki ilişki Hiyerarşik ilişkiye örnektir.

HİYERARŞİ AYNI KAMU TÜZEL KİŞİLİĞİNİN İÇİNDE OLABİLEN BİR İLİŞKİDİR, AYNI B ŞIKKINDA OLDUĞU GİBİ. VESAYET İLİŞKİSİ İSE MERKEZİ İDARENİN, MAHALLİ İDARELER ÜZERİNDE UYGULADIĞI,İDARENİN BÜTÜNLÜĞÜ İLKESİNE UYGUN ŞEKİLDE YÜRÜTÜLMESİ, KAMU GÖREVLERİNDE BİRLİĞİN SAĞLANMASI, TOPLUM YARARININ KORUNMASI VE MAHALLİ İHTİYAÇLARIN GEREĞİ GİBİ KARŞILANMASI AMACIYLA GERÇEKLEŞİR. ÖRNEĞİN DEVLETİ TEMSİL EDEN VALİNİN, MAHALLİ BİR İDARE OLAN BELEDİYE ÜZERİNDEKİ YETKİSİ VESAYET YETKİSİNE GÜZEL BİR ÖRNEK TEŞKİL ETMEKTEDİR. AYRICA DEVLETİN HİZMET YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI ÜZERİNDEKİ VESAYET YETKİSİ DE VARDIR FAKAT BU YETKİ ANAYASADA AÇIKÇA ÖNGÖRÜLMEMİŞTİR,BU DENETİM YETKİSİNİN KULLANILACAĞI KANUNLARDAN ANLAMAKTAYIZ. ÖRNEĞİN; AYRI BİR TÜZEL KİŞİLİĞE SAHİP BAĞLI KURULUŞLAR İLE BAKANLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ , HİYERARŞİ İLİŞKİSİ DEĞİL, VESAYET İLİŞKİSİDİR.
DOLAYISIYLA TÜBİTAK VE ÜNİVERSİTELERİN DE KAMU TÜZEL KİŞİLİKLERİ OLDUĞU İÇİN BUNLAR ARASINDA NE VESAYET NE DE HİYERARŞİK İLİŞKİ VARDIR. ÖRNEĞİN; BU KURUMLARDAN TÜBİTAK, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞININ VESAYET DENETİMİNE TABİİDİR. DİĞER ŞIKLARDA YER ALAN ÖNERMELER İSE DOĞRUDUR. CEVAP A



7-Aşağıdakilerden hangisi bir hizmet yönünden yerinden yönetim kuruluşu değildir?
A) Üniversiteler
B) Büyükşehir İlçe Belediyeleri
C) Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı
D) Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü
E) Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu


YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI TÜRKİYENİN İDARİ TEŞKİLAT YAPILANMASI İÇERİSİNDE YER VE HİZMET YÖNÜNDEN OLARAK 2YE AYRILMAKTADIR. YER YÖNÜNDEN YERİNDEN YÖNETİM KURUŞLARINA ÖRNEK İL ÖZEL İDARELERİ, BELEDİYELER, BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİ, KÖYLER DİR. BU KURUMLARI KAMU İDARESİ OLARAK KODLAYABİLİRİZ. (İL ÖZEL İDARELERİ BİLİYORSUNUZ Kİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYELERİNDE KALKMIŞTIR, KÖYLER İSE BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ OLAN YERLERDE MAHALLEYE DÖNÜŞMÜŞTÜR.) HİZMET YÖNÜNDEN YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARINI İSE, KAMU KURUMU OLARAK KODLAYABİLİR. DEVLET VE YUKARIDA YAZDIĞIMIZ MAHALLİ İDARELER BİRER KİŞİ TOPLULUKLARIDIR. FAKAT KAMU KURUMU DEDİĞİMİZ HİZMET YÖNÜNDEN KURULUŞLAR MAL TOPLULUKLARINI OLUŞTURMAKTADIR. İŞTE BU HİZMET YÖNÜNDEN YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI; KAMU İDARESİ TARAFINDAN KURULUP, KAMU KURUMU STATÜSÜNE GİREN VE İDARENİN VESAYETİ ALTINDA ÇALIŞAN BELİRLİ BİR ÖZERKLİĞE SAHİP ( KAMU TÜZEL KİŞİLİKLERİ VARDIR) BELLİ BİR UZMANLIK ALANINDA FAALİYET GÖSTEREN KURUMLARDIR. ÖRNEĞİN; ÜNİVERSİTELER, SOSYAL GÜVENLİK KURUMU, DEVLET DEMİRYOLLARI, TRT, TÜBİTAK GİBİ. BAZEN BU KURUMLARI KAMUYA YARARLI KURUMLARDAN AYIRT ETMEK ZOR OLMAKTADIR. KAMUYA YARARLI KURUMLARIN KENDİLERİNE AİT KAMU TÜZEL KİŞİLİKLERİ BULUNMAMAKTADIR. BU KURUMLARA ÖRNEK OLARAK; TÜRKİYE KIZILAY DERNEĞİ, TÜRK HAVA KURUMU, VEREM SAVAŞ DERNEKLERİ FEDERASYONU, TÜRKİYE YEŞİLAY CEMİYETİ, TÜRK EĞİTİM DERNEĞİ VS. CEVAP AÇIKÇA GÖRÜLMEKTEDİR Kİ BÜYÜKŞEHİR İLÇE BELEDİYELERİ HİZMET YÖNÜNDEN DEĞİL YER YÖNÜNDEN YERİNDEN YÖNETİM KURUŞLARINA ÖRNEK BİR MAHALLİ İDAREDİR. CEVAP B


8-
1- Başkası adına ve hesabına hukuki işlem yapabilmek için ayırtım gücüne sahip olmak yeterlidir, ergin olmaya gerek yoktur.
2- Sınırlı Ehliyetsizler şahsa sıkı sıkıya bağlı haklarını kullanabilmek için, kural olarak yasal temsilcilerinin rızalarını almak zorundadır.
3- Gerçek kişiler, sağ ve tam doğmak koşuluyla ana rahmine düştükleri andan itibaren kişilik kazanırlar.
4- Tüzel kişiler hak ehliyetlerini yasalara göre kuruldukları andan itibaren kazanırlar.
5- Bir kişinin ergin olması fiil ehliyetine sahip olduğu anlamına gelmez.
6- 18 yaşından küçüklerin tam ehliyetli olması mümkün değildir.
Ehliyetle ilgili olarak yukarıda belirtilenlerden hangileri YANLIŞTIR?
A) 1, 5 ve 4
B) 2, 4 ve 5
C) 2, 3 ve 6
D) 3, 4, 5 ve 6
E) 2 ve 6

BAŞKASI ADINA VE HESABINA DEMEK DOĞRUDAN O KİŞİYİ TEMSİL ETMEK DEMEKTİR. BU İŞLEMİ YAPAN KİMSELER BAŞKASI ADINA VE HESABINA İŞLEM YAPTIĞI İÇİN KENDİLERİNİ HERHANGİ BİR BORCA DA SOKMAMAIŞ OLURLAR BU NEDENLE BU İŞLEM İÇİN TAM EHLİYETLİ OLMAK GEREKMEMEKTEDİR. AYIRT ETME GÜCÜNE SAHİP OLMAK YETERLİDİR. SINIRLI EHLİYETSİZLER ŞAHSA SIKI SIKIYA BAPLI HAKLARINI KURAL OLARAK BİZZAT KULLANABİLİRLER. YANİ YASAL TEMSİLCİLERİNİN RIZASINA İHTİYAÇ YOKTUR. FAKAT ÖRNEĞİN ŞAHSA SIKI SIKIYA BAĞLI HAKLARDAN OLAN EVLENME, NİŞANLANMA GİBİ HUKUKİ İŞLEMLERDE YASAL TEMSİLCİNİN DE RIZASI ARANMAKTADIR. GERÇEK KİŞİLER, SAĞ DOĞMAK ŞARTIYLA ANA RAHMİNE DÜŞTÜKLERİ ANDAN İTİBAREN KİŞİLİK DEĞİL HAK EHLİYETİ KAZANIRLAR. KİŞİLİK SADECE SAĞ VE TAM DOĞUMLA KAZANILIR. YANİ HAK EHLİYETİ ANA RAHMİNE DÜŞMEK ŞARTIYLA SAĞ VE TAM DOĞUMLA; KİŞİLİK İSE SADECE SAĞ VE TAM DOĞUMLA KAZANILIR. BİR KİŞİNİN ERGİN OLMASI ONUN FİİL EHLİYETİNE SAHİP OLDUĞU ANLAMINA GELMEZ ZİRA ERGİN OLMASINA RAĞMEN AYIRTIM GÜCÜ OLMAYANLARIN FİİL EHLİYETİ YOKTUR. 18 YAŞINDAN KÜÇÜK OLMASINA RAĞMEN ERKEN RÜŞT HALLERİNDEN BİRİYLE (ÖRNEĞİN 18 YAŞINDAN ÖNCE EVLENEN BİRİ ERGİN SAYILMAKTADIR) MÜMEYYİZ OLMAK VE KISITLI DA OLMAMAK ŞARTIYLA TAM EHLİYETLİ OLABLİR. CEVAP C
9- Aşağıdakilerden hangisine yasal temsilci onay verse bile geçerli hale gelmez?
A) Ayırt etme gücüne sahip 14 yaşındaki B’nin yaptığı nişanlanma
B) Ayırt etme gücü olmayan C’nin yaptığı önemsiz bağışlama
C) 40 yaşındaki ayırt etme gücüne sahip kısıtlı E’nin yaptığı nişanlanma
D) Ayırt etme gücüne sahip küçük K’nin yaptığı ödünç sözleşmesi
E) Ayırt etme gücüne sahip Sınırlı Ehliyetsiz D’nin yaptığı kira sözleşmesi

AYIRT ETME GÜCÜ OLMAYANLAR FİİL EHLİYETİ AÇISINDAN TAM EHLİYETSİZ KABUL EDİLİR. BUNLARIN FİİL EHLİYETLERİ OLMADIĞINDAN YAPTIKLARI İŞLEMLER YASAL TEMSİLCİLERİNİN ONAYI İLE DAHİ GEÇERLİ HALE GELMEZLER. ZİRA TAM EHLİYETLİSİZİN YAPTIĞI İŞLEM KESİN HÜKÜMSÜZDÜR. DİĞER SEÇENEKLERDE BELİRTİLEN DURUMLARDA SINIRLI EHLİYETSİZİN YAPTIĞI BAZI İŞLEMLERE YER VERİLMİŞTİR. BUNLAR ONAYLA GEÇERLİ HALA GELİR. BU TİP SORULARDA DAHA ÇOK AYIRT ETME GÜCÜ OLMAYAN KİŞİ İBARESİNE DİKKAT EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR. AYIRT ETME GÜCÜ OLMAYAN KİŞİNİN YAPTIĞI İŞLEMLER YASAL TEMSİLCİ ONAYIYLA DAHİ GEÇERLİ HALE GELMEZLER.CEVAP B

10- Hukuk boşluğu ile ilgili olarak aşağıda belirtilenlerden hangisi doğrudur?
A) Hakimi hukuka ve hakkaniyete uygun karar vermekle yükümlü kılar.
B) Yargı kararlarına başvurmayı zorunlu kılar
C) Yüksek Mahkemelerin verdiği kararları uygulayarak dolduru.
D) Örf ve adet hukukuna başvurmayı gerektirir
E) Hakime yasa koyucu gibi hareket etme yetkisi verir.
BU KONUDA EN ÇOK KARIŞTIRILAN SORU TİPLERİNDENDİR. UFACIK BİR AÇIKLAMAYLA KONU KOLAYCA ANLAŞILABİLİR HALE GELMEKTEDİR. TÜRK MEDENİ KANUNUNUN 1. MADDESİNDE; KANUNDA OLAYA UYGULANABİLİR BİR HÜKÜM YOK İSE (YANİ KANUN BOŞLUĞU ORTAYA ÇIKARSA), HAKİM, ÖRF VE ADET HUKUKUNA GÖRE BU BOŞLUĞU DOLDURACAKTIR. FAKAT EĞER ÖRF VE ADET HUKUKUNDA DA UYGULANABİLİR BİR KURAL YOKSA BU DURUMDA HUKUK BOŞLUĞU VAR DEMEKTİR. ÖRF VE ADET HUKUKU , HER NE KADAR YAZILI KAYNAKLAR ARASINDA OLMASA DA BİR HUKUK TÜRÜDÜR, BU NEDENLE HUKUK BOŞLUĞU ORTAYA ÇIKTIĞINDA HAKİM KANUN KOYUCU GİBİ HAREKET ETMELİDİR. CEVAP E
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj
  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir