AÖF Girişimcilik ve iş kurma ders notları

Cevapla
sınavci
Mesajlar: 98
Kayıt: 30 Kas 2017 12:02
İletişim:

01 Ara 2017 13:25

GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA (1-8 Ünite Özetleri).pdf
GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA (1-8 Ünite Soru-Cevap) (1).pdf
Dosyaları indirebilmeniz için BURADAN kayıt olmanız gerekiyor.
sınavci
Mesajlar: 98
Kayıt: 30 Kas 2017 12:02
İletişim:

01 Ara 2017 13:25

GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA (ÜNİTE 1)

GİRİŞİMCİLİK KAVRAMI, ÇEŞİTLERİ VE GİRİŞİMCİLİKTE ETİK
Girişimcilik Tanım: Bir malın veya hizmetin üretim girdilerinin satış amaçlı olarak henüz belirlenmemiş bir bedelle satın alınması ve üretilmesidir. Yıkıcı yaratıcılık olarak adlandırılan, eski yerine yeniyi koyma eyleminin girişimcilik olduğunu vurgulayarak bu kavrama yeni bir boyut kazandıran kişi Joseph A. Schumpeter’dir.
Girişimciliğin Yapı Taşları
Fırsatları görme
Yenilikçilik
Risk alma
Harekete geçme (eylem)
Girişimciliğin Alt Süreçleri
Arama
Seçme
Uygulama
Değerlendirme
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ
Özgürdür.
İnovasyon lideridir.
Bürokrasiyi ve hiyerarşiyi sevmez.
Düştüğünde kalkar, yoluna devam eder.
Girişimciliğin gücü özgürlükten gelir.
Girişimcinin ilişkileri ve iletişimi güçlüdür.
Girişimci bilgili ve becerikli olmalıdır.
Endüstri Devrimi: Girişimciliğin kavramlaştırılmasının dayandığı döneme endüstri devrimi denir.
GİRİŞİMCİLERLE İLGİLİ KABUL EDİLEN MİT’LER
Sermayesi olan herkes iş kurabilir başarılı olabilir.
X girişimci şunu üretiyor, satıyor, kazanıyor ben de bunu yaparsam kazanırım.
Eğitim dönemlerinde pek başarılı olamayanlar girişimcilikte de başarılı olamaz.
İş fikri yaratabilen herkes girişimci olabilir.
Girişimciler devletten ihale alan, vergi kaçıran, çalışanların ücretini ödemeyen, meşru kimselerdir.
KAPSAM AÇISINDAN GİRİŞİMCİLİK TÜRLERİ
Dış (genel) girişimcilik
İç girişimcilik
İÇ GİRİŞİMCİNİN KENDİ FONKSİYONLARINI YERİNE GETİREBİLMESİ İÇİN GEREKLİ OLAN UNSURLAR
İşletmenin teknolojide üstün olması
Yeni fikirlerin desteklenmesi
Hatalara karşı toleranslı olunması
Fırsatta öncelikli seçim yapmaması
Kullanılabilir ve ulaşılabilir kaynak olması
Takım çalışmasının desteklenmesi
KÂR: Girişimciliğin faktör getirisine kâr denilmektedir.
İçerik Açısından Girişimcilik Türleri
Ekonomik (ticari) girişimcilik
Sosyal girişimcilik
Geleneksel girişimcilik: Eski ve yeni sorunları, mevcut ürün / hizmet ve iş anlayışıyla çözen girişimciliğe verilen isimdir.
YENİ NESİL GİRİŞİMCİLİĞİN ÖZELLİKLERİ
İş fikirlerini yeni sektörlere yaratırlar.
Ekonomiye yeni sektörler kazandırır.
Yeni ve eski sorunları, yeni ürün / hizmetler ve yeni iş anlayışları ile çözer.
Eğitimli genç girişimciler bu girişimciliğe daha yatkındır.
İÇ GİRİŞİMCİLİK: Kurulmuş ve yaşayan bir işletmenin sınırları içindeki tüm alanlarda yeni ürün / hizmette, yönetimde, pazarlamada, satın almada, üretimde, satışta ve bunların fonksiyonlarında yapılan yeniliklerin ticari hale gelme çaba ve sonuçlarına verilen isimdir.
Bir Girişimcide Olması Gereken Vasıflar: Zekâ
Enerji
Deneyim
Girişimcilik ruhu
Rasyonel davranış yetisi
FOWLER: “Sosyal girişimciliği, sosyal fayda elde etme ve sürdürme olanağı sağlayan yaşanabilir (sosyo) ekonomik yapıların, ilişkilerin, kurumların, organizasyonların ve uygulamaların yaratılması” olarak tanımlamıştır.


GİRİŞİMCİLİĞİN EKONOMİK, TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL TEMELLERİ (ÜNİTE 2)

Hammaddeye dayalı ekonomiden bilgiye dayalı ekonomiye geçişte ekonomik gelişmenin temelini oluşturan unsur yenilik yaratmak ve rekabet etmektir.
GİRİŞİMCİNİN ÜRETİM SÜRECİNE SAĞLADIĞI BAŞLICA KATKILAR
Üretim kaynaklarını yeni bir tarzda birleştirerek kullanılmayan üretim faktörlerinin kullanılmasını sağlar.
Kullanılmakta olan üretim araçlarının ve mevcut girdilerinin değişik şekillerde kullanımı ile üretimi artırır.
Girişimci yeni düşüncelerin yaratılması, yayılması ve uygulanmasını hızlandırır.
Günümüz “Risk Sermayesi”nin ilk örneğini sunan kişi Marco Polo’dur. Avrupa’da iktisadi gelişmeye olan ilginin hızlı bir şekilde artmasının nedeni yüksek oranlı işsizliktir. Girişimciliğin ulusal ekonomilerin rekabet güçlerine katkısı yeni mal ve hizmetler yaratmaktır.
KAPİTALİST SİSTEMDE MÜLK SAHİPLERİNİN İŞLEVLERİ
Mali sermayenin devreye sokulması
Üretim araçlarının koordinasyonu, işletmenin yönetimi ve işletilmesi
Yatırımlarla ilgili stratejik kararların alınması
İş adamının, emeği üretim sürecinde istihdam etme, mali sermaye tedarik etme işlevleri ile bilinmeyen gelecek karşısındaki karar alma pozisyonunu ayrı değerlendiren kişi Cantillon’dur.
NEOKLASİKLERE GÖRE GİRİŞİMCİNİN TEMEL ROLÜ: Piyasaların dengede bulunmasına katkı yapmaktır.
AVUSTURYA EKOLÜNE GÖRE GİRİŞİMCİNİN TEMEL ROLÜ: Kâr fırsatlarını yakalamaktır.
ALMAN EKOLÜNE GÖRE GİRİŞİMCİNİN TEMEL ROLÜ: Bir değişim, reform ya da devrim yapmaktır.
GİRİŞİMCİLİK KARAKTERİ ÜZERİNE YAPILAN ARAŞTIRMALARA GÖRE BAZI ÖZEL KİŞİLİK KARAKTERLERİ
Başarı ihtiyacı Hayal gücü, vizyon ve öngörü
Risk üsteleme Esneklik
Yüksek kontrol yeteneği
Yenilikçilik
BAŞARILI GİRİŞİMCİLERİN ÖZELLİKLERİ
İyi gözlemci
Sezgileri güçlü
Sosyal yönü kuvvetli
Hayal gücü yüksek
Düşünme ve değerlendirme yetenekleri gelişmiş
BATI KÜLTÜRÜNÜN BELİRLEYİCİ BOYUTLARI
Risk alan
Hiyerarşik sistemle çalışan
Yenilikçi
Yüksek bireysellik
Hatalardan ders çıkaran
Bağımsızlık
MAX WEBER’İN İFADESİYLE BİR ÖZEL KİŞİLİK TİPİ OLARAK GİRİŞİMCİLİĞİN TÜM BATI DÜNYASI İÇERİSİNDE ÇİZDİĞİ GENEL ÖZELLİKLER
Bireyselleşmenin önem kazanması
İş ve özel hayatın birbirinden ayrışması
Ekonomik ve sosyal çıkarların dünya görüşünü belirleme eğilimi
Üretimin en önemli değer olmasına olanak veren ve “çalışma” kavramını bir ibadet olarak kutsallaştıran yeni bir ahlaki tavır
“Dinamik Girişimcilik” kavramını ortaya atan isim Schumpeter’dir. Alman ekolünün temsilcileri Von Thünen, Schumpeter ve Baumol’dur. Neoklasik ekolünün temsilcileri Marshall, Say ve Knight’tır. Avusturya ekolünün temsilcileri Menger, Von Mises ve Kirzner’dir.
CANTİLLON’A GÖRE EKONOMİYE ETKİ EDEN VE ONLARI BİÇİMLENDİREN EKONOMİK UNSURLAR
Kaynaklara sahip olan kişiler ( o dönemin arazi sahipleri)
Bu kaynaklarla çalışanları bir araya getiren girişimciler
İstihdam edilerek iş yapan profesyoneller
Girişimciliğin ulusal ekonomilerin rekabet güçlerine katkısı: Yeni mal ve hizmetler yaratmaktır.

İŞ MODELİ, GİRİŞİMCİLİĞİN SÜREÇLERİ VE İŞ FİK(ÜNİTE 3)

İŞ MODELİ: İş süreci modeli değildir.
Teoriye, uygulama tarafından kazandırılmıştır.
Başarısı kanıtlanmış iş yapış şeklidir.
Sürdürülebilir kârın nasıl elde edileceğinin ifadesidir.
İş modelleri birbirine benzetilmemektedir.
İŞ MODELİ İÇİN MÜŞTERİ İLE İLGİLİ SORULAN SORULAR
Benim müşterim kim olacak?
Hangi müşterilere ürün / hizmet vermeliyim?
Hangi müşteri grupları benim kâr etmemi sağlar?
Hangi müşteri grubuna fayda üretebilirim?
İŞ MODELİ İÇİN DEĞER ÜRETME İLE İLGİLİ SORULAN SORULAR
Müşteri için hangi değeri üretmeliyim?
Kâr modelim ne şekilde olmalı?
İŞ MODELİ İÇİN FARKLILAŞMA (STRATEJİK DURUM) İLE İLGİLİ SORULAN SORULAR
Rekabetin önüne nasıl geçerim?
Karlılığımı nasıl sürdürürüm?
Müşterilerim neden benden alıyorlar?
Benim farklı yönüm nedir?
Önerdiğim değerin farklı yanı nedir?
İŞ MODELİ İÇİN KAPSAM İLE İLGİLİ SORULAN SORULAR
Hangi faaliyetleri ben yapmalıyım (içeride)?
Hangi faaliyetleri dışarıda yaptırmalıyım (outsourcing)?
İŞ MODELİ BİLEŞENLERİ: Kilit süreçler
Müşteri değer önermesi
Kilit kaynaklar
Kâr formülü
Müşteri değer önermesi kapsamındaki değerin formülü: Değer = Fayda / Fiyat

MÜŞTERİ DEĞER ÖNERMESİNİN ALT BİLEŞENLERİ: Müşteri
Sorun
İhtiyaç
Ürün ve hizmet
İŞ MODELİNİN BİR BİLEŞENİ OLAN KÂR FORMÜLÜNÜN ALT BİLEŞENLERİ: Maliyet
Kâr marjı
Gelir modeli
Kaynak hızı
MÜŞTERİ DEĞER ÖNERMESİNİN KÂRLI BİR ŞEKİLDE SUNULABİLMESİ İÇİN GEREKLİ OLAN KAYNAKLAR: İnsanlar
Teknoloji
Ürünler
Tesisler
Ekipmanlar
İstihbarat
Kanallar
Ortaklar
İttifaklar
Markalar
GİRİŞİMCİLİK SÜREÇLERİ İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER: İş fikrini işe dönüştüren süreçlere girişimcilik süreçleri denir.
İş fikrinin bulunmasıyla başlar.
İş fikrinin kârlı şekilde paraya çevrilmesiyle devam eder.
İşletmenin doğumunu gösteren süreçlerdir.
GİRİŞİMCİLİK SÜREÇLERİ: İş fikrini arama, bulma
İş fikrini seçme
İş fikrini uygulamaya hazırlama
İş fikrini uygulama ( Yatırım, piyasaya çıkış, ölçme, değerlendirme, öğrenme, tekrar arama)
BİR İŞLETMEDE İŞ FİKİRLERİ ARAMA VE BULMADA YÖNETİCİLERİN İHTİYAÇ DUYACAKLARI TEKNİKLER
GZFT analizi, öncü kullanıcılar
Öngörü ve yol haritaları, PEST analizi
Senaryo analizi, süreç analizi
Temel yetenek analizi
İŞFİKİRLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ İÇİN PRİNCETON YARATICI ARAŞTIRMA KURULUŞU TARAFINDAN SUNULAN ÖLÇÜTLER
İş fikrinin tüm olumlu ve olumsuz yönlerini göz önünde tutuyor musunuz?
İş fikrinizin çözeceği gerçek sorunlar ya da güçlükler tam olarak değerlendiriliyor mu?
İş fikriniz özgün mü, uyarlama mı?
Hemen ve kısa dönemde getiriler, sonuçlar nelerdir? Getiriler ve sonuçlar yeterli mi? Risk unsurları kabul edilebilir mi?
Uzun dönemli getiriler yeterli olacak mı?
İş fikrinin kısıtları var mı?
İş fikri, bir sorun yaratacak mı?
YAPILABİLİRLİKTE YAPILAN ARAŞTIRMALAR: Pazar
Teknolojik
Finansal / Ekonomik
Örgütsel
Yasal
İŞ PLANI: Güçlü varsayımlara dayanan bir önermedir.
Varsayımları kanıtlarla destekleyen belgedir.
30-40 sayfalık bir dokümandır.
Girişimciye işletmesi hakkında eleştirel ve objektif olmasını sağlar.
Odaklanmayı sağlar.
İŞ PLANINDA YER ALAN BAŞLIKLAR: Giriş
Özet
Firma bilgisi
İş yapış ortamı (PEST analizi yapılır).
Firmanın durum analizi ( SWOT analizi)
Firmanın rekabet analizi (GZFT analizi)
Pazar analizi
Pazarlama planı
İŞ FİKRİ: İş fikri, işletmenin ilk adımı ve başlangıcıdır.
İş fikri insan odaklıdır.
İş fikri olarak üretilen her ürün ve hizmet mutlaka bir ihtiyacı giderir, bir sorunu çözer.
İş fikirlerini bulmak için değişimle ilgili sinyalleri algılamak ve anlamak bundan fırsatları yakalamak, fırsatları da iş fikrine çevirmek gereklidir.
İŞ FİKRİNDE SAĞLANMASI GEREKEN KRİTERLER: Müşteriye bir fayda sağlanmalı
Rekabet avantajı getirmeli
Paydaşlarımıza ve bize bir kazanım getirmeli
MAVİ OKYANUS STRATEJİSİ: Bu strateji okyanus ötesi uluslarüstü şirketler için önerilir.
Bu strateji rekabeti önerir.
Bu strateji mutlaka rekabet ederek başarmayı önerir.
Bu strateji rakip firmalara benzemeyi önerir.
Gary Hamal’a göre her yıl piyasaya çıkması gereken ürün miktarı 30 bin’dir. Sorgulama ve sorular konusunda “işin en çetrefilli ve önemli tarafı doğru cevapları bulmak değil doğru soruları bulmaktır” diyen isim Peter Drucker’dır.
Herhangi bir iş fikrini işe dönüştüren süreçlere verilen isim girişimcilik süreçleridir. Farklı parçaları bir araya getirme yoluyla yenilikçi ve yaratıcı fikirler yaratmaya verilen isim ilişkilendirmedir.
BAŞARILI BİR İŞ FİKRİNİ SIRADAN BİR İŞ FİKRİNDEN AYIRAN ÖZELLİKLER: Üretimi görece kolaydır.
Müşteriye fayda sağlar.
Rekabet avantajı getirir.
Paydaşlara ve işletmeye kazanç sağlar.

GİRİŞİMCİLİKTE TASARIM (ÜNİTE 4)

TASARIM: Bilgiyi somut ya da soyut bir çıktıya dönüştüren bilinçli karar verme sürecidir.
TASARIM İLE İLGİLİ GENEL BİLGİLER: Tasarım kavramı, Türkçede bir yapı ya da aygıtın kısımlarının kâğıt üzerine çizilmiş şekli anlamında kullanılan tasar kökünden türetilmiş olan tasarı kavramına dayanmaktadır. Tasarım teknolojilerin yenilikçi bir biçimde insancıllaştırılmasının ana faktörü, kültürel ve ekonomik değişimin ise hayati derecede önem taşıyan faktörüdür.

Girişimciyle tasarımcının birleştiği ana bileşen yaratıcılıktır.
YARATICILIK MODELİNİN BASAMAKLARI
İlk kavrayış
Hazırlık
Kuluçka
Aydınlanma
Doğrulama
İNOVASYON: Yeni fikir ve çözümlerin organizasyonlarda başarılı bir şekilde uygulanmasıdır.
TASARIM SÜRECİNİN TEMEL BASAMAKLARI: Uyarıcı / başlatan
Kavram geliştirme
Proje planlama
Tasarım brifi
Tasarım yetenek kaynağı
Kavram tasarımı
Girişimcinin tasarımından beklediği en önemli destek yenilikçi üründür.
WALSH VE ARKASAŞLARI TARAFINDAN TASARIMIN 4 C’Sİ: Yaratıcılık
Karmaşıklık
Uzlaşma
Seçim
STRATEJİNİN AMAÇLARI: Yön belirlemek
Yoğun çaba sarf etmek
Tutarlılık sağlamak
Esneklik sağlamak
İŞLETMEYE REKABET AVANTAJI SAĞLAYAN FAKTÖRLER: Makul fiyata ürün üretmek
Yüksek teknolojili ürün üretmek
Kaliteli ürünler üretmek
Rakip ürünlerden farklı ürünler tasarlamak


REKABET STRATEJİSİ TARAFINDAN BİR ARADA TUTULMASI GEREKEN ELEMANLAR: Üstün değer yaratma
Yeterli müşteri kazanma
Maliyetlerin yönetimi
FARKLILAŞMA STRATEJİSİ İZLEYECEK OLAN BİR GİRİŞİMCİNİN YAPMASI GEREKENLER
Farklılaşma stratejisi uygulanacaksa tasarımcı farklılaşmayı yaratacak ürünler ortaya koymaya çalışmalıdır.
Fiyat ön plana çıkarılacaksa, tasarımcı ürün tasarımlarında maliyet avantajı sağlayacak çalışmalar yapmalı ve tasarımlar öyle olmalıdır ki düşük maliyet ile üretilebilsin.
Odaklanma izlenecek strateji ise de tasarımcı hedeflenen pazar bölümünün istek ve gereksinimlerini çok iyi anlamalı ve tasarımlarını ona göre yönlendirilmelidir.
TASARIMCININ ROLÜNÜN STRATEJİK ÖNEMİNİ GÖSTEREN FAKTÖRLER
Bazı durumlarda işletmede fikir lideri olabileceğini fark etmelidir. Fikir uyuşmazlıkları ile mücadele etmesini öğrenmelidir. Tasarımcı, çalışmalarında çok dikkatli olmalıdır. Tasarımcı, herkesi dinleyip fikir almaya çalışmalıdır.
KLASİK PAZARLAMA KARMASININ 4P’Sİ ŞUNLARDIR: Ürün
Fiyat
Yer
Promosyon
SESİZ TASARIMCI: Tasarım sürecini etkileyen, kararlar veren, tasarımcı olmayan kişilerdir.
İŞLETME PROFİLİNİN İÇERDİĞİ GÖRSEL ELEMANLAR: Ürün tasarımı
Bilgi tasarımı (logo, broşür, üniforma, yük arabaları vb.)
Çevre tasarımı (ofis, fabrika, satış noktası)
Tutum (müşteriyle ilişkiler)
İŞLETMELERİN PAZAR ARAŞTIRMALARINDA KULLANDIKLARI ARAÇLAR
Masa başı araştırmaları
Grup araştırması
Yaratıcı araçlar
Görsel dürtüler

TASARIM BRİFİNDE BULUNMASI GEREKENLER
İşletme alt yapısı
İşletme stratejisi ve brif ile ilişkisi
Tasarım problemi
Müşteri ve pazar bilgisi
Öngörülen zaman
TEMEL TASARIM ELEMANLARI
Görünüm
Maliyet
Performans
Kalite
Dayanıklılık

GİRİŞİMCİLİK İKLİMİ ( ÜNİTE 5 )
Girişimci sayısının artabilmesi için gerekli olan ortamdır.
GİRİŞİMCİLİK POLİTİKA ÖNLEMLERİ: Girişimcilik kültürünün arttırılmasının teşvik edilmesidir. Temel ve sonraki eğitimlerin her düzeyinde okullarda girişimcilik eğitiminin entegrasyonu. Girişimcilik engellerinin ortadan kaldırılması, işletmelerin pazara girmelerini kolaylaştırıcı tedbirlerin önceden alınmasıdır. Yeni kurulacak işletmeler için başlangıç sermayesi veren gerek kamu gerekse de finans kuruluşlarının oluşturulması, var olanların güçlendirilmesidir. Yeni kurulacak işletmelere yönelik desteklerin arttırılmasıdır. İşletme inkübatörlerinin sayısını arttırılmasıdır.
İŞ KURMAYI ETKİLEYEN ETKENLER
Ekonomik çevre
Hükümetin iş yaratım sürecine yönelik teşvik politikası
Yaşanan finansal krizler
Küresel düzeyde yaşanan gelişmeler
Finansal kuruluşlarının fon talebini karşılama düzeyi
Enflasyon oranı
Vergi uygulamaları
İş kurmayı etkileyen yasal alt yapı
Bürokrasinin yapısı

Pazar mekanizmaları: Girişimcilerin ortaya çıkışında çevresel faktörleri ön plana çıkaran yaklaşıma göre girişimciliğin ortaya çıkmasında gelişmiş ülkeler için etkili olan faktördür.
GİRİŞİMCİLİK İKLİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: Sosyal ve kültürel altyapının varlığı
Devlet yönetiminin yapısı
İş gücü ve finansal piyasaların gelişmişliği
Teknoloji kullanım düzeyi
Ar-Ge harcamalarının büyüklüğü
Ar- Ge desteklerinin varlığı
Girişimcilik eğitimlerine verilen önem
Girişimcilik yeteneği ve kapasitesi
SINAİ MÜLKİYET HAKLARI: Sanayideki yeniliklerin, buluşların, yeni tasarımların ve özgün çalışmaların ilk uygulayıcıları adına veya ticaret alanında üretilen ve satılan malların üzerindeki üreticisinin veya satıcısının ayırt edilmesini sağlayacak işaretlerin sahipleri adına kaydedilmesidir. Böylece ilk uygulayıcıların ürünü üretme ve satma hakkında belirli bir süre sahip olmalarını sağlayan gayrimaddi bir haktır.Toplum üzerinde en büyük etkinin kaynağı kültürdür.
Gelecekteki girişimcilik ile ilgili araştırmaların disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınmasının gerekliliğini savunmakta ve bu araştırmalarda pazar, sosyal yapı ve kültür gibi konuların hem bireysel hem de birlikte değerlendirilmesinin önemini vurgulayan isim Martinelli’dir.
GİRİŞİMCİLİK FAALİYETLERİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR: Ülkeler arasındaki bireysel algılama farklılıkları, kültür, eğitim ve kamu politikaları gibi konular girişimcilik faaliyetlerini etkilemektedir.

FRANCHISING VE İŞLETME SATIN ALMA (ÜNİTE 6)

FRANCHISING KONUSUNU GİRİŞİMCİLERİN GÜNDEMİNE TAŞIYAN BAŞLICA NEDENLER: Girişimci her ne kadar yüksek potansiyele sahip bir iş fikrine sahip olsa da, bu durum girişimcinin aynı zamanda işini kurabilme için gerekli olan bilgi birikimine ve parasal kaynaklara sahip olduğu anlamına gelmez. Bu noktada iş kurma süreci içerisinde farklı alternatiflerin değerlendirilmesi gerekebilir. Franchısıng yöntemiyle büyümenin daha fazla tercih edildiği sektör perakende sektörü ’dür.
FRANCHISING: Belli bir ürüne, hizmete ya da sürece sahip bir işletmenin ( franchisor), bir başka işletmeye (franchisee) belli bir süre için gerekli ödemeleri yapması ve ilgili koşulları sağlaması şartıyla söz konusu ürün, hizmet ya da süreci kullanma iznini verdiği bir anlaşmadır.

FRANCHISING YÖNTEMİ: Franchising bir sözleşmedir.
Franchising sözleşmesinde iki taraf vardır.
Franchising sözleşmesi belli hakların kullanımına ilişkin izinleri kapsar.
Franchising sözleşmesi yalnızca ürünler ve hizmetler için geçerlidir.
Franchising anlaşmasına konu olan şey yalnızca ürünler ve hizmetler değil, aynı zamanda franchising veren işletmenin markası ve yönetim modelleridir.
FRANCHISING İLE ELDE EDİLEBİLECEK FAYDALAR Mevcut bir pazara ve belli bir imaja sahip ürünler ve hizmetler
Finansal getirilerin denetimi için finansal yönetim sistemi
Ticari isimler ve ticari markalar
Patentli bir formül ya da tasarım
Alanında uzman kişilerden alınacak yönetim desteği
Reklam ve satın alma faaliyetlerinde ölçek ekonomilerinden yararlanma
Genel merkez tarafından sunulan faydalar
Test edilmiş bir iş modeli
FRANCHISEE AÇISINDAN FRANCHISING’İN YARARLARI: Ürünün / hizmetin tanınırlığı
Yönetim uzmanlığı
Finansal destek
Operasyonel ve yapısal denetim
Pazara ilişkin bilgi birikimi
FRANCHISING MALİYETLERİ: Franchise girişi ödemesi
Sigorta
Açılış ürün stokları
Genel giderler
Ücretler
Borçlar
Muhasebe işlemleri
Yasal ve profesyonel ödemeler
Anlaşmanın sonlandırılması
İşletme satın alma sürecinin ilk kuralı: Anlaşmaya varmak için acele etmemektir.

MEVCUT İŞLETMENİN SATIN ALINMASININ ÜSTÜNLÜKLERİ: Görece düşük risk
Olası konum üstünlüğü
Yerleşmiş çalışan ve tedarikçi yapısı
Çalışan ekipmanlar ve bilinen üretim kapasitesi
Mevcut stoklar ve ticari itibar
Önceki sahip ya da sahiplerin tecrübeleri
Finansman kolaylığı
MEVCUT İŞLETMENİN SATIN ALINMASININ RİSKLERİ: Düşük performans
Girişimcinin kendisine duyduğu aşırı güven
Önemli çalışanların kaybı
Aşırı değerlenmiş işletme
İŞLETME KURMA (ÜNİTE 7)

BASİT USULDE VERGİLENDİRMENİN SAĞLADIĞI BAZI KOLAYLIKLAR: Defter tutmazlar.
Vergi kesintisi yapılmaz ve muhtasar beyanname vermezler.
Geçici vergi ödemezler.
Katma değer vergisinden istisnalardır.
Ticari kazancın tespitinde amortismana tabi iktisadi kıymet alışları ve satışları dikkate alınmaz.
Alınan ve verilen belgelerin kayıtları işletmelerin bağlı oldukları meslek odalarındaki bürolarda tutulmaktadır.
Basit Usulde Ticari Kazanç: Bir hesap dönemi içinde elde edilen hâsılat ile giderler ve satılan malların alış bedelleri arasındaki olumlu farka denir.
BASİT USULDEN YARARLANAMAYACAKLAR: Şirketler ve şahıs şirket ortakları
Kuyumcular
İnşaat ve onarma işini taahhüt edenler
Sigorta prodüktörleri
Her türlü ilan ve reklam işleyişleriyle uğraşanlar
Gayrimenkul ve gemi alım satımı ile uğraşanlar
Maden işletmeleri
Şehirlerarası yük ve yolcu taşımacılığı yapanlar
Gerçek usulde gelir vergisine tabi işletmelerin üçer aylık dönemler ödedikleri geçici vergi miktarı %15’tir.
GERÇEK USULDE KURULAN BİR İŞLETMENİN MESLEK ODASINA VEYA TİCARET ODASINA KAYIT İÇİN HAZIRLAMASI GEREKEN BELGELER
Sicil tasdiknamesi ( aslı)
İlan gazetesi (aslı)
İmza sirküleri (aslı)
Nüfus kayıt örneği
İkametgâh belgesi
2 adet fotoğraf
KOLEKTİF ŞİRKETLERİN ÖZELLİKLERİ: Kolektif şirketlerin yapısı komandit şirketlere benzemektedir.
Kolektif şirketlerde yalnız gerçek kişiler ortak olabilir.
Asgari sermaye gereksinimi yoktur.
Bütün ortakların sorumlulukları sınırsızdır.
İlk önce bir Şirket Kuruluş Sözleşmesi hazırlanıp noterde onaylatılarak Ticaret Siciline kaydettirilir.
Sözleşme Türkiye Ticaret Sicil Gazetesi’nde yayınlanarak kuruluş tamamlanır.
Şirketin ilgili odaya üye olması gerekir.
LİMİTED ŞİRKETLERİN ÖZELLİKLERİ: Limited şirket bir sermaye şirketidir.
En az 10.000 TL sermaye ile kurulur.
Kişisel emek, ticari itibar sermaye olarak getirilemez.
Ortak sayısı ikiden az ve elliden fazla olamaz.
Gerçek kişiler gibi tüzel kişiler de limited şirketi ortağı olabilir.
Bankacılık ve sigortacılık yapamazlar.
Hisse senedi çıkaramazlar.
Tahvil çıkaramazlar.
LİMİTED ŞİRKETLERİN TİCARET VEYA SANAYİ ODASINA KAYDINDA İSTENECEK BELGE VE BİLGİLER: Ticaret Odası Başvuru Formu
Ticaret Sicil Gazetesi
Müdür imza sirküleri
Noter tasdikli ana sözleşme
Şirket ortaklarının nüfus cüzdanı suretleri
Şirket ortaklarının ikametgâh ilmühaberleri
ANONİM ŞİRKETLERİN ÖZELLİKLERİ: En az 50.000 TL ile kurulur.
Ortakları gerçek ve tüzel kişilerden oluşabilir.
Yasal olan her türlü ticari ve sınai faaliyette bulunabilirler.
Tüzel kişiliğe sahiptirler.
Ortaklıktan ayrılmak kolaydır.
Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinde bulunabilirler.
Emek sermaye olarak konulamaz.
Denetim Kurulu’nun zorunlu olarak bulunduğu şirket Anonim Şirket’tir.
SIHHİ MÜESSESE: Sıhhi müessese gayrisıhhi müesseseler dışında kalan her türlü iş yerini ifade eder. Bakkal, şarküteri, süper market, kuruyemişçi, kurukahveci, ekmek bayii, manav gibi çok çeşitli adlar altında faaliyet gösteren sıhhi işyerlerinin de uygulamada bulundukları fiziki mekân itibariyle sınıf ve özelliklerin göre bazı niteliklere sahip olması gerekmektedir.
GAYRISIHHİ MÜESSESELER
Birinci Sınıf Gayrisıhhi Müessese: Kentlerden ve insanların toplu olarak bulundukları yerlerden mutlaka uzak tutulması, gümrük bölgesi ya da sağlık koruma bandı konulabilecek yerlerde olması gereken kuruluşlar
İkinci Sınıf Gayrisıhhi Müessese: Kentlerden ve insanların toplu olarak bulundukları yerlerden uzakta, kurulca önerilip yetkili makamca uygun görülecek bir yerde olması gereken gayrisıhhi müesseseler
Üçüncü Sınıf Gayrisıhhi Müessese: Konutların ve insanların toplu olarak bulundukları yerlerin yakınında kurulabilmekle birlikte denetim altında tutulması gereken gayrisıhhi müesseselerdir.

GİRİŞİMİN SONLANMASI: TASFİYE, İFLAS VE BİRLEŞME (ÜNİTE 8)

GİRİŞİMLERİN TEMELDE BAŞARISIZLIK NEDENLERİ: Eksik ve zayıf planlama
Plansız ve orantısız büyüme
Nakitlerin düzgün planlanmaması ve iyi bir nakit yönetimi uygulanmaması
Yanlış işletme ve yönetim stratejileri uygulanması
Girişimcilerin kendilerine aşırı güveni ve profesyonellerle çalışmaması
Birkaç ana müşteriye aşırı güven ve bu müşterilerin durumlarının kötüleşmesi
Girişimcinin işletmenin mali durumunu ve mali göstergeleri sürekli izlememesi
GİRİŞİMCİNİN TİCARET SİCİLİ KAYITLARINI VE İLGİLİ MESLEK VEYA TİCARET ODASI KAYITLARINI SİLDİRMESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR: Ticaret sicili memurluğuna hitaben dilekçe
İlgili Ticaret Odası Başkanlığı’na hitaben dilekçe
Vergi dairesi ticari terk yazısı
Mal beyanı
Vefat nedeniyle kapanış talebinde, veraset ilanı (asıl ya da noter onaylı) eklenmeli, dilekçe ve mal beyanı varislerden biri tarafından imzalanmalı
TASFİYE: Faaliyetlerine son verilen işletmenin tüm varlıklarının satılıp paraya çevrilmesi, alacakların tahsili ve borçların ödenmesinden sonra geriye kalan kısmın (kaldı ise), ortaklar arasında dağıtılması işleminin bütününe denir.
LİMİTED ŞİRKETTE TASFİYE NEDENLERİ: Ana sözleşmedeki şirket süresinin bitmesi
Şirket sermayesinin üçte ikisinin kaybedilmesi ve ortakları bu şirkete koymamaları
Şirketin iflasına karar verilmesi
Şirketin diğer bir şirketle birleşmesi
Şirketin mahkeme kararı ile feshinin istenmesi
Şirket amacının gerçekleştirmiş veya amacın gerçekleşmesinin imkânsız hale gelmesi
Ortak sayısının bire düşmesi ve 50’yi aşması
Ortaklar kurulunca şirketin tasfiyesine karar verilmesi
ANONİM ŞİRKETLERİN TASFİYE NEDENLERİ: Şirket sözleşmesinde belirlenen amaca ulaşılmış olması ya da amaca ulaşma olanağının kalmaması
Şirket sözleşmesinde belirlenmiş olan sürecin sona ermesi
Esas sermayenin 2 / 3’ünün yitirilmesine karşılık; esas sermayenin 2 / 3 ‘ünün yitirilmesi durumunda alacakların dağıtılma için mahkemeye başvurmaları
Ortak sayısının beş kişiden aşağıya düşmesi
Başka bir şirketle birleşilmesi
Şirketin iflasına karar verilmiş olması
Şirket sözleşmesinde yazılı dağılma nedeninin oluşması
Şirketin kanuni organlarından birinin eksikliği
Genel Kurul’un dağılma kararı
Türk Ticaret Kanunu’na göre tasfiye süresi 1 Yıl’dır. Şirket şeklindeki girişimin tasfiyesini yürüten kişiye tasfiye memuru denir.

İCRA VE İFLAS KANUNU’NDA SAYILAN DOĞRUDAN İFLAS HALLERİ: Borçlunun ikametgâhının belli olmaması
Borçlunun ödemelerini tatil etmiş bulunması
Borçlunun taahhütlerinden kurtulmak amacıyla kaçması
Borçlunun teklif ettiği konkordatonun tasdik olunması
İlama dayalı alacak, icra emriyle istenildiği halde ödenmemesi
Borçlunun haciz yolu ile yapılan takip sırasında mallarını saklaması
Borçlunun, alacaklarının haklarını ihlal eden hileli muamelelerde bulunması veya bunlara teşebbüs etmesi
BİRLEŞME: Birleşme yatay, dikey ve karma olmak üzere üçe ayrılır.
Birleşme; bir şirketin bir başka şirket tarafından satın alınması, devralınması veya yeni bir işletme bünyesinde bir araya gelinmesi olarak tanımlanabilir.
Birleşecek olan işletmeler aynı sektörde ve aynı coğrafi bölgede işletiliyorsa, bu birleşme yatay birleşmedir.
Birleşecek olan işletmeler alıcı – satıcı ilişkisi varsa ya da şirket kendi tedarikçisi le birleşirse, bu birleşme dikey birleşmedir.
Birbiriyle ilgisi olmayan sektörlerde ya da farklı coğrafi bölgelerde iş yapan işletmelerin birleşmeleri ise karma birleşmelerdir.
İŞLETME BİRLEŞMELERİNİN NEDENLERİ: Finansman kolaylığı sağlamak
Katma değer ve sinerji oluşturma
Yeni üretim metodu ve teknoloji sağlamak
Kötü yönetilen bir şirketin kullanılmayan varlıklarını başka bir şirketin daha verimli yönetimi altında daha iyi değerlendirmek
Vergi yasalarının sağladığı avantajlardan yararlanmak
Girişimcilerin yönetimsel veya finans alanındaki yeteneklerini gösterme arzusu
Daha büyük bir şirketi yönetme tutkusu
TTK’YE GÖRE BİRLEŞME SÖZLEŞMESİNDE YER ALAN BİLGİLER: Birleşen şirketlerin unvanları
Şirketlerin esas sermayeleri
Şahıs şirketlerinde ortakların adları
Ortakların pay tutarları
Taraflara yüklediği borç ve yükümlülükler
Değişim ve ölçü oranları
İYİLEŞTİRME PROJESİNDE YER ALABİLECEK KONULAR: Yönetim ve organizasyona yönelik tedbirler: Şirketin yeniden yapılanması, personel azaltılması, üretim, pazarlama süreçlerinin iyileştirilmesi, maliyetlerin azaltılması, küçülme, stokların eritilmesi, yeni ürün ve hizmetlere girilmesi gibi tedbirler.
Finansal yapıya ilişkin tedbirler: Bu tedbirler arasında sermaye artırma, yeni ortak bulma, mevcut varlıkların bir kısmını paraya çevrilmesi, yeni düşük faizli ve uzun vadeli kredilerin bulunması, mevcut borçlara vade uzatımı, alacakların alacak hakkından vazgeçmeleri, alacakların faktoring yoluyla satışı gibi mekanizmalar ile tahsili gibi tedbirler.
Yeni satış sözleşmeleri, yeni pazarlar ve bayi ağları kurulması gibi satış artırıcı tedbirler.
Yeni duruma göre oluşturulan proforma bilanço ve gelir tablolarının oluşturulması, nakit akım tablolarının düzenlenmesidir.
sınavci
Mesajlar: 98
Kayıt: 30 Kas 2017 12:02
İletişim:

01 Ara 2017 13:26

*Psikolojik ve davranışsal yaklaşımlar; Girişimcilerin, ekonomik değer üretmeye dönük tercihlerinin yöneldiği tutum ve davranışlara odaklanan yaklaşım.
*Statükoyu koruma; İş fikri yaratmada kullanılmaz.
*Performans ve maliyet, görünüm ve kolay kullanım gibi konular hakkında ödünleşilmesi tasarımın 4 C’si; Uzlaşma.
* Ürün; Tasarımın kalite, fonksiyon, kullanılabilirlik ve görünümü etkilerken aynı zamanda müşteri açısından ürün özelliklerini geliştirmesi pazarlama karmasının 4P’si.

*Makroekonomik istikrarsızlık; derinlemesine bir girişimcilik ortamının varlığını engeller.
*Kar garantisinin olması; mevcut işletmeyi satın alma üstünlüklerinden biri değildir.
*Sahiplik; Franchising anlatşmasına konu olmaz.
*Operasyonel ve yapısal denetim sağlanması; franchising verenin elde edeceği yararlardan biri değildir.
*Sıhhi müessese; İş yeri açma ruhsatı alınırken market, manav, pastane gibi işletmeler kapsamında yer alır.
*İşi terk bilançosu hazırlamak; şahıs işletmesinin kapatılmasında yapılacak işlemlerden biri değildir.
Joseph A. Schumpeter; Girişimciliğe “yenilikçilik” özelliği kazandıran kişi.
Girişimcilik sürecinde teknolojik buluşların ve yenilik konusunun önemini vurgulayan yönetim bilimci.
Jean Baptise Say; Girişimciliği 4 üretim faktöründen biri olarak tanımlayan bilimci.
Marco Polo; Risk sermayesi.
Cantillon; Emeği üretim sürecinde istihdam etme, mali sermaye tedarik etme işlevleri ile bilinmeyen gelecek karşısındaki karar alma pozisyonunu ilk ayrı değerlendiren.
Anuradha Basu; Kültür ve girişimcilik arasındaki etkileşimin bazı toplumlarda diğerlerine göre daha güçlü olabildiğini, göçmenler üzerindeki çalışması ile açıklamıştır.
Gary Hamel’e göre her yıl piyasaya 30BİN ürün çıkmaktadır. %10’u başarılıdır.
Geleneksel girişimcilik ; Eski ve yeni sorunları, mevcut ürün/hizmet ve iş anlayışıyla çözen girişimcilik.
Avusturya Ekolü; Girişimcinin kâr fırsatları yakalama yeteneklerini ön plana çıkartan girişimcilik ekolü.
Neoklasik Ekol; Temsilcileri Marshall, Say ve Knight olan girişimcilik ekolü.
Üretim; Müşteri değer önermesinin alt dallarından değil.
Yeni nesil girişimcilik; Eski ve yeni sorunları yeni ürünlerle çözmektir.
İş modeli inovasyonu; İsveç firması IKEA’nın yaptığı parçalı montaj işi örnek.
iş modelinin yeri; İş planından önce.
İş modeli; başarısı kanıtlanmış iş yapış şekli.
Üretim faktörlerini belirlediği müşterisine değer üretecek şekilde kullanarak onun istediği ürünü / hizmeti, onun ödeyebileceği fiyattan, onun istediği yerde ve zamanda sunma şekli ve davranışını kapsayan işletme mantığına denir.
Şekillendirme basamağı, ürün geliştirme sürecinin üç temel aşamasından; Kavramın uygulanmasında yer alır.
Tasarım brifi; Planlanan projenin genel amaçları ve isteklerini açıklarken tasarımdan istenenleri de açık şekilde ortaya koyan kavram.
*ALTIN 3GEN; İş modeli, ürün, marka sinyali.
*Kollektif şirket; Sermaye şirketlerinden biri değil. Şahıs şirketidir.
* Anonim şirket; Denetim kurulu zorunlu olarak yer alır.
*Tasarım süreci; Pazarla ma ve işletme vizyonunu karşılamak için ürün geliştirme süreci içinde gerçekleştirilen bir dizi teknik faaliyete denir.
YARATICILIK= TASARIMCI+ GİRİŞİMCİ
Modelleme; Ürün geliştirme sürecinde somutlaştırmanın en önemli adımı.
neoklasiklere göre girişimcinin temel rolü; Piyasaların dengede olmasına katkı sağlamak.
Yapılabilirlik çalışmaları; Başarı potansiyeline göre sıralanmış iş fikirlerinden sonra yapılır.
Tasarım spesifikasyonları; Tasarımcılar tasarım sürecinin TS basamağında amaçlar, iş çizelgesi, iş listesi ve bütçeyi içeren iletişim raporları hazırlamaktadırlar.
sınavci
Mesajlar: 98
Kayıt: 30 Kas 2017 12:02
İletişim:

01 Ara 2017 13:27

GİRİŞİMCİLİK ve İŞ Kurma / Önemli NOTLAR

Girişimciliğin YAPI Taşları
- Fırsatları Görme
- Yenilikçilik (inovasyon)
- Risk Alma ve
- Harekete Geçme
Girişimciliğin ALT Süreçleri
- Arama
- Seçme
- Uygulama ve
- Değerlendirme*
KAPSAM açısın.2 tür giriş.
1- DIŞ ( Genel ) ve
2- İÇ Girişimciliktir.
İÇERİK açıs.2 tür girişimcilik.
1- Ekonomik ( Ticari) ve
2- Sosyal Girişimciliktir.
Giriş.Faktör GETİRİSİ : = KâRDIR
Sosyal girişim.GETİRİSİ : Sosyal FAYDADIR.
- 2006 Nobel Barış Ödülü’ne Sosyal giriş.alan.çalışmaları nedeniyle Bangladeşli Dr.M.YUNUS
Türkiye’de yaklaşık = 1,3 Milyon ERKEK ve = 80 Bin KADIN Girişimci vardır
Gir.Günüm.ÖNEMİNİ anlamak için
- Ekonominin DEĞİŞEN ve
- DÖNÜŞEN yapısını ele almak gerek.
ORTA Çağlardaki Girişimciler,
- KAMU Kaynaklarını kullanan ve
- RİSK Üstlenmeyen Kişilerdi.
BAŞARILI Girişimcilerin, - GÜÇLÜ Sezgi ve - ÖNGÖRÜLERİYLE
Diğer insanlar.ayrıldıkları görülmektedir

__ Giriş.EKONOMİ içindeki Rolünün Ne olduğu konu.ilk Düşünceleri or.atan
= CantillON -(*Girişim.RİSK Alma yada Risk Üstlenme Vasfını Öne Çıkarmıştır
__ ON Dokuzuncu Y.y ve öncesinde Giriş.ilgili Gerçek anlam.İLK ÖRNEK
= Marco POLO
__ Girişimcinin bir Değişim yada REFORM Yap.ÖN Planda ele al.Ekol
= ALMAN Ekolü
__ Girişimciliğe İLK ve TEMEL Ekonomik TEORİK Katkılar = FRANSIZ Düşünürler tar. yap.
- CantillON
- J. B. Say
- Turgqt
- Quesnay
- Beaudeu
__ Gir.Açık.yönelik 3 Temel yak.
1- Alman Ekolü
2- Neoklasik Ekol
3- Avusturya Ekolü
__ ALMAN Ekolü Temsilcileri
- Von Thünen
- Schumpeter
- Baumol
__ NEOKLASİK Ekolü Temsilci.
- Marshall
- Say
- Knight
__ AVUSTURYA Ekolü Temsil.
- Menger
- Von Mises
- Kirzner
__ İŞ Modeli
- Marka Yönet.en önemli unsur.bir.
__ DEĞER ÜRETİMİ
- Hem Müşteriyi
- Hem de İşletmeyi içerek şekilde
ÇİFT Yönlü olmalıdır.
__ İŞ Model.KİLİT Kaynakları
- Teknoloji
- İnsanlar
- Kanallar
- İstihbarat
- Ortaklar
- İttifaklar
- Ürünler
- Tesisler
- Ekipmanlar
- Markalar
__ KİLİT Süreçler
1- İdari
2- Operasyonel süreçler
__ YENİ İş modelinin faydası
- Maliyetinden yüksek olmalıdır
___ İŞ FİKİRLERİ,
- Arama ve Bulma
- Yaratıcı Yeteneklerin
azami olarak kullanıldığı dönemdir
*__ GZFT Analizi'nde İşletmenin
- Güçlü v.Zayıf yön.Betimlenmekte
ve hemen devam.Çevrede Oluşan
- Fırsat ve Tehditler Değer.
___ İŞ Fikirler Arama ve Bulmada
YÖNETİCİ.İhtiyaç duya.TEKNİK.
- GZFT Analiz
- Öngörü ve Yol Haritası
- Senarya Analizi, Süreç Analizi
- Temel Yetenek Analizi
__ İŞ FİKRİ
- Yapılabilirlik Aşama.TEST Edilir
- İşlet.Kuruluşuna ilişkin İLK Adım
___ İŞ FİKRİni Uygu.SÜRECİ
- Yatırım
- Piyasaya Çıkış
- Ölçme
- Değerlendirme
- Öğrenme
- Tekrar Arama
__YAPILABİLİRlikte Genel olarak
Yapılan ARAŞTIRMALAR
1- Pazar
2- Teknolojik
3- Finansal / Ekonomik
4- Yasal
__YENİLİKÇİ Şirketker, - Başkala.Korkularını Kara Çevir.
__ MÜŞTERİYİ ANLAMAK İçin,
- Ona olabildiğince YAKIN ol.ger.
__ PROBLEM Varsa, - Fırsat Vardır.

*__ MAVİ Okyanus Stratejisi
- YENİ Pazarlar yaratıp - Yoğun REKABET.Sıyrılmayı Ön.
__ DEĞER KAVRAMI
- Fiziksel
- Duygusal
- Entellektüel ve
- Ruhsal Unsurları
İçinde barındırmaktadır.

__ RÖNESANS AKIMInın Başlan.
- MEDİCİ Etkisi Büyük ÖNEM Taşı.
__İNOVATİF (Yenilikçi)Girişimciler
- Sabırla DENEMEYE Devam eden
- Hatalarından ÖĞRENEN Bireyler.
__TEMEL Tasarım Elemanları
- Performans
- Kalite
- Dayanıklılık
- Görünüm
- Maliyet
__YARATICILIK Süreçleri
- İlk Kavrayış
- Hazırlık
- Kuluçka
- Aydınlanma
- Doğrulama
__ TASARIMIN 4C 'si
1- Yaratıcılık ( Creativity)
2- Karmaşıklık ( Complexity )
3- Uzlaşma ( Compromise )
4- Seçim ( Choice )


__ Tasarım KARARLARI
- Sosyal Çevre Kaygıları
- Maliyet / Bütçe / Süre
- Fonksiyon / Ergonomi
- Kalite / Performans / Güvenilirlik
- Paketleme/Promosyon/ Markalama
- Tüketici Verisi/ Pazar Araş.v.Test e.
- Estetik / Fiziksel Form ve Stil
- Üretim Süreçleri / Tesisler
- Lojistik / Ulaştırma / İhracaat
- Patent /Güvenilirlik/ Yasal Düzen.
__ÜRÜN Geliş.Süreci.3 TEMEL aş.
1- Fırsatın Anlaşılması
2- Bir Kavram Geliştirilmesi
3- Kavramın Uygulanması
__* FIRSATIN Anlaşılması
- Bir Vizyon Geliştirilmesi
- Pazar Fırsat Analizi
- Müşteri Fırsat Analizi
- Rekabet Analizi
__* Bir Kavram GELİŞTİRİLMESİ
- Portfolyo Planlama
- Fonksiyonel Modelleme
- Ürün Yapısının Geliştirilmesi
- Kavram Mühendisliği
__* Bir Kavramın UYGULANMASI
- Şekillendirme
- Fiziksel ve Analitik Modelleme
- X İçin Tasarım
- Sağlam Tasarım
__ REKABET Strateji.3 Eleman
1- Üstün Değer Yaratma
2- Yeterli Müşteri Kazanma
3- Maliyetlerin Yönetimi

__KLASİK Pazarlamasının 4 P'si
* Geliştirilmesi
* Fiyat
* Yer
* Promosyon
__İşletme Profilinde 4 GÖRSEL El.
1- Ürün Tasarımı
2- Bilgi Tasarımı
=Logo,Broşür,Üniforma,Yük arabası
3- Çevre Tasarımı
=Ofis, Fabrika, Satış Noktası)
4- Tutum -( Müşteriyle İlişkiler)

__PAZARLAMAnınTasarım Süreci.
dahil olduğu __* 3 Önemli ALAN
1- Pazar ARAŞTIRMASI
2- Tasarım KAYNAĞI
3- Tasarım BRİFİNİN Hazırlanması

__İYİ bir Tasarım BRİFİNinin İçer.
- İşletme Alt Yapısı
- İşletme Stratejisi ve Brif ile İlişkisi
- Tasarım Problemi
- Müşteri ve Pazar Bilgisi
- Öngörülen Zaman
__Tasarım Süreci.En ÖNEMLİ aş.
- Tasarım Brifinin Hazırlanması
- Kavram Geliştirme
- Detaylı Tasarım
- Son Çıktıların Değerlendirilmesi
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj
  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir