Günümüz Fıkıh Problemleri Test Soruları

Cevapla
notcu
Mesajlar: 332
Kayıt: 10 Nis 2018 11:33
İletişim:

17 Ara 2018 13:55

Günümüz Fıkıh Problemleri Soruları
1.Ünite

1. Fıkıh ve fıkıh usulü eserlerinde gerekçesi akılla kavranılamayan dolayısıyla kıyas ve içtihada konu olmayan hükümler için kullanılan terim hangisidir?
A. Talili hükümler
B. İnanç hükümleri
C. Nevadir
D. Taabbudi hükümler

2. Hangisi fıkhın değişmeye açık olduğunu gösteren özelliklerindendir?
A. Islam dininin evrenselligi
B. Hükümlerin esnekligi
C. Zaruret
D. Kolaylaştırma
E. Hepsi

3. Hangisi fıkhın değişme ile bağdaşmaz gözüken özelliklerinden değildir?

A. İlahi nitelikli oluşu
B. İslamın kemale ermiş olması
C. İslamın bütüncül bir özelliğe sahip olması
D. İslamın ebedi yürürlükte kalmak üzere gönderilmiş olması
E. İslam dininin evrenselligi

4. Taabbud sahasını en geniş tutan mezhep hangisidir?
A.Hanefi B.Maliki C.Şafii D.Hanbeli

5. Yeni ortaya çıkan dini meseleleri ifade etmek için hangisi kullanılmaz?
A.Havadis B.Nevadir C.Fetava D.Vakiat

6. İçinde gündelik hayattaki bütün helal ve haramlar olmak üzere kişiler, kurumlar ve toplumlar arasındaki her türlü sosyal ekonomik siyasi hukuki ilişkiler girmektedir.
Verilen bilgide fıkhın hangi alanından bahsedilmiştir?

A. Akaid
B. Ibadat
C. Muamelat
D. Ukubat

7. İçkinin haram kılınması hangi temel değeri korumaya yöneliktir?
A.Can B.Mal C.Akıl D.Din E.Nefs

8. Hangisi taabbudi hükümlerden değildir?
A.Inançla ilgili hükümler
B.Ibadetle ilgili hükümler
C.Miktarla ilgili hükümler
D.Muamelatla ilgili hükümler

9.Fıkıh tarihinin ilk dönemlerinde genel olarak yeni ortaya çıkan ve hakkında şeri hüküm verilmesi gereken mesele ve olayları ifade etmek için kullanılan kelime hangisidir?
A. Nevazil
B. Talil
C. Tahkim
D. Zarurati diniye
E. Taabbud

10. Ahkamın tagayyürü ne demektir?
A. Fıkıh ve hayat
B. Fıkıhta hükümlerin değişmesi
C. Fıkhın değişmeye açık olduğunu gösteren özellikler
D. Hükümlerde değişmenin alanı

11. Hanefilerde nevazil görüşlerini toplayan ve günümüze ulaşan ilk eser ve muellifi hangisinde doğru verilmiştir?

A. Ebul Leys Semerkandi - Kitabun Nevazil
B. Imam Muhammed Şeybani - Zahirur Rivaye
C. Keşşi - Mecmuun Nevazil
D. Sadruşşehid - elVakıat
E. Kadihan - elFetava

12. Hangisi fıkhın genişletmeye ve değiştirmeye elverişli alanını oluşturur?

A.Taabbudi hükümler
B.Talili hükümler
C.Takyidi hükümler
D.Tahakkuki hükümler
E.Icmali hükümler

13. I. Fıkhun Nevazil
II. Fıkhun Nevadir
III. Fıkhul Ekalliyat
IV. Fıkhul Caliyat
Günümüzde gayri muslim toplumlarda yaşayan Müslümanların karşılaştığı dini meseleler hangi alanında ele alınmıştır ?

A. Yalnız I
B. I ve II
C. III ve IV
D. Yalnız III
E. Hepsi

14. Hangi mezhep hükümlerin taabbudi ve talili şeklinde ayrılmasını kabul etmez?
A.Hanefi B.Şafii C.Maliki D.Hanbeli E.Zahiri

15. Organ nakli, otopsi, cinsiyet değiştirme, sigorta, nüfus planlaması, ruyeti hilal, muslim gayrim muslim evliliği, Ciddede ihrama girmek, kutuplara yakın bölgelerde namaz, menkul kıymetler ve borsa meseleleri hangi akamide ele alınmıştır?

A. Ezhere bağlı Islam Araştırmaları Akademisi
B. Islam Konferansı Teşkilatı Akademisi
C. Dünya Islam Birliği Fıkıh Akademisi
D. Avrupa Fetva ve Araştırma Kurulu (ECFR)
E. Türkiye Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu

16. • Asli kaynaklara dönüş çağrısı yapar
• İçtihada aşırı vurgu yapar
• Fıkıh üretiminin ilk dönemlere gidilerek oradan yeniden başlatılması fikrini savunur
• Sonradan ortaya çıkan ve nasların literal anlamlarına dahil olmayan pek çok yeniliği bidat kabul eder

Fıkıh problemlerinin çözüme yönelik olarak özellikleri verilen yaklaşım hangisidir?
A. Tarihsel yaklaşım
B. Yeni selefici yaklaşım
C. Modernist yaklaşım
D. Gelenekselci yaklaşım
E. Taklitçi yaklaşım

17. Avrupada yaşayan Müslümanların dini ihtiyaç ve problemlerine çözüm üretmek üzere Avrupa Fetva ve Araştırma Kurulu nerede kurulmuştur?

A. Fransa
B. Danimarka
C. Hollanda
D. Irlanda
E. Belçika

18. Miras payları, kadınların iddet günleri, hadler, kefaretler, hayvanların boğazlanma şekli, zekat ve nisab taabbudi hükümlerin hangi kısmını oluşturur?

A. Ibadet
B. Mukadderat
C. İnanç
D. Muamelat
E. Ukubat

19. İlk açılış toplantısını 1997 de Londra da yapan Avrupa Fetva ve Araştırma Kurulunun başkanlığını kim yapmıştır?
A. Muhammed Abduh
B. Yusuf Karadavi
C. Reşid Rıza
D. Henri Lammens
E. Yusuf Ziya Yörükan

20. Avrupa Fetva ve Araştırma Kurulunun ilk açılış toplantısı 1997de nerede yapılmıştır ?
A.Londra B.Dublin C.Toscana D.Berlin E.Amsterdam

21. Bir veya birden fazla nassı gerektiğinde metin dışı unsurları da dikkate alarak kendi iç bütünlüğü ve birbirleriyle ilişki bağlamında anlama ve yorumlama faaliyetinin genel adı nedir?
A. İçtihat
B. Şeriat
C. Fıkıh
D. Nevazil
E. Modernist yaklaşım

22. Peygamberin bile Kurandan bir hükmü değiştirmeye yetkisi olmadığını belirten ayet hangisidir?
A. Hicr9 B.Yunus15 C.Maide20 D.Enam13 E.Hud15

23. Dinin kemale ermesinden kastedilen şeyin "islam beş temel üzerine kurulmuştur" hadisinde belirlenen ibadetlerin tamamlanmıs olduğunu söyleyerek yeni ictihadlara engel olmadığını belirten alim kimdir?
A. Şatibi
B. Buhari
C. Şeybani
D. Kurtubi
E. Cessas

24. I. Şek ile yakin zail olmaz
II. Eşyada aslolan ibahadır
III. Örf ile belirlenen nas ile belirlenmiş gibidir
IV. Sıkıntı kolaylaştırmayı getirir

Hangisi en çok başvurulan fıkıh kurallarındandır?
A. Yalniz I
B. I ve II
C. III ve IV
D. I II ve IV
E. Hepsi

25. Sonraki nesillere zayıf senetlerle aktarıldığı için zahirur rivaye eserlerine girmeyen görüşlerin derlendiği eserlere ne ad verilir?
A. Nevadir
B. Nevazil
C. Vakiat
D. Zuafa
E. Fetava

26. Hangisi çağdaş fıkıh problemleri anlamına gelmez?
A. Kadaya muasıra
B. Kadaya mustecedde
C. Mesail muasıra
D. Fetava muasıra
E. Vesait muasıra

27. Hangisi taabbudi hükmün özelliklerinden değildir?
A. Nasla sabit hükmün hikmetinin belirli olması
B. Kesin nassa dayanmış olması
C. Dinin aslına dahil olması
D. Kıyasa konu olmaması
E. Özü itibariyle değişime kapalı olması

28. 1983 yılında kurulan Merkezi Cidde olan, her yıl düzenli olarak toplanan ve Mecelletu Mecmail Fikhil Islami dergisi yayımlayan akademi hangisidir?
A. İslam Araştırmaları Akademisi
B. Dünya Islam Birliği Fıkıh Akademisi
C. İslam Konferansı Teşkilatı Fıkıh Akademisi
D. Avrupa Fetva ve Araştırma Kurulu
E. Din İşleri Yüksek Kurulu

29. Tek bir mezhebin metot ve görüşleriyle bağımlı saymayıp meseleleri gerektiğinde mezhepler üstü ve delil odaklı bir bakışla ele alan yaklaşım hangisidir?
A. Yeni selefici yaklaşım
B. Akademik yaklaşım
C. Modernist yaklaşım
D. Tarihselci yaklaşım
E. Gelenekselci yaklaşım

30. Ceza konularında talilin esas, taabbudun nadir olduğunu ve Şafiilerin de bu konularda kıyasa başvurduğunu söyleyen alim kimdir?
A. Şatıbi B. Keşşi C. Şeybani D. Gazali E. Curcani


Cevaplar
1D 2E 3E 4A 5B 6C 7C 8D 9A 10B 11A 12B 13C 14E 15C 16B 17D 18B 19B 20A 21C 22B 23D 24E 25A 26E 27A 28C 29B 30D

2. Ünite

1. 45-65 enlemleri arasında hangi namaz vakitleri oluşmaz?
A.Sabah B. Akşam C.Yatsı D. Hiçbiri

2. Namaz vakitlerinin oluşmadığı kısa süreli bölgeler hangi enlemler arasındadır?
A.66
B.45-65

3. Aşağıdaki alimlerin hangisine göre zevalden önce görülen hilal önceki geceye ait olduğu için onunla ramazan ve bayram gerçekleşmiş olur?
A.Ebu Hanife
B. İmam Yusuf
C. İmam Muhammed
D. İmam Mâlik

4. Aşağıdaki mezheplerden hangisi yolculukta cem yapmayı , yolculuğun yorucu olmasına bağlı olduğunu düşünmektedir?
A. Hanefi
B.Maliki
C.Şafii
D.Hanbeli

5. Aşağıdakilerden hangisi cem sebebidir?
A. Hac
B.Yolculuk
C. Yağmur
D. Hastalık
E.Hepsi

6. Kuranı Kerim de namazın belirli vakitlerde kılınmasını emreden ayet hangisidir?
A. Ali imran/10
B.Maide/6
C.Nisa/103
D.Tevbe/60

7. Hangisi kurban kesme yerine bedelini vermenin kurban sorumluluğunu düşürmeyeceğini söyleyenlerin delillerinden değildir?
A. Udhiye kelimesinin vakitle bağlantılı olması
B. Fıkıh kitapları sistematiğinde zebâihden sonra uhdiyeye yer verilmesi
C. Kurbanın uygulama biçiminin Hz. Peygamber tarafından belirlenmiş olması
D. Etin temel besinlerden olması ve insanların her dönem kurban etine ihtiyaç duymaları

8. Namaz vakitleri oluşmayan bölgelerdeki sorunları araştırmak için düzenlenen seminerin yer ve tarihi aşağıdakilerden hangisidir?
A. Londra-1979
B. Paris-1960
C. Brüksel- 1980
D. Türkiye- 2002

9. Aşağıdaki seçeneklerden hangisinde Şafiilerin namazları cem etmeyi caiz gördükleri durumlar doğru olarak verilmiştir?
A.Arafat, Müzdelife, yolculuk, hastalık
B. Arafat, yolculuk, yağmur, hastalık
C.Arafat, Müzdelife, yolculuk, yağmur
D. Müzdelife, yolculuk, yağmur, hastalık

10. Namaz vakitleri neye göre belirlenir ?
A. Güneş ve ayın hareketlerine
B. Ay ve gezegenlerin hareketine
C .Dünya ve güneşin hareketlerine
D.Dunya ve ayın hareketlerine

11. Aşağıdaki mezheplerden hangisine göre tavaf yaparken abdestli olmak farz değildir?
A.Hanefi
B.Şafii
C.Maliki
D. Hanbeli

12. Bazen öğlen namazını geciktirip son vaktinde kılma ve hemen arkasından vakti girmiş bulunan ikindi namazını eda etmeye ne denir?
A.Cem-i takdim
B. Hakiki cem
C.Cemi-i tehir
D.Sûri cem

13. Aşağıdakilerden hangisi kadınların altın ve gümüşten yapılmış ziynet eşyalarının zekâta tâbi olmadığını savunanların gerekçelerinden biri değildir?
A. Asli ihtiyaçlardan olması
B.Ev eşyası hükmünde sayılması
C. Artışın olmaması
D. Getirisinin olmaması

14. Aşağıdakilerden hangisi özürsüz olarak cem etmeyi büyük günahlardan saymıştır?
A. Hz. Ali
B.Hz. Ebu Bekir
C.Hz. Ömer
D.Hz.Osman

15. Hangisi Kameri ayların başlangıcının tespitinde sadece gece görülen hilale itibar edileceğini dile getiren mezHep değildir
A. İmam malik
B. Şafi
C. Hanefi
D. Ahmed b hanbel

16. Tavafta hükmü kirlerden temizliği namazda örtünmeye benzeterek hayzlı kadının tavafını caiz gören harami kimdir?
A. Ibn Kayyim
B. Ibn Teymiye
C. Muhammed Hamidullah
D. Abduh

17. I. Gölge uzunluğu
II. güneşin doğması
III. Şafagın belirmesi
IV. Fecrin doğması
V. Güneşin batması
VI. Fecrin batması
Yukarıdakilerden hangi durum namaz vakitlerinin belirlenmesinde esas alınır?
A.I II III
B.II III IV V
C I II III IV V
D Hepsi

18. Hangisi kısa süreli bölgelerde oluşmayan namaz vakitleri ile ilgili önerilen çözümlerden değildir?
A. Namaz sorumluluğu düşer
B. En yakın bölgenin namaz vakitlerine uyulur
C. Güneşin doğuşu ile batısı arası gece kabul edilip üç vakte bölünür
D. Yatsı ile akşam cem edilir
E. Hilalin görünmesi beklenir

19. Hiçbir namaz vaktinin oluşmadığı uzun süreli bölgelerde namaz vakitlerini takdir yöntemi ile çözen alimler görüşlerini hangi hadisle destekler?
A. Muaz hadisi
B. Sekaleyn hadisi
C. Ruyeti hilal hadisi
D. Deccal hadisi
E. Zeval hadisi

20. Hangisi namazları cem etme kurallarından değildir?
A. Cem etmeye niyet etmek
B. Iki namaz arasında bir müddet beklemek
C. Cem edilecek namazlar için bir ezan iki kamet getirmek
D. Sabah namazını cem etmemek
E. Takdimde vakit namazını tehirde vaktinde kılınmayan namazı önce kılmak

CEVAPLAR
1C 2B 3B 4B 5E 6C 7D 8C 9C 10C 11A 12D 13A 14C 15C 16A 17C 18E 19D 20B

3. Ünite
GFP 3. Ünite

1. Boşama ardından beklenen iddet üç kuru' hangi mezhebe göre üç temizlik dönemini ifade eder?
A.Hanefi B.Maliki C.Şafii D.Hanbeli

2. Hangisi iddet süresinin gerekli olmasının sebep ve hikmetlerindendir?
A. Bekleme suresinde yuvanın tekrar inşa edilebilmesi
B. Kötü zan ve niyetlere karşı kadını korumak
C. Eşten ayrılmanın psikolojik etkilerini atlatma süresi
D. Gebeliğin belirlenmesi
E. Hepsi

3. 4 büyük mezhep ve diğer fakihlerin çoğunluğuna göre bir mecliste ayni anda yapılan 3 boşama ile talak vaki olmuş olur. Bu alimler görüşlerini kime dayandirirlar?
A. Hz. Ebubekir
B. Hz. Ömer
C. Hz. Peygamber
D. Ibn Abbas
E. Enes b. Malik

4. Toplum bilgisinden uzak bir şekilde iki kişinin tanikliginda gerçekleşen evlilikleri gizli nikah olarak değerlendirip bu yola basvuranlarin ağır şekilde cezalandirilacagini söyleyen kimdir?

A. Hz. Peygamber
B. Hz. Ömer
C. Ömer b. Abdülaziz
D. Imam Malik
E. Kanuni

5. İslamda evliliğin temel özelliği hangisidir?
A. Medeni bir sözleşme olması
B. Hak ve sorumluluklar doğuran bir akid olması
C. Dini bir ibadet olması
D. Dini sonuçlar doğuran bir medeni sözleşme olması
E. Aileyi oluşturan bir muessese olması

6. Hangisi aile bireylerinin hukuki haklarını güvenceye kavuşturmayı amaçlayan tedbirlerdendir?
A. Hepsi
B. Evlilik cüzdanı
C. Iki şahidin tanıklık etmesi
D. Resmiyete dökülmesi

7. Kime göre buluga ermiş kızlar mali tasarruflarda bulunabildiklerine göre tek başlarına evlilik kararı da alabilirler velilerin iznine gerek yoktur?
A. Ebu Hanife
B. Imam Malik
C. Imam Şafii
D. Imam Ahmed

8. Boşamanın kayıt altına alınmasına yönelik Talak suresinde geçen "Boşadiginiz kadinlar iddet surelerinin sonuna ulaşınca onları ya uygun şekilde alıkoyun veya uygun bir şekilde onlardan ayrılın içinizden de iki adil şahit tutun " ayeti kerimesine dayanarak boşamanin muteber olması için boşama esnasında iki adil şahidin bulunmasını şart koşan kimdir?
A. Hz. Ali
B. Ibn Abbas
C. Imran b. Husayn
D. Ibn Hazm
E. Hepsi

9. Hangisi talakla ilgili görüşünü hz.peygamber ve hz.ebubekir dönemi uygulamasına dayandirarak bir mecliste ayni anda yapılan 3 boşamanin bir talak sayılıp geçerli olmadığını savunanlardan değildir?
A. Ibn Teymiye
B. Ibn Kayyim
C. Şevkani
D. Cuveyni

10. I. Akdin açıklığını sağlamak
II. İhtilaf halinde yargı kurumu nezdinde ispat aracı olması
III. Karşılıklı rızaya dayalı olması
IV. Hür iradenin zorunlu olması

Nikahın sıhhat şartı olan şahit şartının temel fonksiyonu hangisidir?
A. Yalnız I
B. I ve II
C. III ve IV
D. II ve IV
E. Hepsi

11. Hangisi günümüzde evliliğin sonlandırılmasıyla ilgili yaygınlık kazanan aile problemlerinden değildir?
A. Kocanın tek taraflı iradesiyle sonlandırılması
B. Boşamanın bir anda ve tüm yetkiler kullanılarak gerçekleşmesi
C. Boşama iradesinin açığa vurumu sırasında şahitlerin bulunması
D. Çocukların kimin himaye edeceği
E. Kadının iddet bekleme zorunluluğu

12. Tarafların iradesine bağlı olan boşama sistemi hangisidir?
A. Serbest boşama
B. Boşamayı yasaklayan sistem
C. Yargı kararıyla boşanma
D. Kendine özgü farklı bir boşama sistemi
E. İslamın benimsediği sistem

13. Hangisi Islamın benimsediği boşama şekillerinden değildir?
A. Talak B. Tefrik
C. Hul' D.Tefvizi talak E.Icbar

14. Hangisi Islamda tek taraflı irade ile evliliği sonlandırma yetkisinin erkeğe verilmis olması konusunda yapılan tenkidlerden değildir?

A. Akid mantığına aykırıdır
B. Kadın erkek eşitliği ilkesine aykırıdır
C. Taraflardan birinin ayrılığı istememesi halinde çok yönlü sorunlara yol açacaktır
D. Kocanın inisiyatifine bırakılması telafisi güç sorunlara yol açacaktır

15. Hz.Ömerin uygulamaya koyduğu tek mecliste 3 boşamanin geçerliliği görüşüne hangi sahabi katılmaz?
A. Ibn Abbas
B. Ibn Mesud
C. Zubeyr b. Avvam
D. Abdurrahman b. Avf
E. Hepsi

16. Hangisi boşama tasarrufunun hukuki sonuçlarından değildir?
A. Mehri mueccel derhal ödenecek
B. Derhal yeni bir eş bulunacak
C. Boşadığı eşinin nafaka ve mesken ihtiyaçları karşılanacak
D. Rici talakta taraflardan biri diğerine varistir
E. Iddet suresince evlilik engeli yürürlüğe girecek

17. Evlilik hayati, esinin bosamasi fesih ya da tefrik karariyla sonlanmis kadin ,normal yasta olmasina ragmen adet gormuyorsa veya menopoz evresine girmisse beklemesi gereken iddet suresi ne kadardir
A. Dört ay on gun
B. Üç adet donemi
C. Üç temizlik donemi
D. Üç ay
E. Dört ay

18. Kuranın " ağır sorumluluklar yükleyen bir ahid, sapasağlam bir sözleşme " olarak nitelediği şey nedir?
A. Din
B. Devlet
C. Akid
D. Evlilik
E. Ticaret

19. Fıkıh literatüründe yargı yoluyla boşanmaya ne denir?
A.Fesih B.Hul' C.Tefrik D.Talak E.Tefviz

20. İslam hukukçuları erkeğe tam boşama hakkı tanınmasını hangi temel hukuk prensibinin bir gereği olarak değerlendirirler ?
A. Beraeti zimmet kuralı
B. Hak ve sorumluluğun dengelenmesi
C. Kadın erkek eşitliği
D. Güç sorumluluk dengesi
E. Akdi şartların bağlayıcılığı

Cevaplar
1C 2E 3B 4B 5B 6A 7A 8E 9D 10B 11D 12A 13E 14C 15E 16B 17D 18D 19C 20B


4.Ünite
GFP 4. Ünite

1. I. Elektroşok
II. Seri Kesim
III. Karbondioksit gazı verme
IV. Omuriliğe şiş sokma

Hangisi Türkiyede uygulanan hayvan kesim yöntemlerinden değildir?
A. Yalnız I
B. I ve II
C. III ve IV
D. I, III ve IV
E. Yalnız II

2. Kime göre hamr yaş üzümden elde edilen içkiyi ifade eder ve özü itibariyle (li aynihî) haramdır. Yaş üzüm dışında başka hammaddelerden elde edilen içkiler ise, sarhoşluk meydana getiriyorsa haramdır?
A. Hanefi
B. Şafii
C. Maliki
D. Hanbeli
E. Zahiri

3. Müslüman ya da ehl-i kitap birisinin, kesim sırasında Allah’ın adını anmayı unutması kime göre o hayvanın etini haram hale getirir?
A. Hanefi
B. Şafii
C. Maliki
D. Hanbeli
E. Zahiri

4. Kime göre kesim sırasında besmele çekmek sünnettir. Dolayısıyla müslümanın kestiği hayvan, Allah’ın adını anmayı kasten terk etmiş olsa bile yenir ?
A. Hanefi
B. Şafii
C. Maliki
D. Hanbeli
E. Zahiri

5. Allah inancı taşıması sebebiyle kim Sâbiîler’i ehl-i kitap çerçevesine dahil eder?
A. İmam Şafii
B. İbn Hazm
C. Ebu Hanife
D. Muhammed Şeybani
E. Ahmed b. Hanbel

6. Kendiliğinden ölen hayvanlarla, kesici olan bir aletle usulüne uygun olarak kesilmeden ölen hayvanlar âyetlerde hangi kavramla ifade edilir?
A. Meyte
B. Laşe
C. Neces
D. Rics
E. Habais

7. İstihale ile ilgili alimlerce yapılan görüşlerden hangisi yanlıştır?

A. Haramın istihâle ile helal hale gelebilmesi için, istihâlenin kendiliğinden gerçekleşmesi gerekir.

B. İstihâlenin kendiliğinden gerçekleşmesi ile iradeye bağlı olarak gerçekleşmesi arasında herhangi bir fark yoktur. Her iki şekilde de istihâle haramı helal yapar.

C. İstihâle, domuz dahil bütün gıda ve ürünlerde geçerlidir.Dolayısıyla tüm hükümler domuz için de geçerlidir

D. İstihâle, helal gıda elde etmenin temel yöntemlerindendir. Dolayısıyla istihâlenin, iradeye bağlı olarak gerçekleşmesinin hüküm açısından herhangi bir önemi bulunmadığı gibi, istihâleye uğrayan mal veya ürünün de önemi yoktur.

8. Karma ürünler ve katkı maddelerinin dini hükmü konusundaki tartışmaların başlıca sebebi hangisidir?
A. Insan sağlığına zararlı olabileceği endişesi
B. Dinin yasakladığı maddeler içermesi
C. Ürünü olduğundan farklı göstermesi
D. Bağımlılık yapması

9. Hangisine göre istihalenin kendiliğinden gerçekleşmesiyle ve iradeye bağlı olarak gerçekleşmesi arasında bir fark olmaksızın haram helale dönüşür?
A. Hanefi - Şafii
B. Şafii - Maliki
C. Maliki - Hanbeli
D. Hanefi - Maliki

10. Istihale dışarıdan müdahale ile gerçekleşirse istihaleye uğrayan ürün Hanefi muctehidlerinden hangisine göre helal hale gelmez?
A. Imami Azam
B. Imam Muhammed
C. Imam Yusuf
D. Imam Zufer

11. Hangisi islam alimlerine göre domuzun haram kılınmasına gerekçe olarak gösterilmemiştir?

A. Domuzun bünyesinde bir çok hastalık taşıması
B. Cinsel arzu duygusunu ortadan kaldırması
C. Kıskançlık duygusunu ortadan kaldırması
D. Namaz kılma duygusunu ortadan kaldırması

12. Islam alimleri domuz etinin maddi ve manevi anlamda pis ve murdar olduğunu ne ile ifade ederler?
A.Rics B.Fisk C.Illetli D.Istihale

13. Hangisi Hz.Peygamberin yasakladığı yiyeceklerden değildir?
A. Ehli eşek
B. Yırtıcı kuşlar
C. Pençeli hayvanlar
D. Meyte (ölmüş hayvan eti)
E. Balık ve çekirge ölüsü

14. Kuranda helal haram kavramlar hangi lafızlarla ifade edilir?
A.Helal/Haram
B.Tayyibat/Habais
C.Husun/Kubuh
D.Hamr/Meyte

15. Hangisi haram kapsamında değildir?
A. Ölmüş hayvan
B. Balık ve çekirge ölüsü
C. Akitilmis kan
D. Allahtan başkası adına kesilen hayvan

16. Hangisi helal rızık konulu ayetlerden değildir?
A.Enam/146 B.Bakara/29 C.Casiye/13 D.Araf/32

17. Dini usule uygun kesilmeden öldürülmüş ya da kendiliğinden ölmüş hayvanlar meyte grubuna girer. Bu durumun değişik şekillerde ortaya çıkabileceği hangi surede ifade edilmiştir?
A. Araf 32
B. Enam 145
C. Maide 3
D. Nahl 115

18. Hayvansal veya bitkisel bir ürünün bir halden başka bir hale geçmesine ne denir?
A. Istihale
B. Irtica
C. Intikal
D. Istinsah

19. Kesim esnasında Allahın adını anma konusunda Islam fıkıh akademisi hangi mezhebin görüşünü benimsemiş ve kesim sırasında kayıt cihazından besmele okumanın yeterli olmadığını belirtmiştir?
A. Hanefi - Maliki
B. Maliki - Şafii
C. Şafii - Hanbeli
D. Hanbeli - Zahiri

20. Hangi durumda içki içen kimse haramı çiğnemiş ve günah işlemiş sayılır?
A. İçki dışında bişey bulunmayan bi yerde boğazına bişey düğümlenen hayati risk altında bulunan kişi
B. Yanlışlıkla içen kişi
C. Cebir ve tehdit sebebiyle içen kişi
D. Zaruret miktarınca tedavi amaçlı içen kişi
E. İçki bağımlısı olup sarhoş etmeyecek derecede bir kadeh içen kişi

21. Çağımızın en yaygın bağımlılığı hangisidir?
A.Içki B.Sigara C.Eroin D.Afyon E.Esrar

22. Hangisi sigara içmek mubahtir diyen görüşün gerekçesidir?
A. Aktif ve pasif içicilerin zarar görmesi
B. Mali bir israf olması
C. Ayet ve hadislerde açık bir yasak bulunmaması
D. Nafaka yükümlülüğünü ihlale sebep olması
E. Hepsi

23. Hangisi insanları uyuşturucu kullanmalarına yönelten sebeplerdendir?
A. Sorumluluktan kaçma
B. Olumsuz çevre
C. Manevi boşluk
D. Ideal yoksunluğu
E. Hepsi

24. Islamda içki vicdanlarda yer etmesi için yavaş yavaş yani tedrici yöntemle yasaklanmıştır.
Buna göre yasağa hazırlık aşamasıyla ilgili ayetler hangisinde sırasıyla verilmiştir?
A. Maide90 - Nahl67 - Bakara 219
B. Maide90 - Bakara219 - Nisa43
C. Nisa43 - Bakara219 - Nahl67
D. Nahl67 - Bakara219 - Nisa43
E. Bakara219 - Nahl67 - Maide90

25. Kesim sırasında besmele çekmekle ilgili hangisi doğrudur?
A. Şafiilerde sehven kasten terk edilirse de yenir
B. Zahirilerde sadece sehven terk edilirse yenir
C. Hanefilerde sehven bile terk edilse yenmez
D. Malikilerde kasten bile terk edilirse yenir
E. Cumhura göre ehli kitap besmele bile çekse yenmez

CEVAPLAR
1C 2A 3E 4B 5C 6A 7C 8B 9D 10C 11D 12A 13E 14B 15B 16A 17C18A 19A 20E 21B 22C 23E 24D 25A



5. Ünite

1. Ceninin rahim duvarına yapışmasından itibaren çocuk düşürmenin caiz olmadığını ve cinayet sayıldığını söyleyen alim kimdir?
A. Ebu Hanife
B. Gazali
C. İbn Hazm
D. İmam Şafii
E. İbn Hanbel

2. Batıda insandan insana doku ve organ nakli kaçıncı yüzyılda başlamıştır?
A.16 B.17 C.18 D.19 E.20

3. Ruhun 120 günde üflendiğini bildiren hadise dayanarak bu süreye kadar çocuğun düşürülmesini caiz gören mezhep hangisidir?
A. Hanefi
B. Şafii
C. Maliki
D. Hanbeli
E. Zahiri

4. DİB Yüksek Kurulu 1942 tarihinde islam bilginlerince sunulan belirli şartlar karşılığında ülkemizde otopsinin yapılacağını açıklamışlardır.
Buna göre hangisi bu şartlar arasında yer almaz?
A. Otopsi yapılacak kişinin ölümünün tam olarak gerçekleşmiş bulunması.
B. Ölünün yakınları varsa onların rızasının alınmış olması.
C. Otopsinin uzman tabip tarafından yapılması.
D. Otopsinin maddi bir menfaat karşılığında yapılması.
E. Otopsi için insanî ve toplumsal bir ihtiyacın bulunması.

5. Sözlükte "iyi ölüm" Terim olarak da iyileşmesi imkansız bir hastalıktan dolayı dayanılmaz acılar çeken bir kimsenin yaşamına, kendi veya kanunî temsilcilerinin isteği üzerine, acı vermeyen bir yöntemle son vermek anlamına gelen kavram hangisidir?
A. Otopsi
B. Ötenazi
C. Biyonazi
D. Elektronazi
E. Somatik ölüm

6. Karnındaki canlı çocuğun kurtarılması için ölü annenin karnının yarılmasını caiz gören mezhep hangisidir?
A. Hanefi
B. Şafii
C. Maliki
D. Hanbeli
E. Hepsi

7. Hangisi Ötenazinin yasal olarak uygulandığı ülkelerden değildir?
A. ABD
B. Fransa
C. Belçika
D. Hollanda

8. Hangisi aktif ötenazinin İslam'ın temel ilke ve amaçlarına tamamen aykırı bir eylem ve tasarruf olduğunu ortaya koyar?
A. Hz. Peygamberin Uhut Gazvesi'nde aldığı yaraların acısına dayanamayarak kılıcı üzerine yatıp intihar eden Kuzmân'ın bu davranışının bir müslümana yakışmadığını ifade etmesi
B. İçinizde hiç kimse, sakın ölümü temenni etmesin…" hadisi şerifi
C. İntihar edenin cenaze namazının kılınmaması
D. Kişinin kendi canı üzerinde tasarrufta bulunma yetkisinin olmaması
E. Hepsi

9. "Ölünün kemiğini kırmak, diri iken kemiğini kırmak gibidir" hadisi şerifine dayanan alimler hangi uygulamayı caiz görmezler?
A. Otopsi
B. Ötenazi
C. Somatik ölüm
D. Biyonazi
E. Kürtaj

10. Şarap darda kalan ve zaruret haline düşen için mubahtır. Susuzluğu gidermek, tedavi olmak veya boğulmayı önlemek için şarap içen kimseye ceza uygulanmaz. Çünkü tedavi zaruret hallerinden biridir. Zaruretler ise haram olan şeyleri mubah kılar. Diyerek haram maddelerle tedaviyi caiz gören alim kimdir?

A. Ebu Hanife
B. İmam Züfer
C. İbn Hanbel
D. İbn Hazm
E. İmam Şafii

11. Tıp ve sağlık alanındaki bilimsel ve pratik çalışmaların iyi-kötü,
doğru-yanlış biçiminde ahlaki açıdan değerlendirilmesini ve bu değerlendirmelerin belirli ilkelere oturtulmasını hedefleyen disiplinin adı nedir?
A. Tıp etiği
B. Tıpoloji
C. Biyoetik
D. Biyoloji
E. Canlı etiği

12. Hangisi biyolojik bilimlerin gelişmesiyle ortaya çıkan ahlaki sorunlarla ilgilenir?
A. Tıp etiği
B. Tıpoloji
C. Biyoetik
D. Biyoloji
E. Ahlak etiği

13. Biyoetik hangisiyle ilgilenmez?
A.Ahlak B.Psikoloji C.Siyaset D.Hukuk E.Din

14. Hangisi biyoetik kapsamında ele alınan konulardandır?
A. Insan hayatının başlaması ve sonlandırılması
B. Insan kopyalaması ve yapay organlar
C. Yardımcı üreme teknikleri ve genetik çalışmalar
D. Ötenazi ve organ nakilleri
E. Hepsi

15. Hangi mezhebe göre haram maddelerle tedavi caiz değildir?
A.Hanefi B.Şafii C.Maliki D.Hanbeli E.Zahiri

16. Ruh üflenmesi ceninin hangi aşaması tamamlandıktan sonra gerçekleşir?
A.Nutfe B.Alaka C.Mudga D.Izam E.Lahm

17. Çocuk düşürmeyi hiçbir şekilde caiz görmeyen mezhep hangisidir?
A.Hanefi B.Şafii C.Hanbeli D.Maliki E.Zahiri

18. Kürtajın sözlük anlamı nedir?
A.Çıkarmak B.Kazımak C.Silmek D.Yontmak E.Boğmak

19. Çağdaş bilginler kürtaj için kaç güne itibar etmişlerdir?
A.120 B.100 C.80 D.40 E.20

20. Yumurta ve sperm bankaları bazı istismar ve sakıncalarından dolayı İslamın hangi ilkesiyle bağdaşmaz?
A. Neslin korunması
B. Canın korunması
C. Aklın korunması
D. Malın korunması
E. Dinin korunması

CEVAPLAR
1B 2D 3A 4D 5B 6B 7B 8E 9A 10D 11A 12C 13B 14E 15D 16C 17E 18B 19D 20A

6.Ünite

1. Resim ve heykelle ilgili olarak verilen bilgilerden bilgilerden hangisi yanlıştır?

A. Cansız doğal nesnelerin resmini yapmakta bir beis yoktur
B. Canlı tasvirlerin çocukların oyuncağı olmasında bir sakınca yoktur
C. Maliki mezhebinde canlıların resmini yapmak haram değildir
D. Alimlere göre üç boyutlu olan tasvirler haramdır
E. Para gibi üzerinde resim bulunan şeylerle namaz kılmak tahrimen mekruhtur

2. Hz.Musa bir müddet kavminden ayrılınca kavmi hangi heykeli put edinmeye başlamışlar?
A.Buzagi B.Deve C.Vedd D.Öküz E.Suva

3. Yarışmalarda ödülü eğer yarışanlardan bir kısım koyarsa "kazanırsanız ödül sizin kazanamazsanız sizden bişey almayız" demesi kumar olmaz.

Hangi mezhebe göre bu durum kumara vesile olduğu için böyle bir ödül alınamaz?
A. Hanefi
B. Maliki
C. Şafii
D. Hanbeli
E. Zahiri

4. Hangisi hz.peygamberin ödüllü müsabakalardandır deyip Medinede yarışmalarını duzenleyerek kazanana ödül verdiği bir yarıştır?
A. At yarışları
B. Koşu
C. Güreş
D. Halter
E. Uzun atlama

5. Rivayete göre hz.peygamber savaşa ilk defa katılacak olan gençlere hangi sporda test ederek savaşa kabul ederdi?
A.Koşu B.Güreş C.Halter D.Okçuluk E.Binicilik

6. Kaynaklarda geçen bir bilgiye göre hz.peygamber hangi sefer sırasında bir yarış düzenlemiştir?
A.Hendek B.Hayber C.Tebuk D.Bedir

7. I. Katılanların para yatırması
II. Kazananın belirlenmesi çekilişe bağlı olması
III. Şans ve tesadüfe bağlı kazancın ön planda olması
IV. İsteğe bağlı olup cebren olmaması

Piyango toto loto gibi günümüz kumarlarının haram olmasının sebebi hangisidir?
A. Yalnız I
B. II ve III
C. I II ve III
D. II ve IV
E. Hepsi

8. Kumarla ilgili hangisi yanlıştır?

A. Bir kurum veya şahsın açtığı bir yarışmada kazananlara ödül vermesi kumar değildir
B. Yarışanların sadece bir kısmı para koyar ve ben kazanırsam birşey almam ama sen kazanırsan şu kadar alırsın şeklinde anlaşmalar kumar değildir
C. Karşılıklı yarışan iki kişiye bir üçüncü eklenip yarışmayı kazanırsa ikisinden birinin mükafat alması ve kaybederse birşey ödememesi şartıyla yapılan yarışma kumar değildir
D. Kazanan veya kura isabet eden şahsa verilen üzere katılımcıların her birinin ayrı ayrı bedel koyması kumar değildir
E. Hepsi

9. Arapların öteden beri var olan, yolculukta kabiliyetli kişilere şarkı ve şiir söyletme adetine ne denir?
A.Hıda B.Tel'a C.Mızmar D.Necd

10. Hangisi eğlencenin mubah olması için riayet edilmesi gereken hususlardan değildir?

A. Hayatın merkezinde yer alması
B. Mahremiyet kurallarını ihlal etmemesi
C. Islam inanç ibadet ahlak esaslarına aykırı olmaması
D. Mutedil bir çizgide olması
E. İnsanların görevlerini aksatacak şekilde yapılmaması

11. I. Ziyafetler
II. Müzik ve Mizah
III. Şiir ve yarışmalar
IV. Sportif faaliyetler
V. Çeşitli oyunlar

Hangisi hz.peygamber dönemi başlıca eğlence türlerindendir?
A. Yalnız IV
B. I ve III
C. III IV V
D. I II III
E. Hepsi

12. Hz.peygamberden sonra bi bayramın sönük geçtiğini görünce "nicin hz.peygamber zamanında düzenlendiği gibi oyunlar düzenlemediniz?" Diyerek sitem eden sahabi kimdir?
A. Iyaz el Eşari
B. Halef b. Halife
C. Amr ed Damri
D. Ikrime
E. Hz. Osman

13. Hangisi hz.peygamber döneminde yapılan eğlence münasebetleri kapsamında değerlendirilir?
A. Evlilik merasimleri
B. Bayramlar
C. Sünnet düğünü
D. Hacca gidiş geliş
E. Hepsi

14. Eğlencenin karşılığı olarak Arapça'da kullanılan en yaygın terim hangisidir?
A.Heva B.Leab C.Lehv D.Tel'a E.Nebz

15. Tasviri haram kabul eden âlimlere göre tasvirin yasak olmasının nedeni aşağıdakilerden hangisi değildir
A)Tasvirin zamanla Allah'tan başkasına ve putçuluğa götürmesi
B) Allah'ın yaratma vasfına benzemek
C)Suretin olduğu yere Cebrail a.s ın girmemiş olması
D)Toplumu kötü alışkanlıklara sevk etmesi

16. Kime göre güzel ses dinlemek amacıyla müzik dinlemek mubahtır?
A.Gazali B.Ebu Hanife C.Kasani D.Nablusi E.Ibn Humam

17. Hangi mezhebe göre koşu yarışlarında ödül verilebilir?
A.Hanefi B.Maliki C.Şafii D.Hanbeli

18.Kumar Arapçada ne olarak kullanılır?
A.Kımar B.Meysir C.Ensab D.Ezlam

Cevaplar
1E 2A 3B 4A 5B 6C 7C 8D 9A 10A 11E
12A 13E 14C 15D 16A 17A 18B

7.Ünite

1. Ali, arkadaşı Ahmedin fırını işletmek isteyecektir. Fırını satın alma gücü yoktur. Ahmed ona belli bir miktar ödemesi karşılığında fırını ona devredebilecegini söyler. Ali bu parayı öder ve fırını kiralar. Ali'nın Ahmede ödediği bu paranın adı nedir?

A. Kaparo
B. Hava parası
C. Kira parası
D. Sigorta
E. Selem

2. Hangisi kaparonun satıcıda kalmasını caiz görür?
A.Hanefi B.Maliki C.Şafii D.Hanbeli E.Şevkani

3. Ön ödeme, pey akcesi pişmanlık akcesi gibi isimlerle anılan ve bir satış ya da kira sözleşmesinde müşterinin sözleşmeyi tamamlaması halinde toplam fiyatın düşülmesi, feshetmesi durumunda ise akitten dönmenin karşılığı olarak mal sahibinde kalması şartıyla yaptığı ön ödemeye ne denir?

A. Kaparo
B. Sigorta
C. Selem
D. Hava parası
E. Tacil

4. Enflasyonun yüksek seyrettiği dönemlerde fiyatın satış anında değil de borcun ödenmesi anında belirlenmesi kime göre sahih değildir?

A. Ahmed b. Hanbel
B. Ibn Kayyim
C. Ibn Teymiye
D. Vehbe Zuhayli

5. Malın fiyatının gelecekte belirlenmesi şeklindeki satışı caiz gören kimdir?
A.Ebu Hanife B.Imam Şafii C.Imam Malik D.Ibn Hanbel

6. Peygamberimizin yasakladığı vadeli satış türü hangisidir?
A.Takas B.Selem
C.Taksit D.Rehin

7. Malın menfaatinin satılmasına ne denir?
A.Bey' B.Kiralama C.Alışveriş D.Rehin E.Irtifak

8. Ticaret malında olması gereken özellikler hakkinda hangisi yanlıştır?

A. Malın dinen yasaklanmamiş eşya olması
B. Miktarı nitelikleri müşteri tarafından bilinmesi
C. Teslimatın ihtimale dayanması
D. Ödemenin nerede ve nasıl olucagi belli olması
E. Satıcının müşteriye doğru bilgiler vermesi

9. Götürü usulü, malın ne kadar geleceği ölçülüp tartilmadan, göz kararıyla yapılan satışa ne denir?
A. Selem satışı
B. Takas ediş
C. Cuzafen satış
D. Garar
E. Nesie

10. Klasik fıkıh kaynaklarında mektup ve elçi aracılığıyla yapılan akitleşmeler başlığı altında anahatlariyla ortaya konulan konu hangisidir?
A. Kaparo
B. Faiz
C. Hava parası
D. Elektronik ticaret
E. Sigortacılık

Cevaplar
1B 2D 3A 4D 5D 6A 7B 8C 9C 10D

8.Ünite


1. Faizsiz bankacılık uygulaması 1963 yılında nerede başlatılmıştır?
A.Mısır B.ABD C.Türkiye
D.Suudi Arabistan E.Dubai

2. Faiz kavramı Kuran ve Sünnette hangi kelime ile ifade edilir?
A. Rida B. Riba C. Faide D. Murabaha E. Karzı hasen

3. Paranın para karşılığında veya misli malların birbiriyle takasında karşılıklılardan birindeki ölçülebilir fazlalık buluna faiz şekli hangisidir?
A. Ribe'n Nesie
B. Ribe'l akd
C. Ribe'l fazl
D. Ribe'l bey'
E. Veresiye faiz

4. Altı mal hadisi diye meşhur olan rivayette altın ve gümüş hariç diğer mallarda(buğday arpa hurma tuz) faiz gerçekleşmesinin sebebi hangi mezhebe göre cins birliği ve ölçü birliği olması nedeniyledir?
A. Şafii
B. Hanbeli
C. Maliki
D. Hanefi
E. Hepsi

5. Katılım bankacılığında sermaye toplarken istenildiğinde veya belirlenmiş bir vade sonunda çekilmek üzere bankaya yatırılan paraya ne denir?
A. Murabaha
B. Öz sermaye
C. Cari hesab
D. Veresiye faiz
E. Mevduat

6. Kar ve zarara katılma şartıyla oluşturulan hesaplara katılım hesapları denir. Kar ve zarara katılma şartı bu tür hesapları faizli uygulamadan ayıran en önemli farklılık olup hz.peygamber döneminde de uygulanmıştır

Bu hesabın fıkıhtaki adı nedir?
A. Mudarebe
B. Murabaha
C. Karzı hasen
D. Muşareke
E. Mucavere

7. İki ya da daha fazla kişinin belirli sermayeler koyarak birlikte iş yapmak ve oluşacak kar ya da zararı paylaşmak üzere kurdukları sermaye ortaklığına ne denir?
A. Mudarebe
B. Müşareke
C. Mucavere
D. Musaka
E. Murabaha

8. Hangisi katılım bankacılığında sermayeyi işletme yöntemlerinden biri değildir?
A. Murabaha
B. Müşareke
C. Takas
D. Mudarebe
E. Kiralama

9. Hamiline sadece hesabında para bulunduğunda harcama imkanı veren kart türü hangisidir?
A. Kredi kartı B. Charge kart C. İhtiyaç kartı D. Debit kart
E. Banka kartı

10. Kredi kartı anlaşmasında banka, kart hamiline kefil olmakta ve verdiği kart ile yapılan mal ve hizmet alımlarının karşılığını ödeyeceğini taahhüt etmektedir.
Bu işlemde kartı sağlayan banka ile müşteri arasında İslam hukukundaki hangi akid tahakkuk etmiş olur?
A. Vekalet akdi
B. Temlik akdi
C. Temsil akdi
D. Teminat akdi
E. Kefalet akdi

11. Faizsiz bankalar sermayelerinin bir kısmını kurulurlen oluşturur. Kurucuların sağladığı bu sermayeye ne denir?
A. Murabaha
B. Öz sermaye
C. Cari hesab
D. Veresiye faiz
E. Mevduat

12. Istenilen zamanda fonun/yatırılan mevduatın geri çekilebildigi ve faiz yada kar payı ödenmeyen ve borç ilişkisi doguran hesaplara ne denir?
A. Murabaha
B. Öz sermaye
C. Cari hesab
D. Veresiye faiz
E. Mevduat

13. Peşin satın alınan mali belli bir kar ilave ederek vadeli satmaya ne denir?
A. Mudarebe
B. Murabaha
C. Muşareke
D. Mucavere
E. Musaka

14. Çağdaş haliyle murabahanın caiz olduğunu kabul edenler görüşlerini kime dayandırır?
A. Ebu Hanife
B. Imam Malik
C. Ebu Yusuf
D. Imam Muhammed
E. Ibn Hanbel

15. Alınacak belirli bir fazlalık karşılığında kredi verme yoluyla oluşan faize ne denir?

Cevaplar
1A 2B 3C 4D 5E 6A 7B 8C 9D 10E 11B 12C 13B 14D 15A

9.Unite


1. Hangisi değişken gelirli menkul kıymettir?
A.Tahvil B.Hisse senedi C.Hazine bonosu
D.Banka bonosu

2. Sahibine ortaklık veya alacaklılık sağlayan ve belirli bir meblağı temsil eden kıymetli evraka menkul kıymet denir
Hangisi günümüzde yaygın menkul kıymetlerden değildir?
A. Tahvil
B. Hazine bonosu
C. Hisse senedi
D. Kar zarar ortaklığı belgesi
E. Sanayi ürünleri belgesi

3. Kamu kuruluşları veya özel şirketlerin ödünç para bulmak için çıkardıkları bir yıldan uzun vadeli olan borç senetlerine ne denir?
A. Tahvil
B. Hazine bonosu
C. Hisse senedi
D. Kar zarar ortaklığı belgesi
E. Ortaklık senedi

4. Tahvilin ilk çıkarıldığı andaki satış değeri hangisidir?
A. Nominal değer
B. İhraç değeri
C. Itibari değer
D. Piyasa değeri
E. Hisse değeri

5. Bir anonim şirketin sermayesinin eşit paylara bölünmesi sonrasında bu paylardan her birini temsil eden kıymetli evrak hangisidir?
A.Tahvil B.Hisse senedi C.Hazine bonosu
D.Banka bonosu

6. Hangisi hisse senedinin sahibine sağladığı haklardan değildir?
A. Şirket karından pay hakkı
B. Şirket yönetiminde oy hakkı
C. Rüçhan ve tasfiyeden pay hakkı
D. Şirket faaliyetlerini takip hakkı
E. Şirket zararindan muafiyet hakkı

7. Vadesi bir yıldan az olan devlet iç borçlanma senetlerine ne denir?
A. Gelire endeksli senet
B. Hisse senedi
C. Hazine bonosu
D. Tahvil
E. Banka bonosu

8. Tasarruflarını faiz yoluyla değerlendirmek istemeyen tasarrufçular için çıkartılan menkul kıymet hangisidir?
A. Çek
B. Poliçe
C. Tahvil
D. Bono
E. Kar zarar ortaklığı belgeleri

9. Hangisi menkul kıymetlerin ortaklık senetler grubuna girer?
A. Hisse senedi
B. Hazine bonosu
C. Tahvil
D. Finansman bonoları
E. Poliçe

10. Tahvilin üzerinde yazılı değer olup hiçbir zaman değişmeyen değer hangisidir?
A. İhraç değeri
B. Piyasa değeri
C. Nominal değer
D. İtibari değer
E. Cari değer

Cevaplar
1B 2E 3A 4B 5B 6E 7C 8E 9A 10C

10.Ünite


1. Hangi mezhebe göre sadece Yahudi ve Hristiyanlar ehli kitap sayılır?
A.Hanefi-Maliki B.Şafii-Hanbeli C.Maliki-Şafii D.Hanefi-Hanbeli E.Zahiri-Hanbeli

2. Mecusileri ehli kitap sayan alim kimdir?
A.Ebu Hanife B.Ebu Ya'la C.Ibn Hazm D.Cessas E.Evzai

3. Islam hukukunda hangi terim sınırlı bir süre için izin ve pasaportla islam ülkesine gelen gayrimüslimleri ifade eder?
A.Muste'men B.Zimmi C.Harbi D.Ecnebi E.Ehli izin

4. Gayrimuslimlerden hangi grup vatandaşlık haklarından yararlanamaz?
A.Zimmi B.Muste'men C.Mecusi D.Harbi E.Ehli kitap

5. Kime göre putperest araplarla zimmet(vatandaşlık) sözleşmesi yapılamaz?
A.Şafii-Hanbeli B.Evzai-Maliki C.Maliki-Ebu Ya'la D.Ibn Hazm E.Hanefi

6. Gayrimuslimlerin temel hak ve özgürlüklerini garanti eden ve insan hakları ihlallerine karşı hukuki koruma sağlayan düzenlemeye ne denir?
A.Zimmet sözleşmesi B.Hukuki akid C.Muzammemat D.Zimmi nizamnamesi

7. Islam ülkesinde bir Müslümanın zimmi bir vatandaşı öldürmesi durumunda çoğunluğa göre hangi ceza verilir?
A.Kısas B.Diyet C.Hapis D.Recm E.Kırbaç

8. Zimminin içki ve domuzuna zarar veren bir müslümanın Şafii ve Hanbelilere göre durumu nasıldır?
A. Bedelini ödemesi vaciptir
B. Sevap işlemiştir eline sağlıktır
C. Bedelini isterse tazmin eder
D. Zimmiye had cezası uygulanır
E. Özür dilemesi kafidir

9. Bir Müslümanın gayrimuslimin özel hizmetinde çalışmasını aşağılayıcı bir durum olarak değerlendirerek caiz görmeyen mezhep hangisidir?
A. Hanefi - Şafii
B. Şafii - Maliki
C. Maliki - Hanbeli
D. Hanbeli - Zahiri

10. Zifaf sonrası eşlerden biri dinden dönerse hangi mezhebe göre evlilik bağı kadının iddet süresince devam eder?
A. Hanefi - Maliki
B. Maliki - Şafii
C. Maliki - Hanbeli
D. Şafii - Hanbeli

11. Sahabilerden hangisi kafir kavramına ehli kitabı da dahil ettiği için müslüman bir erkeğin ehli kitaptan bir kadınla evlenmesini caiz görmez?
A.Ibn Ömer B.Ibn Abbas C.Ata b.Rebah D. Hepsi

12. Müslüman bir kadının ehli kitap bir erkekle evlenmesini caiz görenlerin emel gerekçe hangisidir?
A. Cevaz veren hadislerin bulunması
B. Evlenmenin insanlarin doğal hakkı olması
C. Din ve inanç özgürlüğü
D. Kadının çocuğuna islami eğitimi vermesinin mümkün olması
E. Yasak olduğunu ifade eden açık bir nassın bulunmaması

13. Iki Hindu karı kocadan biri müslüman olursa Ebu Hanifeye göre durum nedir?

A. Kadın müslüman olmuşsa nikah derhal bozulur
B. Hangisi önce müslüman olursa diğerine müslüman olmasını teklif eder kabul ederse evlilik devam eder etmezse evlilik sona erer
C. Bu ihtida zifaf sonrası olmuşsa iddet bitene kadar evlilik devam eder
D. Kadın müslüman olmuşsa kocası müslüman olana kadar bekler. Evlilik sona ermez. Ancak kadın cinsi munasebetten uzak durur

14. Michael ve Miryam evlerinin yanında bulunan kiliseye bağlı mutlu bir çift idi. Birgün Michael, Miryama aynı işte çalıştığı Ahmad'ın kuran okumasından etkilenip dininden soğuduğunu hak din olmadığını düşündüğünü ve müslüman olmak istediğini söyledi.

Michael'ın bu ihtidası evliliklerine nasıl yansır?
A. Evlilikleri devam eder bir sakınca yoktur
B. Nikah anında fesih olur
C. Zifaf gerçekleşmemişse nikah bozulur
D. Zifaf olmuşsa iddet beklenir
E. Michael, Miryamı müslüman olması için bekler, cinsi münasebetten uzak evlilik devam eder

15. Alimlerden hangisine göre müslüman gayrimuslime mirasçı olamaz?
A.Muaviye B.Said el Museyyeb C.Mesruk D.Ibrahim en Nehai E.Ebu Hanife

16. Kime göre müslüman olan kadın kocasının da müslüman olmasını bekler sınırlama yoktur normal evliliğine devam eder?
A.Ibn Teymiye B.Ibn Kayyim C.Ibn Hazm D.Yusuf Karadavi

Cevaplar
1B 2C 3A 4D 5E 6A 7B 8C 9C 10D 11D 12E 13B 14A 15E 16D
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj
  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir