Bilimsel araştırma yöntemleri ve ölçme değerlendirme ders notu

Cevapla
notcu
Mesajlar: 332
Kayıt: 10 Nis 2018 11:33
İletişim:

16 May 2018 00:18

Bilimsel araştırma yöntemleri ve ölçme değerlendirme

-nicel araştırma yöntemlerinde izlenmesi gereken örnekleme süreci
1.araştırma evreninin tanımlanması
2.örnekleme çerçevesinin belirlenmesi
3 örneklem hacminin belirlenmesi
4 uygun örnekleme yönteminin belirlenmesi
-olasılıklı örnekleme yöntemi
1 basit rassal örnekleme
2 sistematik örnekleme
3 tabakalı örnekleme
4 küme örneklemesi
-küme örneklemesi hangi durumlar için uygundur
1 evren hacminin çok büyük olması
2.birimlerin geniş bir coğrafi alana yayılmış olması
3 birimlerle ilgili güncel bir çerçevenin bulunmaması
4 çerçeve oluşturmanın hem masraflı hem zaman alıcı olması
-ölçek türleri
1sınıflamalı
2 sıralamalı
3 eşit aralıklı
4 oranlı
-görüşme yönteminin güçlü yönleri
1 davranışı doğrudan gözleme olanağı
2 çalışılan davranışın doğal çevresi içinde gözlenmesi






-görüşme yönteminin zayıf yönleri
1 verileri etkileyebilecek dış etkenlerin araştırmacının kontrolünde olmaması
2 elde edilen gözlem verilerini sayısallaştırma güçlüğü
3.örneklemin küçüklüğü
4 araştırmacıların araştırma yapacağı alana giriş güçlüğü
5 araştırmacının araştırma ortamında bulunması ile gizliliğin ortadan kalkması
-görüşme türleri
1 yapılandırılmış
2 yarı yapılandırılmış
3.yapılandırılmamış
-anket için soru hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
1 bir soruda yalnız bir konuyu sorma
2soruların aynı şekilde anlaşılmasını sağlama
3.soruların kısa ve anlaşılmasını sağlama
4.varsayımlara dayalı soru sormama
5.soruların tutarlı olması
-güvenirlik çeşitleri
1.test tekrar test
2 eşdeğer (paralel)formlar
3.iç tutarlılık
4 bağımsız gözlemciler arası uyum
-güvenirliği etkileyen testin kendisiyle ilgili faktörler
1 testin uzunluğu
2 test yönergesinin ve test maddelerinin ifadesi
3 test içeriğinin benzeşikliği
4 puanlamadaki nesnellik
Geçerlik türleri
1 yüz görünüş geçerliği
2 kapsam geçerliği
3 kritere bağlı geçerlik
4 yapı geçerliği
-betimsel analiz verilerin
1 temalara göre özetlenip yorumlanması
2 doğrudan alıntılar
3 neden-sonuç ilişkilerinin belirlenmesi
4 temaların ilişkilendirilmesi
5 ileriye yönelik tahminler
-içerik analizinde veriler 4 aşamada analiz edilir bunlar
1 verilerin kodlanması
2 temaların bulunması
3 kod ve temaların düzenlenmesi
4 bulguların tanımlanması ve yorumlanması
-araştırma raporunun yapısı
-kapak sayfası –öz-giriş-yöntem-bulgular-tartışma-kaynakça-ekler
-giriş bölümünün bölümleri
1 araştırma probleminin sunulduğu
2 problemle ilgili önceki çalışmaların özetlendiği
3 araştırmanın hangi amaçla yapıldığı
4 amaca ulaşınca elde edilmesi beklenen kuramlar
5 varolan sınırlılıkların belirtildiği bölüm
-yöntem bölümünün basamakları
1.katılımcılar
2 kullanılan ölçme araçları
3.araştırma deseni
4 işlem







-araştırmalarda tablo oluşturulurken dikkat edilmesi gerekenler
1 bir iki cümleyle özetlenebilecek verileri tablolaştırılması gerekmemektedir
2 aynı yada benzer veriler birden fazla tabloda sunulmamalıdır
3 bir tablo kullanıldığında metin içinde bunlara atıfta bulunulmalıdır
4 tablonun sıra sayısı adı tablonun üstünde başlığın her kelimesinini ilk harfi büyük olmalıdır
-görüşme yönteminin güçlü yönleri
Esneklik-ortam üzerindeki kontrol-yanıt oranı-soru sırası-sözel olmayan davranış-anlık tepki –veri kaynağının teyit edilmesi –tamlık-derinlemesine bilgi
-görüşme yönteminin zayıf yönleri
Maliyet –zaman-olası yanlılık-zaman ayırma güçlüğü-gizliliğin ortadan kalkması
Soru standartının olmayışı –bireylere ulaşma güçlüğü
-bilimin ölçütleri
1 gözlenebilirlik
2 ölçülebilirlik
3 iletilebilirlik
4 tekrarlanabilirlik
5 sağdanabilirlik
Bilimin özellikleri
1olgusallık2mantıksallık3objektiflik4eleştiricilik5genelleyicilik6seçicilik7birikimlilik8evrensellik
-bilimsel araştırmanın süreçleri
1 verilerin toplanması
2 çözümlenmesi
3 yorumlanarak değerlendirilmesi
4 rapor edilmesi

-nitel araştırmalarda kullanılan yöntemler
1 gözlem
2 görüşme
3 döküman analizi
4 veri toplama
-nitel araştırma hangi sorulara yanıt arar
1 niçin
2 nasıl
3 ne şekilde
-nicel araştırma yöntemleri hangi sorulara yanıt arar
1 ne kadar
2 ne miktarda
3 ne kadar sık
4 ne kadar yaygın
Araştırmanın en önemli ve en zor aşamalarından bir olan problem seçiminde hangi genel ölçütler göz önüne alınmalıdır
1 çözünebilirlik
2 önemlilik
3 yenilik
4 etik kurallara uygunluk
-problem seçimindeki özel ölçütler
1 alanda yeterlilik
2 yöntem ve teknikte yeterlilik
3 veri toplama izni
4 ilgi yeterliği
-problemler 3aşamalı bir yaklaşımla tanımlanabilir bunlar
1 bütünleştirme
2 sınırlandırma
3 tanımlama


-araştırma için en güçlü aşamalardan biri olan problem seçiminde farklı kaynaklardan yararlanılabilir bunlar
1 son yapılan çalışmaların doğurguları
2 öne sürülen bir kuramın test edilmesi
3 bilimsel tartışmalar fikir alışverişleri
4 günlük gelişen beklenmedik olaylar
5 öznel yaşantı
-kontrol şekline göre değişkenler 3 ayrılır
1 bağımlı
2 bağımsız
3kontrol değişkenleri
-problem tanımlama süreci
1 bütünleştirme
2 sınırlandırma
3 tanımlama
İçerik analizinde veriler
1 kavramsallaştırılır
2 organize edilir
3 verileri açıklayan temalar saptanır
-yapısal eşitlik modellemesine odaklanan yazılımlar
1 lisrel
2 zamoş
3eQs
4 Mplus
-iyi bir hipotez nasıl olmalıdır
1 tutarlı olmalıdır
2 mantıklı olmalıdır
3 açık ve öz ifade edilmelidir
4 sınanabilir olmalıdır




-yarı deneme modelleri
1 zaman dizisi modeli
2 eşit zaman örneklemli model
3 eşitlenmemiş kontrol gruplu model
4 öntest son test ayrı örnek grup modeli
5 rotasyon modeli
Eylemaraştırmasının dayandığı varsayımlar
1 öğretmenler ve müdürler en iyi kendi tanımladıkları problem üzerinde çalışırlar
2 öğretmenler ve müdürler kendi çalışmalarını inceleme ve değerlendirmeye cesaretlendirildiklerinde daha etkili çalışırlar
3 öğretmenler ve müdürler işbirliği içinde çalışarak birbirlerine yardımcı olurlar
4 meslektaşlarıyla birlikte çalışmak öğretmen ve müdürlerin mesleki gelişimlerine yardımcı olur
-eylem araştırmasının yararları
1 kurum sınıf yada okuldaki problemlere odaklanması
2öğretmenlerin mesleki gelişim türü olması
3 birlikte etkileşim sağlaması
4 iletişimi arttırması
5 okuldaki değişime etki edebilmesi
-eylem araştırmasının ferranceye göre basamakları
1 problem alanının tanımlanması
2 verilerin organizasyonu ve toplanması
3 verilerin yorumlanması
4 verilere dayalı eylemin gerçekleştirilmesi
5 yansıtma

-belli bir konuyu bilme isteginden yola çıkan belli bir amaca yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma süreci aşağıdakilerden hangisini ifade eder.
Cevap: bilim
-medya okur yazarlığının niçin gerekli olduğu sorusu üzerinde çalışan bir bilim adamları bilimin hangi işlevini yerine getirirler
Cevap: anlama
-ortak bilimsel bir dilin kullanılması bilimin hangi ölçütünü ifade eder
Cevap iletilebilirlik
- bilimin hangi özelliği kendi kendini düzeltme olanağı sağlamaktadır
Cevap eleştiricilik
- sistematik veri toplama ve analiz etme süreci aşağıdakilerden hangisini ifade eder
Cevap bilimsel yöntem
-a.h. nicel araştırmaların planlanması aşamalarından bir değildir
Cevap verilerin yorumlanması
-a.h. sürekli değişkendir cevap :boy
-a. Değişkenlerden hangisi diğerlerinden farklıdır cevap :akademik başarı
-bilgisayara karşı tutum bilgisayar öz yeterliği bilgisayarla geçirilen süre ve bilgisayar dersinin güçlük düzeyini bilgisayar kaygısını etkileyen değişkenler olarak inceleyen bir araştırmada bağımlı değişken a.h.
Cevap bilgisayar kaygısı
-araştırılacak problem diliminin seçildiği problemin tanımlandığı aşama a.h.
Cevap sınırlandırma





-2008-2009 öğretim yılında Anadolu üniversitesi eğitim fakültesi bilgisayar dersi alan 2100 öğrencinin bilgisayar kullanım yeterlilik düzeyleri merak edilmektedir bu amaçla 280 öğrenci örnekleme yöntemi ile seçilmiştir bu araştırmanın araştırma evreni nedir
Cevap 2008-2009 öğretim yılında Anadolu üniversitesi eğitim fakültesi bilgisayar dersi alan 2100 öğrenci içerisinden ulaşılabilen öğrencilerin hepsi
- bir araştırmacı üzerinde çalışacağı araştırma için belirli bir tanıma uyan birimleri bir araya getirmiş ve bu işlemler sırasındada araştırma sonuçlarını genelleyebileceği çalışma alanını belirlemiştir bu araştırmacı a.h. belirlemiştir
- cevap evren
- a.h. örnekleme yapma aşamalarından değildir
- cevap farklı evrenlerle ilgili bilgiler sağlaması
- incelenecek evrenin ilgilenilen özellikleri heterojen olduğunda belli bir değişken dikkate alınarak evrende bu değişkene ilişkin özelliklerin örneklemde aynı oranda temsil edildiği örnekleme yöntemi a.h.
- cevap tabakalı
- bir araştırmanın katılımcıları belli bir bölgede yoğunlaşmış ise kullanılabilecek anket türü a.h.
- cevap elden bırakıp alma
- ankette yer alan son bir ayda sinemaya kaç kez gittiniz sorusu a. Soru türlerinden h. Bir örnektir
- cevap : nicelik
- a.h. araştırmacının anket için soru hazırlarken yapmaması gerekenlerden biridir
- cevap bir konuda birden fazla konunun yoklanması
- araştırmaya 150 erkek 200 kadın katılmıştır diyen bir araştırmacı a.ölçek türlerinden h. Kullanmıştır
- cevap sınıflamalı
- aynı ölçme aracının ölçümleri arasındaki kararlılık a.h. ifade eder
- cevap: güvenirlik
- a.h. korelasyon katsayısı olamaz
- cevap 1,25
- ölçme aracının türüne göre değişmesine rağmen a.h. kabul edilebilir düzeyde iyi biri güvenlik katsayısıdır
- cevap 0,75
- yasemin öğretmen geliştirdiği Türkçe testini aynı gruba belli bir zaman aralığıyla iki kez uygulamış ve bu iki uygulama arasındaki puanlar arasında bir korelasyon katsayısını hesaplamıştır bu bilgilere göre yasemin öğretmenin kullandığı güvenirlik hesaplama yöntemi a.h.
- cevap test tekrar test
- 3-5-7-8-8-8-9-11-12 şeklinde verilen bir değişken setinin tepe değeri (modu )a.h.
- Cevap 8
- 11-13-13-15-17-19-19-19-19-21-21-22-25 şeklinde verilen bir değişken setinin ortancası (medyan)a.h.
- Cevap 19
- A. Ortalama ve standart sapması verilen değişken setlerinden h. Daha heterojen bir yapıya sahip olması beklenir
- Cevap ortalama 20 standart sapma 9
- Ortalaması 60 standart sapması 5 olan bir grupta +2 Z skoruna sahip olan öğrencinin notu kaçtır
- Cevap 70
- A.h. bir tezin kapak sayfasında yer almaz
- Cevap jüri üyelerinin isimleri
- A.h. araştırma raporunun yöntem başlığı altında yer almaz
- Cevap veri analizi
- Araştırma raporlarında yazarın kendi görüş ve yorumlarını bildirdiği ve araştırma nın güçlü ve eksik yönleri ile alan yazına katkısı bulunan bölüm a.h.
- Cevap tartışma
- Kaynakça gösteriminde a.h. yer almaz
- Cevap unvan
- Varlık veya olayların belli bir nitel veya nicel özelliğe sahip oluş derecelerini belirleme işlemi tanımı a.h. aittir
- Cevap : ölçme
- Beden eğitimi öğretmeninin öğrencilerinin turnike atışına göre puan vermesi ölçme türlerinden hangisine bir örnektir
- Cevap doğrudan ölçme
- A.h. dolaylı ölçme ile ölçülebilir
- Cevap başarı
- Bir öğretmenin memleketlisi olan öğrencilerine 10 puan fazla vermesi hata türlerinden h. Bir örnektir
- Cevap sistematik
- A.i.h. değerlendirmedir
- Cevap sınıf birincisine ödül verildi
- Dersin geçme notu 75 tir ifadesinde 75 puan a.h.
- Cevap ölçüt
- Yukarıdakilerden h. Değerlendirmedir
- Cevap 3-4-5- 3 ozan sınavdan 70 aldı ve geçti
4 ali sınavdan 60 Aldı ve kaldı
5 ilke pekiyi aldı ve geçti
-öğrencinin belirlenen hedefleri öğrenip öğrenmediğini yani geçip kalması konusunda karar verme işleminde kullanılan değerlendirme a.h.
Cevap değer biçmeye dönük değerlendirme
-a.h. gelişim dosyası kullanım yararlarından değildir
Cevap öğrencilerin tek tip ve somut hedeflere ulaşmalarını sağlar
-e-portfolyolarla ilgili a.i.h. yanlıştır
Cevap ölçme sonuçlarına hata karışma olasılığı yoktur
-yazılı sınavların hazırlanmasında dikkat edilmesi gerekenlerle ilgili olarak a.i.h. doğrudur
Cevap açık sınav yapmaktan kaçınılmalıdır
-a.h. yazılı yoklamaların puanlanmasında kullanılan puanlama tekniklerinden değildir
Cevap karşılaştırma
-soruyu soranla yanıtlayan arasındaki etkileşimin en fazla olduğu ölçme yöntemi
Cevap sözlü sınavlar
-anadilini doğru kullanma becerilerini ölçmek isteyen bir öğretmenin a. Sınav türlerinden h. Kullanması doğru olur
Cevap sözlü sınavlar
-a.h. kısa yanıtlı sınavlarda kullanılan soru tiplerinden değildir
Cevap ortak seçenekli sorular
-.a A sütununda devrimler B sütununda ise tarihler bulunmaktadır devrimin tarihini bulduktan sonra o tarihin önündeki harfi ilgili devrimin önündeki boşluğa yazınız yukarıda verilen eşleştirme maddesinde yapılan hata a.h.
Cevap öncülerle cevapların eşit sayıda olması
-kısa yanıtlı testlerin hazırlanmasıyla ilgili yukarıda verilen ifadelerden h. Doğrudur
Cevap 1-3-4 1 yoklanmak istenen davranışın önemli bir davranış olmasına dikkat edilmelidir
3 hazırlanan sorular birbirinden bağısız olarak yapılandırılmalıdır
4 eksik cümle sorularında bırakılan boşlukların uzunlukları eşit olmalıdır
-bilgi kavrama ve uygulama düzeyindeki davranışların ölçülmesi için uygun olan ve iki kategorili olarak sınıflanabilen ölçme aracı türü a.h.
Cevap doğru yanlış testleri
-a.h. cumhuriyetin ilan tarihidir yukarıdaki maddede yapılması gereken düzeltme a.h.
Cevap aşağıdakiler ifadesi çıkarılmalıdır
-y. Test geliştirme süreci ile ilgili verilen işlemler a.h. doğru sıralanmıştır
Cevap 2-4-3-5-1-6 2 test puanlarının kullanıldığı amacın belirlenmesi
4 testte alınacak davranışların belirlenmesi
3 denemelik maddelerin yazılması
5 denemelik test formunun oluşturulması
1 denemelik testin uygulanması
6 madde analizi ve madde seçimi
a. madde güçlük indeksi ve madde ayırıcılık indeksi verilmiş olan 5 maddenin h. Başarı testine alınması uygundur
cevap 0,47-0,41
-bir testin çarpıklık değeri 25 ten büyük ise bu test ile ilgili a.i.h. doğrudur
Cevap çok zor bir testtir
-yukarıda verilenlere göre h. Madde testten çıkarılmalıdır
Cevap 4.madde 0,67-0,21
A. h. İstatistiksel yöntemlere uygun değildir
B. cevap bireysel öykü incelemesi yapılması
-her puandan kaç tane olduğunu gösteren sayı tanımı a. Kavramlardan h. Açıklar
Cevap frekans

-y.h. gruplamalı frekans dağılımı yapılırken gerekli işlemler sırası doğru verilmiştir
3-1-2-4-5 3 dizin genişliği bulunur
1 aralık katsayısı hesaplanır
2 grupların alt üst sınırları bulunur
4 gruplara düşen puanların hangileri olduğu belirlenir
5 grup aralıklarındaki puanların frekansları sayılır
-resmin belirttiği çokluğa göre verilere uygun olarak resimler hazırlanmasında a. Grafik çeşitlerinin h. Kullanılmaktadır
Cevap şekil grafiği
-aritmetik ortalaması 85 tepedeğeri 80 ortancası 70 olan bir test için a. Yorumlardan h. Doğrudur
Cevap sağa çarpık dağılım grup başarılı ve test bu gruba kolay gelmiştir
-30-40-40-50-50-50-60-60-60-60-70-75-75-85-85-90 sayı dizisinin çeyrek kayması
Cevap 12,5 hepsini topla kişiye böl
-standart sapma ile ilgili a.i.h. yanlıştır
Cevap aritmetik ortalama ile standart sapmanın arası büyürse homojen yapı oluşur ve başarı yüksektir
-basıklık katsayısının 0 dan küçük olması a.dağılımlardan h. Gösterir
Cevap basık
-mutlak değerlendirmede kullanılan ölçüt a.h.
Cevap hedef davranışlar
Sözlü sınavların üstünlükleri
1 konuşma becerilerinin iletişim becerilerinin dili etkili kullanma becerilerinin ölçülmesinde uygun araçlardır
2 derinlemesine bilgi edinme fırsatı sunarlar
3 soruların hazırlanması az zaman alıcı ve kolaydır
4 şans başarısı yoktur bu nedenle güvenirliği yüksektir
5 öğrencilerin soruyu başka yöne çekme kopya çekme olasılıkları yoktur
Sözlü sınavın sınırlılıkları
1 bir soru bir kez sorulduğu için kullanışlılığı düşüktür
2 az soruda soru sorulması nedeniyle geçerlik ve güvenirlikleri düşüktür
3 puanlama güvenirliği düşüktür
4 sözlü anlatım becerileri kılık kıyafet jest ve mimikler gibi değişkenler geçerliliği düşürmektedir
5yanıtlaycıya fazla süre verilmez
6 soruyu soranla yanıtlayıcı arasında etkileşim fazladır
-çoktan seçmeli testin sınırlılıkları
1 okuma hızı önemli olduğu için geçerlilik düşebilmektedir
2üst düzey davranışların yoklanması zordur
3 hazırlanması uzmanlık bilgisi gerektirir ve zordur
4 şans başarısı bulunmamaktadır
5 öğrencilerin belirli seçenekler arasından seçim yapmak durumunda oldukları için kendi fikirlerini ve yaratıcılıklarını ortaya koymamaktadır
-bir alandaki özgüllerle uğraşma yollarının ve araçlarının bilgisi .a.h.
1 alışılanın bilgisi
2 sıra-dizi ve yönelimlerin bilgisi
3 sınıflamaların bilgisi
4 ölçütlerin bilgisi
5 yöntemlerin bilgisi

-bilişsel alanın aşamalı sınıflaması a.h. doğru verilmiştir
Bilgi-kavrama –uygulama –analiz-sentez-değerlendirme
-eşleştirme maddelerinin gelişmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar
1 uzun ifadeler öncül olarak kullanılmamalıdır
2 öncüler sayfanın soluna cevaplar sayfanın sağına yerleştirilmelidir
3 cevapların seçileceği sütun bir kelime listesi ise harf sırasına rakam sayı yada tarihlerden oluşuyorsa büyüklük sırasına konulmalıdır
4 tüm eşleştirme maddeleri aynı sayfada bulunmalıdır
5 eşleştirme maddelerinin nasıl yanıtlanacağına ilişkin bilgilerin yer aldığı yönerge açık ve anlaşılır olmalıdır
-eğitimde değerlendirme yapılmasının amacı
1 öğretim programının değerlendirilmesi
2 öğretim etkinliğinin değerlendirilmesi
3 öğrenme eksiklerinin saptanması
4 öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin anlaşılması
5 öğrenci başarısının değerlendirilmesi
-test yönergesinde hangi bilgiler yer almalıdır
1 testteki soruların nasıl cevaplanacağı
2 cevapların nasıl kaydedileceği
3 testin madde sayısı
4 testin cevaplanma süresi
Test araç gereçlerinin kullanılması ve geri verilmesi
-gruplamada yapılacak işlem basamakları
1 dizin genişliğinin bulunması
2 aralık katsayısının hesaplanması
3 grupların alt ve üst sınırlarının bulunması
4 gruplara düşen puanların belirlenmesi
5 grup aralıklarındaki puanların frekanslarının belirlenmesi
Eğitimde değerlendirmenin yapılma amaçları
1 öğretim programının değerlendirilmesi
2 öğretim etkililiğinin değerlendirilmesi
3 öğrenme eksiklerinin saptanması
4 öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin anlaşılması
5 öğrenci başarısının değerlendirilmesi
-bir testte çok sayıda boş bırakılmış madde varsa bunun nedenleri
1 test yönergesinin cevaplama işleminin nasıl yapılacağı açık ve anlaşılır olarak ifade etmemesi
2 madde kökünün belirsiz olması
3 Seçenekler arasında kesin ve tek bir doğru cevabın olmaması
4 soruların uzun yada karışık olması
- sınıfta kullanılacak başarı testleri için madde analizi sonuçlarına göre madde seçiminde dikkat edilmesi gerekenler
1 seçilen maddelerin kapsamları testin belirtke tablosuna uygun olmalıdır
2 testin ortalama güçlüğü 0,50 değerine yakın olmalıdır
3 seçilen maddelerin güçlük indekslerinin dağılımı simetrik olmalıdır
4 test güvenirliği yüksek olmalıdır
-ölçme yoluyla elde edilen verileri istatistiksel bakımdan işlemede takip edilecek işlemlerin sırası
1 elde edilen puanları büyüklük sırasına göre düzenlenmesi
2 puanların frekans ve gruplanmış dağılımının hazırlanması ve grafikle gösterilmesi
3 merkezi eğilim ölçütlerinin hesaplanması
4 merkezi dağılım ölçülerinin hesaplanması
-bakkal terazisinin her tarttığı nesneyi gerçek ağırlığından 50 gr fazla tartması nasıl bir hatadır
Cevap : sabit hata
-öğretmenin yazısı güzel olanlara 10 puan fazla vermesi nasıl bir hatadır
Cevap sistematik (sistemli)
-sınav günü dışarıda çok fazla gürültü olması öğrencinin hastalanması sınav salonunun havasız olması öğretmenlerin sınav kağıtlarını puanlarken dikkatsiz davranması nasıl bir hatadır
Cevap rasgele (tesadüfi)hata
a.h. yapılandırılmış grid in tanımıdır
cevap anlamlı ölçmeyi sağlaması öğrencinin bilişsel yapısındaki kavram yanılgılarını ve bilgi ağındaki eksiklik veya aksaklıkları ortaya koyması nedeniyle önemli bir ölçme değerlendirme tekniğidir
-1 öğrencilere not verme
2 öğrencilerin farklı derslerdeki gelecekteki başarılarını tahmin etme
3 hem öğrencilere hem öğretmene öğretimin verimliliğine ilişkin geri bildirim sağlama
4 farklı öğrenci gruplarının başarılarını karşılaştırma
Bu tür değerlendirmede elde edilecek sonuçları karşılamak amacıyla kullanılan değerlendirme türü a.h.
Cevap değer biçmeye dönük değerlendirme
-gelişim dosyası (portfolyonun )tanımı a.h.
Cevap :öğrenciye ve başkalarına öğrencinin bir yada daha fazla alandaki başarılarını sunmak amaçlı olarak öğrenci çalışmalarının yansıtılmasıdır
-gelişim dosyalarının kullanım amaçları
1 öğrencinin öğretim süreci içindeki ilerlemesini aşama aşama izlemek
2 öğrenciye araştırma yapmaya kendi kendine öğrenmeye sevk etmek ve öğrencide sorumluluk bilincini geliştirmek
3 öğrencilerin gerçek yaşamla bağlantı kurarak öğrenmelerini sağlamak
4 öğrencilerin paylaşma işbirliği ve sunum becerilerini geliştirmek
5 biçimlendirme ve yetiştirmeye dönük değerlendirme ile değer biçmeye dönük değerlendirmeyi birleştirerek tümel değerlendirme olanağı sağlama
6 öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmek
-zolman ve jonesin gelişim dosyaları
1en iyiler
2 betimsel
3 süreç
4 muhasebe gelişim dosyaları
-slaterin gelişim dosyaları
1 vitrin
2 kontrol listeli
3 açık format
-alan yazında en çok karşılaşılan gelişim dosyası türleri
1 belgesel kanıt
2 süreç
3 vitrin
4 arşiv
Belgesel kanıt: öğrencilerin öğretmenleriyle birlikte kendilerinin gelişimlerini ve öğrenmelerini gösterecek çalışma örneklerini seçtikleri gelişin dosyasıdır
Süreç dosyaları : öğretmene aileler ve okul personeliyle işbirliği yaparak öğrencinin gelişimini değerlendirme olanağı sunmaktadır
Vitrin dosyaları : öğrenciyi en iyi yansıtan en iyi çalışmalardan oluşur
Arşiv dosyaları : öğrencinin yetenekleri hakkında gelecekteki öğretmenlerine bilgi sağlamaktadır





-okul öncesinde kullanılan rapor türleri
1 çocukları tanıma ve değerlendirme gözlem kayıtları
2 anekdot kayıtları
3 Gelişim kontrol listeleri
4 Değerlendirme formları
5 gelişim dosyaları
6 gelişim raporları
- yazılı sınavların puanlanmasında kullanılan değerlendirme teknikleri
1 genel izlenilmeme puanlama
2 sınıflama yoluyla puanlama
3 sıralama yoluyla puanlama
4 puanlama anahtarı kullanma
Kısa yanıtlı sınavlarda kullanılan soru tipleri
1 soru kipinde sorular
2Tanımlamayı gerektiren sorular
3 tanımayı gerektiren sorular
4 eksik cümle tipinde sorular
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj
  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir