Okullarda sadece belli düzeylerde eğitim verilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

28 Şub 2018 16:32

Okullarda sadece belli düzeylerde eğitim verilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Belli düzeyde eğitim verilmesini doğru bulmuyorum. Çünkü çocuklar arasında bireysel farklılıklar olduğu gibi her çocuğun zekâ yapısı birbirinin aynısı değildir. Her zekâ yapısı her çocukta vardır fakat birisi daha baskın gelir. Çocukların kendini keşfetmesi için ve kendini her konuda geliştirmesi için eğitimin belli düzeyde değil çoklu zekâ kuramına göre verilmesi gerektiğini düşünüyorum.

Okullarda belli düzeylerde eğitim verilmesini doğru buluyorum. Çünkü bireyler arasında bulunan farklılıklar ve konunun özellikleri bunu gerekli kılmaktadır. Konuyu öğrenci hazırbulunuşluğunun üzerinde işlemek konunun anlaşılamamasına ve öğrencinin öğrenilmiş çaresizlik yaşamasına neden olabilir. Ayrıca sınıfta konuyu anlamayan öğrenciler yalıtılmış hissedebilir. Bunun önüne geçmek için öğrencilerin hazırbulunuşlukları dikkate alınarak konuya sınırlamalar getirilmeli ve konunun mantığı anlatılmalıdır.
Okullarda mevcut öğrenci miktarı genel itibariyle yüksek. Öğretmenler programı yetiştirmek için zaman kullanımında sıkıntı yaşıyor. Öğrencileri ortalama bir düzeyde kabul edip eğitim veriyor. Bu ileri düzey öğrencileri sıkıp dersten kopmasını geri düzey öğrencilerin öğrenmesini engeller.

Öğretim sistemimiz kademe kademe ayrılmıştır. Yetersiz okul imkânları ve kalabalık sınıflar belli bir düzeye hitap etme zorunluluğu getirmektedir. Bu yüzden öğretmenin ders ve zaman planlaması çok önemlidir. Öğretmen sınıfta işleyeceği konuyu, ders saatine uygun olarak en alt seviyeden üst seviyeye doğru işlemelidir. Her zekâ boyutunu dikkate alıp dersini farklı materyallerle olabildiğince çeşitlendirmelidir. Böylece her düzeye hitap etme şansı yükselecektir.

Sadece belirli düzeyde eğitim vermek çağdaş eğitim anlayışına taban tabana zıt bir uygulamadır. İlgili öğrenci kitlesi bireysel farklara ve çeşitli zekâ alanlarına sahip bireylerden oluşmakta ve her birinin ilgi ihtiyaç beklenti ve hazırbulunuşluk düzeyleri farklılık arz etmektedir. Belirli bir düzeyde verilen eğitim düzeyin üstündeki öğrencilerin körelmesine ve kendini geliştirmesine engel olurken düzeyin altında kalan öğrencilerde yetersizlik utanç özgüven eksikliği ve kabullenilmiş çaresizlik gibi problemlere yol açmaktadır.
Devlet okullarına bakıldığında belirli bir düzeyde yahut daha da aşağısında eğitim verilmektedir. Bunun birçok sebebi vardır. Bu seviyede eğitim verilmesine sebep olan fiziksel sebepler olabilir. Öğretmen çok iyi, öğrenciler kötü olabilir. Öğretmen ne kadar iyi anlatırsa anlatsın öğrencilerin anlama kapasitesine bağlıdır bu durum. Sınıf içinde bulunan öğrencilerin eğitim seviyesi arasındaki uçurumlar öğretmenin vereceği eğitimin seviyesini her iki durumu göz önünde bulundurarak belirli seviyede tutacaktır. Bununla beraber müfredatı yetiştirme derdiyle öğretmenler aslında vermek istediği eğitimin çok daha gerisinde kalıyorlar veya müfredatın gerisinden gelip bazı konuların eksik kalmasına sebep oluyor. Bu da eğitim seviyesini belirli düzeyde kalmasına sebep oluyor.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir