Öğrencilerde kişilerarası sosyal zekâyı geliştirmek için neler yapılabilir?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

28 Şub 2018 16:26

Öğrencilerde kişilerarası sosyal zekâyı geliştirmek için neler yapılabilir?

Çocukların bu zekâ türünü geliştirmek için öncelikle onların kendilerini tanımalarını ve sorgulamalarını sağlamalıyız. Bununla beraber arkadaşlarıyla, çevreyle paylaşımlarda bulunmalarını destekleyecek etkinlikler gerçekleştirmeliyiz. Bilimsel ya da kültürel gezigözlem, doğada yapılan okul kampları, sosyal sorumluluk projeleri, tartışma etkinlikleri, yaratıcı yazı etkinlikleri, yaratıcı drama uygulamaları, sanatsal ve sportif etkinlikler aslında çocukların kendi yeteneklerini keşfetmelerini ve ilgi duydukları konuları tanımalarını sağlar. Bu sayede çocuklar kendilerini ifade edebilecekleri, arkadaşlarıyla paylaşmaktan mutlu olabilecekleri etkinlikler yaparlar. Böylece başarılı da olurlar. Özgüvenleri artar.

Kişiler arası sosyal zekâyı geliştirmek için öğrencimizi derse daha aktif katmaya çalışmalıyız. Uygulamalı derslerde öğrencinin sınıf karşısında konuşabilmesi ve aktif olması için onu dâhil etmeliyiz. Arkadaşlarıyla oyun oynamasını ve birlikte geziye gitmesini teşvik edebiliriz. Ailesiyle olan ilişkisine çevresiyle olan ilişkisine yönlendirme yapabiliriz.

Kişilerarası sosyal zekâ kişilerle uyum içinde çalışabilmeyi, farklı karakterlerle iletişim kurabilmeyi, hem sözel hem bedensel zekâyı kullanabilmeyi gerektirir. Bu olguları geliştirebilmek için ise, öğrenciler grup çalışmalarına dâhil edilir, farklı alanlarda farklı mekânlarda grup çalışmaları yapılabilir. Bu sayede hem iletişim becerisi gelişir hem de farklı düşüncelere duyarlılık kazanır. Gezi ve alan çalışmaları yapılarak öğrencinin sorgulama yeteneği geliştirilir. Tiyatro, gösteri gibi etkinliklerle hitap ve bedensel yetenekleri geliştirilebilir. Bu gibi etkenlerle öğrenciler kişilerarası sosyal zekâsı yüksek bireyler halinde yetiştirilir.
Kişilerarası sosyal zekâya sahip kişiler başka insanlarla çalışmaktan hoşlanır, ekip çalışmasını sever, başka insanların duygu ve düşüncelerini anlayıp hisseder ve anladığını karşıdaki bireye aktarır. Yani empati becerileri son derece gelişmiştir. Öğrencilerde kişilerarası sosyal zekâyı geliştirebilecek en iyi öğretim yöntemleri işbirlikli öğrenme ve konuşma halkasıdır. Dersi anlatır ve aktarırken bu yöntemlere dayalı etkinlikler yürüterek dersi yapılandırmaya çalışırım. Yine kendi alanım açısından akran danışmanlığı, akran öğreticiliği, grup rehberliği gibi tekniklerle öğrencilerin sosyal zekâ alanlarını geliştirmeye yönelik çalışmalar düzenlerim.

Sosyal zekânın gelişimi için yapılacak en etkili çalışma grup çalışmasıdır. Bu etkinliklerde öncelikle grup çalışmasının nasıl olması gerektiği öğrencilere açık bir biçimde anlatılmalıdır. Çünkü bazı grup çalışmalarında öğrenciler birbirlerine yardım etmeden, konuyu ya da etkinliği paylaşarak kendi üzerlerine düşen kısmı bireysel halledip daha sonra parçaları birleştirme şeklinde etkinliği tamamlıyorlar. İşte bu yüzden grup çalışmalarında öğrencilerin birbirlerine yardım ederek etkinliği yapmaları gerektiği ve etkinlik sonunda bireysel değil grup olarak değerlendirme yapılacağı belirtilmelidir.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir