Öğrenciyi pasif alıcı halinden aktif hale nasıl getirirdiniz?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

28 Şub 2018 15:30

Öğrenciyi pasif alıcı halinden aktif hale nasıl getirirdiniz?

Ülkemizde 2005 yılından bu yana yapılandırmacı Yaklaşım uygulanmaktadır. Bu da öğrenciyi sürece dâhil edip onun aktifleşmesini sağlamaktadır. Öğrenci doldurulması gereken boş bir levha değildir. Öğretmene düşen, öncelikle bunu kabul edip öğrencinin içindeki cevheri ortaya çıkarması için ona yardım etmektir. Derse katılımlarda öğrenciyi güdülemek, aktifleşmekte en önemli kavramdır. Çünkü güdülenmiş öğrenci, öğrenmeye ve araştırmaya en hazır öğrencidir. Bilgi hazır bir şekilde öğrencinin önüne konduğunda ezbercilik kaçınılmaz olur. Burada öğrenciyi araştırmaya teşvik etmek ve araştırma yapabileceği bir ortam yaratmak gereklidir. Böylece öğrenci aktifleşir ve bilgiye kendi çabalarıyla ulaşır. Sadece ders sürecinde değil planlama ve sınıf kuralları da dâhil olmak üzere öğrenci bütün sürece dâhil edilmeli ve sürecin bir parçası olduğu hissetmelidir. Tabi ki her öğrencinin ilgi alanı veya en başarılı olduğu öne çıkan birkaç alan vardır. Öğretmen her öğrencinin ilgi alanlarına göre kendilerini ifade edebilecekleri ve başarılı olma zevkiyle güdülenebileceği ortamlar yaratmalı, bunu dersin içine harmanlamalıdır. Pasif öğrenci yoktur, pasifleştirilmiş öğrenci vardır. Öğrenciyi pasif hale getiren eğitim sistemi ve öğretmen vardır. Bu nedenle aktif öğrenciler için çalışmalara önce eğitim sisteminden ve öğretmenden başlanılmalıdır.

Öğrencileri pasif alıcı durumdan aktif alıcı konuma getirmenin en önemli yolu sınıf içerisinde aktif öğrenme tekniklerinin uygulanmasıdır. Çünkü çağın gereği olan eğitim anlayışı yapılandırmacı eğitimdir ve öğrencilerin bilgiyi karşı tarafın sunduğu gibi değil kendi zihninde oluşturması, yapılandırması gerekmektedir. Bunun yanında bireyler öğrenim sırasında bilginin okuma yoluyla %10'u işitme yoluyla %20'si görme yoluyla %30'u görmeişitme yoluyla %50'si söyleyerek tekrar ederek %70'ini yaparak ise %90'ını hatırlamaktadır. Buradan oraya çıkmaktadır ki eğer bir bilgiyi kalıcı hale getirmek istiyorsanız bireyi aktif katılımcı haline getirmemiz gerekmektedir. Tabi bunu yaparken öğrencilerin yeni konuya başlamadan önce hazırbulunuşluklarının, ön bilgilerinin yeterli olup olmadığı incelenmeli eksikliklerin giderilmesi ve derse karşı yeterince güdülenmiş olması gerekmektedir.

Öncelikle öğrencinin pasif durumunun sebebini öğrenmek gerekir. Ailevi bir durumdan mı yoksa derse, okula veya öğretmene karşı bir tutumdan mı kaynaklanıyor bunu belirlemeliyiz. Sınıfımızda her birey tek ve biriciktir. Her bireyin öğrenme hızı ve öğrenme yöntemi aynı olmayabilir. Ayrıca sınıfımızda kaynaştırma öğrencileri de bulunabilir. Bu bireyleri de ihmal etmemek ve onları da aktif katılımcı haline getirebilmek için, diğer arkadaşlarından ayrı olarak başarabilecekleri basit görevlerden başlamalıyız ki başarma duygusunu tadan öğrencide özgüven gelişir ve derse karşı istek ve arzusu artmaktadır.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir