PISA ve TIMSS sınavlarında Türkiye neden başarısız olmaktadır?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

28 Şub 2018 15:27

PISA ve TIMSS sınavlarında Türkiye neden başarısız olmaktadır?

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olan PISA, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler halinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırma projesidir. PISA'nın amacı, 15 yaş grubu yani genellikle zorunlu temel eğitimini bitiren kişilerin topluma tam katılımları için gerekli olan bilgi ve becerilere ne kadar sahip olduklarını ölçmektir. Daha çok Matematik okuryazarlığı, Fen Bilimleri okuryazarlığı ve Okuma Becerileri konu alanlarını ölçer. TIMSS ise öğrencilerin matematik ve fen alanlarında kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama araştırmasıdır. Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu IAEA’nın bir projesidir. 4. ve 8. sınıf düzeyindeki öğrencilere uygulanır. 4 yılda bir yapılmaktadır.

TIMSS' in temel amacı, dünya çapında matematik ve fen eğitim öğretiminin gelişmesine yardımcı olmaktır.
Türkiye de, ülkemizin eğitim alanında hangi düzeyde olduğunun, giderilmesi gereken eksikliklerin ve alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi amacıyla bu sınavlara katılmaktadır. Fakat biz bu sınavlarda başarısız olmaktayız.

Nedenleri şunlardır:

Eğitim programlarımızın büyük ölçüde teoride kalması ve uygulama aşamasında tam olarak hayata geçirilememesi
Öğretmenlerin okullarda çağdaş eğitim sistemi yerine geleneksel eğitim sistemine göre ders işlemesi ve öğrencileri ezbere yöneltmesi
Öğrenciler arasında büyük ölçüde sosyoekonomik statü farklarının bulunması. Okullar arası kalite farkları ve rekabetçi sınav sisteminin eğitimde amaçlarla araçların yer değiştirmesine neden olması
Öğretmenlerimizin moralinin düşük olması, içeriğe ve yönetime katılımının zayıf olması
Öğretmenlerin sınıfında, okulunda gördüğü sorunlara karşı farklı yaratıcı çözümleri uygulama şansının olmaması (Çünkü merkezi otorite her derste neyin olacağına ders planları ile müdahale ediyor.)
Okul olanaklarının farklı olmasıyla her okulda kütüphane, deney araçları, laboratuvar gibi unsurların bulunmaması
Kaynakların yetersiz olması
Sınıflarımızın çok kalabalık olması
İmkân eşitliğinin pek sağlanamaması
Kırsal kesimde yaşayan öğrencilerin araştırma yapma imkânlarından mahrum olmaları
Sınav sistemlerimizin test odaklı olması ve sadece hafızayı ölçüyor olması
Fen ve matematikteki başarısızlığa ise derslerin uygulamadan uzak olması, somutlaştırılmadan anlatılması, müfredatın ağır olması ve yetenekleri göz ardı eden eğitim sisteminin olması neden olmaktadır.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir