Sınıfındaki öğrencilerin bireysel farklılıkları ile ilgilenmeyen bir öğretmenin sınıfında ne gibi sorunlar ortaya çıkabilir?
Diyelim ki çocuk diğer arkadaşlarına göre çok iyi düzeyde olsun. Öğretmen bu çocuğun kapasitesini göz önünde bulundurmadan etkinlik hazırlarsa çocuk bu etkinliği yapmak istemeyecektir ya da hemen yapıp diğer arkadaşlarını beklerken sıkılacaktır. Sınıf içinde koşmaya, arkadaşlarıyla uğraşmaya vb. dersin akışını bozacak şeyler yapmaya başlayacaktır. Bu durumda hem dersin akışı bozulacak hem çocuk sıkılacak hem de diğer çocuklar bu durumdan rahatsız olacaktır.
En önemlisi öğretim hizmetleri yetersiz kalacaktır. Yani yavaş öğrenen ya da hızlı öğrenen öğrenciler olacaktır. Bu her iki grup için de problem olacaktır. Yavaş öğrenen öğrenci yetersizlik hissine kapılıp çabalamayı bırakıp öğrenilmiş çaresizlik yaşayacaktır, hızlı öğrenen öğrenciler dersten sıkılıp istenmeyen davranışlar gösterecektir ve bu sınıf yönetimini olumsuz etkileyecektir. Aynı zamanda akademik başarıda da olumsuzluk oluşacaktır. Bu nedenle bireysel farklılıklara dikkat edip farklı yöntem ve teknikleri kullanıp her öğrenciye hitap edilmelidir.
Her öğrencinin öğrenme şekli birbirinden farklıdır. Kimi yavaş öğrenirken kimi bilgiyi çok çabuk alabilir. Kiminin görsel zekâsı üstünken kiminin sözel zekâsı üstün olabilir. Bu nedenle Çoklu Zekâ Kuramı vardır. Bir öğretmen Çoklu Zekâ Kuramına uygun ders işlemezse bireysel farklılıkları dikkate almamış olur. Sınıftakilerin birazı öğrenirken diğerleri geride kalmış olur.
Sınıfındaki öğrencilerin bireysel farklılıkları ile ilgilenmeyen öğretmen; dersi tek bir biçimde anlatıp geçeceği için sözel biçimde anlayan, müziksel zekâya sahip olan ve müzik ile ritmik şekilde anlayan öğrencilerin daha zor anlamasına sebep olacak ve eğitimdeki başarısını etkileyecektir. Ama bireysel farklılıkları dikkate alarak ders işlersek hem çocukların eğitimdeki başarısını etkiler hem de dersi monotonluktan kurtarırız. Sınıftaki diğer öğrencilerin anlamadığı derslerde bireysel farklılıklar dikkate alınarak eğitim verilirse hem hepsi derse aktif katılacak hem de ders monotonluktan kurtulacaktır. Ayrıca dersi anlamayan, dersten sıkılmadan dersi dinleyen öğrenci sayısında artış görülecektir. Böylece eğitimdeki başarıda da gözle görülür şekilde farklılıklar ortaya çıkacaktır.
Sınıfındaki öğrencilerin bireysel farklılıkları ile ilgilenmeyen bir öğretmenin sınıfında ne gibi sorunlar çıkabilir?
-
- Benzer Konular
- Cevaplar
- Görüntü
- Son mesaj
-
- 0 Cevaplar
- 3738 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 1 Cevaplar
- 2281 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 1 Cevaplar
- 6830 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 3 Cevaplar
- 4416 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 0 Cevaplar
- 2700 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 0 Cevaplar
- 2876 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 1 Cevaplar
- 2284 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 0 Cevaplar
- 4280 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 0 Cevaplar
- 4433 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 0 Cevaplar
- 3680 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- Bilgi
-
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir