Sosyal açıdan dezavantajlı bir okulda olsaydınız teknolojik açıdan neler yapardınız?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 15:04

Sosyal açıdan dezavantajlı bir okulda olsaydınız teknolojik açıdan neler yapardınız?

Köy, kasaba tarzı küçük yerleşim yerleri eğitim konusunda sosyal açıdan dezavantajlıdır. Teknolojik anlamda ise öğrencilere ancak büyük şehirlerde katılım gösterebileceğimiz eğitici konferanslar, gösteriler yerine eğitici videolar, filmler izletilebilir. Veya öğrencilerle birlikte drama etkinliklerine ağırlık verilebilir. Gidip görme imkânımızın olmadığı yerlere 3 boyutlu gezilerle dâhil olup eğitimler verilebilir. 3 boyutlu görsellerle ders içeriği desteklenebilir.

Sosyal açıdan dezavantajlı bir okul denince kırsal kesimde merkeze uzak küçük yerler akla gelmektedir. Dolayısıyla buralar da teknolojik bakımdan dezavantajlı hale gelmektedir. Fakat bilgisayar ve internet hemen hemen her yerde ulaşabileceğimiz teknolojik imkânlardır. Bu durumda derslerde bilgisayardan görsel ve işitsel olarak daha fazla faydalanır, eğitici video ve filmler izletir, sınıfı sinema salonuna çevirip film günleri yapar, özel haftalarda çocukların gidemediği müze, parklar, posta merkezleri, huzurevi gibi yerleri internetten slaytlarla görmelerini sağlardım.

Sosyal açıdan geri kalınan noktaları teknolojik imkânlar dâhilinde öğrencilerime sunardım, bunlar da daha çok yaparak yaşayarak öğrenmeler üzerine gerçekleştirilen etkinlikler olurdu. Sosyal açıdan dezavantajlı öğrenciler çekingenlik, saldırganlık gibi özelliklere sahip bireyler olacağı için önce davranış ve kaynağını öğrenip ardından da öğrenciye hitap edecek şekilde teknolojiyi kullanırdım.
Kendi bilgisayarımı kullanarak işe başlardım. Okul öncesi ile ilgili etkileşimli programlar yükler, eğlenerek öğrenmeyi amaçlardım. Ses, dinleme ve ritim çalışmaları yapardım. Eğitici videolar, hikâyeler izletirdim. Diğer yandan kardeş okul arar, belediyelerle görüşürdüm. En azından projeksiyon bağlatır o şekilde çalışmaları yürütürdüm.

Ülkemizde çeşitli alanlarda avantajlı ve dezavantajlı okullar vardır. Sosyal açıdan dezavantajlı bir okuldaki öğretmen olsaydım öncelikle elimdeki imkânların neler olduğunu tespit etmeye çalışırdım. Tespitler sonucunda en çok ihtiyaç olan bir teknolojik aleti alabiliyorsam o konuda okul yönetimiyle konuşup almaya çalışırdım. Örneğin bir bilgisayar birçok alanda öğretmene yardımcı olabilmektedir. Hem televizyon hem müzik çalar hem de video oynatma özelliği ile televizyonun, DVD, müzik çalar yerine kullanılabilmekte ve ekonomik olmaktadır. Bunların dışında kendim de çeşitli malzemelerle kullanabileceğim aletler yapardım. Bir karton kutudan televizyon şeridi, bir şişeden müzik aleti, kumaş parçalarından kuklalar yapardım. Bunlar hem çocukların ilgisini çekmekte hem de etkinliklere renk katmaktadır.

Teknolojik olarak akıllı tahta projektör artık çoğu merkez sınıflarda bulunmaktadır. Ancak yine de her yere yetemeyen bu aletler eksik kalmaktadır. Şu an her öğretmenin kişisel bir diz üstü bilgisayarı bulunmaktadır. Bulunduğum okulu önceden araştıracağımdan ve imkânlarını öğreneceğimden dolayı gitmeden önce harici belleklerime çeşitli videolar, şarkılar yüklerim. Okulda da projektör olmasa bile sınıf mevcuduna göre bilgisayarda izlettirebilirim. Ses diskleri hazırlayıp yine kendi bilgisayarımdan faydalanabilirim.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir