Sözel bir derste öğretmenin zamandan tasarruf yapmak için projeksiyon cihazını kullanmasının olumsuz yanları nelerdir?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 15:03

Sözel bir derste öğretmenin zamandan tasarruf yapmak için projeksiyon cihazını kullanmasının olumsuz yanları nelerdir?

Projeksiyon cihazı derste hem öğretmen hem de öğrenci için faydalı bir teknolojik alettir. Çocuğun ilgisini, yaratıcılığını, kalıcı öğrenmeyi önemli miktarlarda artırır. Ayrıca öğretmenler içinde dersi zenginleştirmek amacıyla kullanılır. Sözel derslerde kullanımı uzun süreli hale gelirse çocuklarda dersten sıkılma, gözlerinin yorulması gibi şeylere neden olabilir. Öğretmen ders içinde pasif kalmamalı sorularla, çocukları derse etkin katabilmelidir. Yansıtılan konuyla ilgili açıklamalar yaparak çocuklarda hem işitsel hem de görsel öğrenmeyi sağlamalıdır.

Dikkat dağıtıcı olabilir.Önemsiz ayrıntılara yer verilmiş olabilir. Dikkatin kısa sürede dağılmasına neden olabilir. Dersin uzamasına neden olabilir. Sınıftaki disiplini sağlamada zorluk çıkarabilir. Hedeften uzaklaşılabilir. Mesaj öğrencilere tam olarak ulaşamayabilir. Öğrencide rehavete yol açabilir, yazılar yansıtılmış olacağı için öğrencide not alma isteğini azaltabilir.

Öğrenciyi pasif hale getirebilir. Bilgiyi öğrenmeyi güçleştirebilir. Öğretmenin kolaya alışmasını sağlayarak tembelliğe itebilir. Zamandan tasarruf için çok fazla bilgiyi kısa sürede verdiğinden konunun kalıcı olmamasını sebep olabilir. Sadece göz ve kulak duyu organlarına hitap ettiği için aktif öğrenme gerçekleşmez. Öğretmen merkezli yaklaşıma uygun olduğundan öğrenci pasif kalır ve öğrenme ve öğretme etkinliğine tam olarak katılamaz. Konu sadece teori olarak kalır ve pratikte uygulanması zorlaşır. Bilginin uygulamaya dönük değil, ezbere yönelik anlaşılmasını sağlar ve etkili bir öğrenme gerçekleşmez.
Sözel bir derste çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesini olumsuz etkiler. Her çocuğun öğrenmesi farklıdır. Bazı çocuklar görerek, altını çizerek, yazarak öğrenir. Çocukların hazır bilgiye çabuk ulaşmasına neden olur. Hazırcı çocuklar yetişmesine sebep olabilir.

Sözel derslerde soyut olan konuların somutlaştırmak için ve zamandan tasarruf yapmak için ve dersin görsellerle zenginleşmesi için projeksiyondan yararlanılır. Eğer derslerde projeksiyon çok kullanılırsa derslerin dağılmasına öğrencilerin dikkatinin dağılmasına öğrencilerin derse yoğunlaşmalarında sorun olabilir. Öğrencilerin hazıra alışmasını araştırma yapmadan projeksiyon da gösterilen konuların aynen kabul etmesine neden olabilir. Eğer projeksiyon doğru zaman da ve doğru yerde kullanılırsa yararlı olabilir ama aşırı şekilde kullanılırsa yarardan çok zarara neden olur.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir