Teknoloji kullanımının öğrencinin yaratıcı ve eleştirel düşünmesi üzerindeki etkisi nedir?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 15:00

Teknoloji kullanımının öğrencinin yaratıcı ve eleştirel düşünmesi üzerindeki etkisi nedir?

Aslında her şey biz öğretmenlerin, velilerin, toplumun nasıl yönlendirdiği ile ilgili diyebiliriz.
Teknolojiyi kullanırken akıl süzgecinden geçirdiğimizde yaratıcı ve eleştirel düşünmemize fayda sağlayabilir. Örneğin öğrenci bir proje görür, ondan esinlenerek kendine özgü bir proje üretebilir.

Eğitimde teknoloji amaç değil araçtır. Her geçen gün teknolojinin gelişmesi ile orantılı olarak hayatımızdaki ve eğitimdeki yeri daha da önemli bir hal almıştır. Dersi daha etkili kullanabilme, eğitimde kalıcı öğrenmeyi sağlamak amaçlı farklı teknikleri sınıf ortamında gerçekleştirebilme ile birlikte büyük bir zaman tasarrufu sağlamaktadır. Olumlu yönlerinin dışında zaman açısından bir takım olumsuz yönleri de bulunmaktadır. Teknolojik cihazların kullanımı konusunda henüz tam kapasite kullanıma sahip olamayan öğretmenlerimizin ders esnasında yaşanan aksaklıklar dolayısı ile zaman kaybetmesi de söz konusudur. Örneğin; akıllı tahta kullanımının henüz tüm öğretmenlerimiz tarafından benimsenememiş olunması derste zaman kaybına yol açmaktadır.

Öğretmene hız ve pratiklik kazandırmaktadır. Örneğin; öğretmen soruları tahtaya yansıtarak zaman kazanmakta daha çok soru çözebilmektedir. Bu da zaman kaybını önlemektedir. Ayrıca ders notları ve konu ile ilgili bilgiler bilgisayar ortamında depolanabilmekte, tasnif edilebilmektedir. Bu sayede öğretmen istediği bilgiye istediği zaman ulaşabilmektedir. Bu durum konu tekrarlarını kolaylaştırmaktadır. Öğrencinin öğrenme sürecine de katkı sağlarlar. Öğrencileri çok yönlü düşünmeye yönlendirmekte ve öğrencinin ufkunu açmaktadır.

Etkileşimli tahta kullanımı esnasında öğretmenler, yazılım hatalarından, program versiyonlarından, kalibrasyon ayarlarından, sistemden, donanımdan, öğrencilerin tahtayla oynamasından, teknolojik altyapı eksikliğinden, ekipman eksikliğinden kaynaklanan bazı teknik sorunlar yaşamaktadır. Elektrik kesintileri de en önemli sorunlardan biridir. Teknik sorunlar ve elektrik kesintisi çok ciddi zaman kaybına, dersin aksamasına, zaman zaman da öğretmenin sınıftaki otoritesinin zayıflamasına neden olmaktadır. Öğrencileri tembelliğe alıştırmakta, not tutma, yazma, çizme gibi alışkanlıklarının azalmasına sebep olabilir. Dersler zaman zaman monotonlaşmakta, öğrenci ders içerisinde pasifleşmektedir. Öğrenciler hazıra ve görselliğe alışmaktadırlar. Bilgisayarlara virüs bulaşması, tahta kaleminin bozulması ve kaybolması da sorun oluşturmaktadır. Etkileşimli tahtalar, öğretmenin hareket alanını kısıtlamakta, öğretmeni ekrana bağımlı hale getirmektedir. Dersin hazırlık aşaması uzun sürmekte, hazır doküman kullanan öğretmenleri ise tembelliğe alıştırmaktadır.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir