Teknoloji kullanımının zaman tasarrufu açısından eğitime olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 14:59

Teknoloji kullanımının zaman tasarrufu açısından eğitime olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?

Eğitimde teknolojiyi kullanmanın zaman bakımından olumlu yönleri; Araştırma çeşitliliği sağlar. Anında geri bildirim ve değerlendirme olanağı sağlar. Sınıfta kullanılan zamanın verimli olmasını sağlar. Mekân bağımsızlığını sağlar. İlgi çekici ve motive edicidir. Bilgiye hızlı ulaşımı sağlar.

Olumsuz yönleri ise; Her yerde teknoloji aynı düzeyde gelişmediği için fırsat eşitsizliğine sebep olur. Yüz yüze iletişimi olumsuz etkiler. Kontrol sağlanmadığı zaman vakit kayıplarına gereksiz bilgi öğrenilmesine sebep olur.

Teknoloji son yıllarda eğitim hayatına büyük oranda girmiş durumdadır. En büyük avantajlarından birisi zamandan tasarruf sağlamasıdır. Örneğin; dersinde bir kavramı sözel olarak anlatamayan öğretmen, projeksiyon cihazını kullanarak kavramın ya da anlattığı şeyin görselini göstererek öğrencilerin konuyu daha iyi kavramasına yardımcı olur. Ayrıca öğrenmeler daha kalıcı olmakla birlikte kısa zamanda teknoloji sayesinde konu öğrenciye kavratılır. Zaman ve mekân açısından kolaylık sağlasa da öğretmen kullanacağı herhangi bir teknolojik aleti bilmiyorsa veya derse girmeden hazırlamamışsa yahut yanlış teknolojik aletleri kullanırsa zamandan tasarruf değil, zamanı boşa harcamış olur.

Eğitimde teknoloji amaç değil araçtır. Her geçen gün teknolojinin gelişmesi ile orantılı olarak hayatımızdaki ve eğitimdeki yeri daha da önemli bir hal almıştır. Dersi daha etkili kullanabilme, eğitimde kalıcı öğrenmeyi sağlamak amaçlı farklı teknikleri sınıf ortamında gerçekleştirebilme ile birlikte büyük bir zaman tasarrufu sağlamaktadır. Olumlu yönlerinin dışında zaman açısından bir takım olumsuz yönleri de bulunmaktadır. Teknolojik cihazların kullanımı konusunda henüz tam kapasite kullanıma sahip olamayan öğretmenlerimizin ders esnasında yaşanan aksaklıklar dolayısı ile zaman kaybetmesi söz konusudur. Örneğin; akıllı tahta kullanımının öğretmenler tarafından benimsenememiş olması derste zaman kaybına yol açabilir.

Öğretmene hız ve pratiklik kazandırmaktadır. Örneğin; öğretmen soruları tahtaya yansıtarak zaman kazanmakta daha çok soru çözebilmektedir. Ayrıca ders notları ve konu ile ilgili bilgiler bilgisayar ortamında depolanabilmektedir. Bu sayede öğretmen istediği bilgiye istediği zaman ulaşabilir. Bu da konu tekrarlarını kolaylaştırmaktadır. Öğrencinin öğrenme sürecine de katkı sağlayarak çok yönlü düşünmesine yönlendirmekte ve öğrencinin ufkunu açmaktadır.

Etkileşimli tahta kullanımı esnasında öğretmenler, yazılım hatalarından, program versiyonlarından, kalibrasyon ayarlarından, sistemden, donanımdan, öğrencilerin tahtayla oynamasından, teknolojik altyapı eksikliğinden, ekipman eksikliğinden, bilgisayarlara virüs bulaşmasından kaynaklanan bazı teknik sorunlar yaşamaktadır. Öğrencileri tembelliğe alıştırmakta, not tutma, çizme gibi alışkanlıklarının azalmasına neden olmaktadır. Öğrenciler hazıra ve görselliğe alışmaktadırlar. Etkileşimli tahtalar, öğretmenin hareket alanını kısıtlamakta ve ekrana bağımlı hale getirmektedir. Dersin hazırlık aşaması uzun sürmekte, hazır doküman kullanan öğretmenler ise tembelliğe alıştırmaktadır.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir