Bir öğretmen dersinde farklı yöntemler kullanmadan ders anlatıyor. Sizce ne gibi sorunlar oluşur?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 517
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 14:07

Bir öğretmen dersinde farklı yöntemler kullanmadan ders anlatıyor. Sizce ne gibi sorunlar oluşur?

Farklı zekâ alanlarına ve farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilere hitap etmeyeceğinden dolayı öğrenmenin gerçekleşmesini tam anlamıyla sağlayamayacaktır. Ayrıca öğrencilerin motivasyonunun düşmesine ve dersten sıkılmasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra farklı yöntemlerin etkisiyle sağlanacak problem çözme, yaratıcılık, analiz, sentez gibi üst düzey zihinsel becerilerinin gelişmesine engel olacaktır.

Tek tip öğrenci var gibi tek yöntem kullanmak, diğer öğrencileri görmezden gelmek demektir. Bu da öğrencilerin öğrenmelerden kopmalarına sebebiyet verecektir, bu durum öğrencilerin kendilerini değersiz ve mutsuz hissetmelerine sebep olup dersten hatta okuldan soğumalarına bile neden olabilir. Öğrencinin, bilgi öğrenmek için ilgi ve merakını kaybetmesine sebep olabilir, öğrencinin kendini baştan yetersiz hissedip adaptasyonunu ve gayretini olumsuz etkileyecektir.

Öğretmenin dersi tek düze değil farklı yöntem teknikle işlemesi dersteki kalıcılığı, dikkati, güdülemeyi artırır. Herkesin kendine özgü özellikleri farklı zekâsı vardır. Tek bir yöntem ile yahut düz anlatım ile ders işlendiğinde öğrencilerin çoğunun anlamadığını görebiliriz.

Sınıf hâkimiyetini korumak sorun olur. Çünkü öğrenci tek bir yöntemden hele ki bu yöntem öğretmen odaklı ise sıkılacaktır. Öğrenci öğretmenin ders anlatım taktiğini kolayca öğrenip öğretmeni zor durumda bırakabilir. Son olarak da farklı yöntemleri kullanmayan öğretmen kendini geliştirme yolunu da kapatmış olur.
Her öğrenci özeldir ve kendi öğrenme stili farklı olabilir. Sınıflar heterojen dağılımlarda olduğu için öğretmenin derse tek seçenekli şekilde anlatması öğrencilerin öğrenme eksikliği yaşamasına, derste sıkılmasına ve dikkatini derse verememesi gibi problemlere neden olur. Bu yüzden öğretmenin ön uçtaki öğrencilere bile hitap edebilecek farklı öğretim tekniklerine başvurması gereklidir.

Nasıl ki en sevdiğimiz yemek de olsa her gün yersek sıkılacağımız gibi. Bir öğretmen de tek düze bir anlatım yöntemiyle güzel anlatsa bile öğrenciler bir süre sonra sıkılıp dersi dinlemeyecek, dikkatleri dağılacaktır. Öğrenciler, öğretmen ne derse kabul edecek bu da onların üst düzey düşünme becerilerini geliştiremeyecektir. Anlatım yöntemini elbette kullanacağız. Ancak etkili bir öğrenme için çağımıza uygun araçları, öğrenci merkezli yöntemleri kullanabilmeliyiz.

Sürekli bir gelişimin içinde olduğumuz şu dönemlerde tekdüzeliğin kabul edilmesi beklenti durumu dahi söz konusu olamazken öğretmenin dersinde sürekli aynı şekilde ders anlatmaya çalışması sadece "Ben işimi yapar çıkarım." düşüncesini gösterir bir noktadan sonra. Çünkü her açıdan algılaması farklı olan öğrencilere bu şekilde ders vermesi kabul edilemez. En ilgili öğrencisinin derse olan ilgisini kaybetmesine, algı düzeyi yüksek öğrencilerinin algısının düşmesine, bazı öğrencilerin hiç dikkatini çekememeye, dersi o şekilde dahi anlama gücü olan öğrencilerinse üstüne hiç bir gelişim göstermemesine neden olacağı gibi verimsiz geçen derslerine engel olamayacaktır. Ki bu da ileride öğrenciler için alay konusu olabilir. Öğrenci eğlenemediği, öğrenemediği dersi sevmez zamanla öğretmeni de sevmez ki bu da öğretmenin kendi özünde sorun oluşturabilir.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir