Bir öğretmenin öğrencilerine kendi hayatıyla ilgili kesitler sunması öğrencinin üzerinde nasıl bir etki bırakır?
Öğretmen öğrenciler açısından model olduğu için çocuklar öğretmenleri ile özdeşim kurarlar. Aynı süreçlerden geçmiş olmaları, aynı duyguları yaşamaları, hayat benzerliği öğrenciler için teşvik olabilir.
Ben öğrencilerime hayatımdan kesitler sunuyorum ve çok şaşırıyorlar, heyecanlanıyorlar. Çünkü öğrenciler her şeyi ile öğretmenlerini örnek almaktadırlar.
Günlük yaşamla ilişkilendirme ilkesine bağlı kalarak sunduğumuz tüm öğretimlerin düz anlatıma göre daha etkili olduğu kanıtlanmış bir gerçektir. Ayrıca anlatılan kesitin bir kaç öğrenci tarafından öğretmenle birlikte canlandırılması kavramın kalıcılığını arttıracaktır. Bu sebeple ölçülü ve gerçekçi olduğu sürece bu yöntemin kullanılmasını sakıncalı bulmuyorum.
Öğretmen öğrenci ilişkisini olumlu yönde etkiler. Öğrenciyi öğretmene yakınlaştırır. Özellikle hata yaptığı konularda olursa öğrenci hatasını düzeltebilmesi konusunda özgüveni gelişebilir. Tabii ki bu paylaşımlar öğrencilerin sınıf ortamını evde paylaştıkları düşünülerek yapılmalı veli öğretmen ilişkisi zedelenmemeli.
Öğretmen model olduğu için kalıcı bir etki bırakır. Öğrenciler için öğretmen örnek olmuştur ve öğrencilerin dikkatini çeker.
Öğretmen hali, tavrı, giyimi, kuşamı, her davranışı çocukların gözünde önemlidir, değerlidir. Daha bir dikkatli dinlerler dersi. Öğretmen bu durumu avantaja çevirir. Eksik ve yanlış öğrenmelere sebep olabilecek ilgi istek düştüğü zaman kendi hayatından bir örnek verir. Çocukları toparlayabilir. Bir nevi pekiştireç işlevi görür.
Bir öğretmenin öğrencilerine kendi hayatıyla ilgili kesitler sunması öğrencinin üzerinde nasıl bir etki bırakır?
-
- Benzer Konular
- Cevaplar
- Görüntü
- Son mesaj
-
- 0 Cevaplar
- 3916 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- 1 Cevaplar
- 2376 Görüntü
-
Son mesaj gönderen Serdar Yıldırım
-
- Bilgi
-
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 23 misafir