Bireylerdeki fiziksel ve ruhsal farklılıklar öğretime nasıl etki eder?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 14:04

Bireylerdeki fiziksel ve ruhsal farklılıklar öğretime nasıl etki eder?

Bireylerde farklılık hissi olur. Farklılık hissi, o yaşlardaki çocuklar için ağır bir durumdur. Bu durum da kendini yetersiz hissetmeye başlar ve bir alanda yetersiz olan bireyler diğer alanlarda yetersizlik duygusuna kapılır. Bu durumda öğrenilmiş çaresizlik kavramına neden olur. Tam tersi durumunda ise başarılı bir yeterliliği sahipse aşırı özgüven duygusuyla mükemmeliyetçi bir kişilik geliştirir. Ve hata yapmaya tahammülsüz bir hal alır. Bu durum öğrencilerin birbirlerine farklı yaklaşımlar geliştirmesine ve empati kurmaya engel bir sınıf ortamı oluşur. Bu durum da bize düşen görev öğretim ortamını demokratikleştirerek farklılıklara saygılı bir ortam geliştirmeliyiz. Bunun için beyin fırtınası tekniğini kullanıp her öğrencinin kendi fikrini söylemesini ve bunun yargılanmayacağı hissini çocuklara göstermeliyiz.

Bireylerdeki hem ruhsal hem de fiziksel farklılıklar eğitim hayatını oldukça etkilemektedir. Örnek verecek olursak boyu kısa bir öğrenci tahtayı göremediğinde yazıları okumak için çok fazla çaba gösterecek ve bu nedenle öğretmenin yaptığı diğer etkinlere dikkatini yeterince veremeyecek ve geride kalacaktır. Bunun sonucunda motivasyonu düşecek sınıfın genel düzeni bozulacak ders verimli olmayacaktır. Ruhsal farklılıklara da değinecek olursak kimi öğrenciyi hiç etkilemeyecek bir olay diğerini derinden etkileyebilir. Örneğin anneler gününde annen beni gözlerimden tanır adlı bir etkinlik yaptık diyelim. Eğer sınıfımızda annesi olmayan bir öğrenci varsa bu durun onu çok üzecektir. Bu nedenlerle öğrencilerimizi yakından tanımalı derslerimizi bireysel farklılıkları dikkate alarak planlamalıyız.

Bireyler arasındaki farklılıklar öğrenmeyi olumsuz yönde olduğu gibi olumlu yönde de etkileyebilir. Örneğin okul içi ve okul dışı voleybol faaliyetinde bulunan bir birey ruhsal ve bedensel olarak kendini yeterli hisseder. Bu da özgüvenini arttırır. Ve okul dışı hayatında da derslerinde de başarılı kendine güvenen girişimci bir birey olur. Hayatta hep aktif olur.

Gelişimin temel ilkelerinden biri olan bireysel farklılıklar sınıfta da öğretmeni farklı yöntem teknikler kullanmaya iter. Bu da sürecin zenginleşmesini sağlar.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir