Derslerde projeksiyon kullanımı ile ilgili neler düşünüyorsunuz ve olumsuz yönleri sizce nelerdir?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 13:49

Derslerde projeksiyon kullanımı ile ilgili neler düşünüyorsunuz ve olumsuz yönleri sizce nelerdir?

Öğrenciyi güdüler, derse olan dikkatin artmasını sağlar, dersin içeriğinde var olan soyut şeyleri somutlaştırabilir, çoklu öğrenmeyi ders içinde etkin hale getirir, hızlı geri dönüşlerle dersin tekrarını ve hatırlanmasını kolaylaştırabilir. Olumsuz olarak ele almamız gerekirse birçok teknik arızanın çıkmasıyla ders aksayabilir. Gelişen günümüz teknolojisini ele alırsak, göz önünde bulundurursak geliştirilmiş şekilleri nedeniyle çok da fazla etkisi olduğunu günümüz eğitiminde söyleyemeyiz.

Yeni gelişen projelerdeki teknolojiler örneğin EBA, akıllı tahta ve akıllı tahtayla uyumlu tablet, simülasyon ve animasyonlar projeksiyondan bir adım öndedir. Bu gibi projelerle dersi daha da çekici hale getirebiliriz. Projeksiyon bu gelişmelerin yanında daha yüzeysel ve yetersiz kalıyor.

Projeksiyon kullanımını olumlu buluyorum öğrencilere anlatılmak istenen konunun görsel olmasını ve bunun sonucunda da öğrenmenin daha kolay akılda kalıcı ve bilgilerin gruplandırılmış olmasını sağlar. Olumsuz tarafı ise şu ki sınıf çok aydınlıksa perdeye yansıtılan görsel soluk ve pastel oluyor buda bazı öğrencilerin görmekte sıkıntı yaşamasına ya da bazı yazıları okumada zorlanmasına sebep olabiliyor.

Olumlu yönü ders esnasında zamandan tasarruf sağlar. Yazmayı gerektiren bir bilgiyi bilgisayarda kendimiz hazırlayarak sınıfta görsel bir şekilde aktarabiliriz. Bu hem daha dikkat çekici olur hem de tahta ile uğraşmaya gerek kalmaz. Olumsuz yönü hiçbir teknik olmadan sadece projeksiyonu kullanırsak düz anlatımdan bir farkı olmaz. Sonuç olarak projeksiyona bağlı kalınmadan öğrenciyi aktif bir şekilde derse katabilirsek bu faydalı olacaktır.

Dale'nin yaşantı konisine göre düz anlatımdan bir tık iyi olsa da yine de öğrenme soyuttur. Kendi kendine değil yine başkasının yardımıyla öğrenme gerçekleşir. Kalabalık sınıflarda zaman zaman uygulanması öğrenmeyi canlandırabilir. Dersin özetlenmesinde, öğrenilenleri hızlı bir şekilde gözden geçirmede yardımcı olabilir. Günümüz öğrencileri teknolojik olarak birçok imkâna sahipken sıkıcı gelebilir. Öğreticiye rehberlik etse de, anlatımında görsellik sunsa da somutlaştırma açısından yetersizdir.

Görsel hafızaya hitap ettiği için faydalı bir yöntemdir. Sıkıcı bir şekilde hazırlanmayan sunumlar oldukça dikkat çekip faydalı olabilir. Resimlerle desteklendiği zaman oldukça hafıza da kalıcı olur. Ama akıllı tahta gibi günümüz teknolojisiyle hazırlanan sunumlar daha gerçekçi olabilir. Öğretmen eğer ki kolaya kaçıp da yazıları doldurursa oldukça sıkıcı bir sunuma dönüşebilir. Olumsuz yanı olarak da görebildiğim budur.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir