Eğitimde ölçme ve değerlendirme süreci nasıl olmalıdır? Sınıfınızda nasıl ölçme değerlendirme yöntemi kullanırsınız?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
öğretmenim
Mesajlar: 516
Kayıt: 16 Ara 2017 21:56
İletişim:

27 Şub 2018 13:40

Eğitimde ölçme ve değerlendirme süreci nasıl olmalıdır? Sınıfınızda nasıl ölçme değerlendirme yöntemi kullanırsınız?

Eğitimde ölçme ve değerlendirme ezbere dayalı sınav şeklinde olmamalıdır. Öğrencinin gerçekten o konuyu öğrenip öğrenmediğini ölçecek şekilde olmalıdır. Bunun için çocuğu ezbere itecek tek bir yoldan sonuca ulaşan cevapların olduğu sınavlar yerine öğrenci performans olarak değerlendirilmeli. Açık uçlu sorular sorularak cevabı bulması sağlanmalı.

Eğitimde ölçme ve değerlendirmeyi hedeflenen amaçlara ulaşıp ulaşamadığımız konusunda bizi yönlendirmesi ve belirlenen eksikliklere göre yönelik tamamlamalar yapılmasına dayanır. Çocuğun eksiklikleri belirlenmeli ve bu yönde desteklenmelidir. Öncelikle ölçme değerlendirme yaparken sonuç değil süreç odaklı olmalıyız. Çocukları iyi tanımalı bireysel farklılıklarının olacağını göz önünde bulundurularak yapabildiklerinden yola çıkıp yapamadıklarını kazandırmaya çalışmalıyız. Okul öncesinde en iyi değerlendirme yöntemi gözlemdir. Bunun yanı sıra anekdot kayıtları ve portfolyolarla çocukların gelişimini değerlendirebiliriz.

Ölçme ve değerlendirme faaliyeti sayesinde amaçlarımı ve hedef davranışlarımı yeniden gözden geçiririm. Bunları öğrencilerimin özelliklerine uygun hale getiririm. Ölçme ve değerlendirme süreci sayesinde öğrencilerime doğru ve etkili geri bildirimler verebilirim. Öğretim metodumuzdan, öğrenmenin ortamından, dersin içeriğinden ve diğer faktörlerden kaynaklanan ve öğrenmeleri olumsuz yönde etkileyen değişkenleri tespit edebilir ve düzeltebilirim. Kullanacağım yöntemler gözlem, görüşme, portfolyo, derecelendirme ölçeği vb. olur.

Ölçme değerlendirme sonuçtan çok süreci değerlendirecek şekilde olmalı. Öğretmen geleneksel ölçme değerlendirme araçlarının yanında alternatif ölçme değerlendirme araçlarını da kullanmalı. Aynı zamanda öğretmen kendi geliştirmiş olduğu ölçme değerlendirme araçlarını da işe koşmalı. Öğretmen ölçme değerlendirmeyi yaparken öğrenciyi bütün olarak değerlendirmeli. Okul öncesi eğitimde ölçme değerlendirme yazılı sınav, sözlü sınav, çoktan seçmeli testler şeklinde olmaz yaş grubu bu testlerin uygulanması için uygun değildir.

Ölçme ve değerlendirmenin sonuç değil süreç odaklı olması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca ölçme değerlendirmede en önemli noktalardan biri öğrencinin kendi içerisindeki aşamalarıdır, yani başlarken neredeydi şimdi nerede soruları son derece önemlidir. Ölçme ve değerlendirme yaparken çocuklar birbirleriyle kıyaslanmamalıdır, bireysel farklılıklar her zaman göz önünde bulundurulmalıdır. Okul öncesi için bu süreç biraz daha farklı ilerlemektedir çünkü bizim bölümümüzde ölçme soruları oluşturup sınavlar yapmak, öğrencinin bilgisini yazılı olarak ölçmek mümkün değildir. Okul öncesi öğretmenleri sınıfta en çok gözlem yöntemini, sonra soru cevap, portfolyo, görüşme gibi teknikleri kullanılır.
Ölçme de sonuçtan çok sürece önem vermeliyiz çağdaş eğitim yollarından faydalanıp uygulamalar ile öğrenmelerini ölçmeliyiz. Okul öncesinde ise bunu oyunla yapabiliriz. Çocuk hem eğlenir hem de öğrenme düzeyini görmüş oluruz.
Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntü
    Son mesaj

“Öğretmenlik Mülakat Soruları” sayfasına dön

  • Bilgi
  • Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir