Okul öncesi gelişim raporu örneği

Cevapla
hasibeçevik
Mesajlar: 1
Kayıt: 30 Ara 2018 21:35
İletişim:

30 Ara 2018 21:38

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ PROGRAMI GELİŞİM RAPORU
Okul Adı: Altın x
Öğretmenin Adı ve Soyadı:x
Rapor Tarihi: 11.05.2018
Çocuğun Adı Ve Soyadı: x
Cinsiyeti: Kız
MOTOR GELİŞİM:
Genel olarak bedensel hareketleri ve kas gelişimi yaşıtlarından beklenen düzeydedir. Yürüme ve koşma hareketlerini rahatlıkla yapabiliyor. Sekme, sıçrama gibi bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yaparken desteğe ihtiyaç duyuyor. Küçük kas kullanımı gerektiren etkinliklerde yaşıtlarına göre oldukça iyi düzeyde. El-göz koordinasyonu gerektiren kazanımlardan şekilleri çizme, malzemeleri istenilen nitelikte kesme hareketlerinde oldukça iyi. Oyun hamurundan 2-3 parçadan oluşan şekiller yapabilmekte. Kağıt üzerine çizilen basit şekilleri kesebiliyor. Isınma soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapabiliyor. Yönergeler doğrultusunda düz ve geriye doğru yürüyebiliyor.
Görüş ve öneriler:
İnce motor gelişimi yaşıtlarına göre iyi düzeyde. İlgisi olan bir spor dalına yönlendirilerek desteklenebilir. Evde hoşuna giden yoğurma maddeleriyle çalışmalar yaptırabilir. Parkur etkinlikleri düzenleyip buralarda oynaması sağlanabilir.
BİLİŞSEL GELİŞİM:
1 den 20 ye kadar sayı sayabiliyor. Dikkat edilmesi gereken nesneyi fark edip dikkatini onun üzerine yoğunlaştırabiliyor. Bir olaydan sonra ne olabileceği hakkında tahmin yapabiliyor. Nesnenin mekandaki konumunu doğru olarak söyleyebiliyor. Olayları gözlemleyerek karşılaştırma yapabiliyor ve oluş sırasına göre sıralayabiliyor. Eşleştirme çalışmasında ve gruplara ayırmada desteğe ihtiyaç duyuyor. Farklı durum veya olayla alakalı dikkatini çeken şeyler hakkında soru sorabiliyor. Dikkatini çeken gözlemlediği olay sorulduğunda cevaplayabiliyor. Bir olayı belli süre geçtikten sonra tekrar hatırlayıp söyleyebiliyor.

Görüş ve öneriler:
Ritmik sayı sayma çalışmaları evde tekrar edilebilir. İleriye geriye doğru şekillendirebilir. Almaya açık bir çok ve yeni şeyler öğrenmek istiyor. İhtiyaç duyulursa devamı da öğretilebilir. Sayılarla ilgili becerilerin desteklenmesi için evde bulunan materyallerle ileriye ve geriye doğru sayma alıştırmalarına devam edilebilir. Yolda yürürken veya bulunduğu farklı ortamlarda yapılan çalışmalarda söylenilen sayıdan bir önceki sayı veya bir sonraki sayı sorulabilir. Evde bulunan materyallerle basit toplama ve çıkarma alıştırmaları yaptırabilir. Yine evde bulunan materyallerin şekilleri, renkleri, büyüklükleri hakkında sohbetler yapılarak desteklenebilir.
DİL GELİŞİMİ:
Dili iletişim aracı olarak kullanabiliyor. Soru cümlesinde cümle ögelerinin sırasını karıştırıyor bu konuda desteğe ihtiyacı var. Konuşma sırasında göz teması kurabiliyor ve bunu devam ettiriyor. Jest ve mimiklerini doğru şekilde kullanabiliyor. Hayallerini anlatmakta çekingen davranıyor bu konuda özgüvene ihtiyacı var. Sınıftaki toplu şarkı söyleme ses açma çalışmalarından oldukça aktif. Konuşmayı başlatamıyor fakat başlatılmış bir konuşmayı sürdürebiliyor. Konuşmayı sonlandıramıyor, konu sürekli olarak sapıyor ve başka yerlere gidiyor. Var olan sohbete katılabiliyor ve aceleci olmasına rağmen sırasını bekleyebiliyor.
Görüş ve öneriler:
Dil gelişimin desteklemek amacıyla evde görsel okumayla masalı anlatması ve sonlandırması istenilebilir. Gün sonlarında o gün neler olduğu kısa şekilde sözel ifadeler olarak sohbet edilebilir. Özgüveni destekleyici çalışmalara yer verilebilir ve girişimleri desteklenebilir. Sözcüklerin doğru telaffuzunu fark etmesi ve sözcüklerde bulunan sesleri doğru seslendirebilmesi amacıyla evde dil oyunlarına yer verilebilir. Dil gelişimi açısından yaşıtlarına göre oldukça iyi düzeyde bir çocuk.
SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM:
Kendisine ait fiziksel özellikleri tanıyor. Adını, soyadını, yaşını ve fiziksel özelliklerini söyleyebiliyor. Duygularını belli edebiliyor. Teyze, amca gibi yakın akraba isimlerine hakim değil. Telefon numarasını ve adresini söyleyebiliyor. Nesneleri alışılmışın dışında kullanma ve özgün biçimde yeni formlar oluşturma konusunda desteklemeli. Sınıftaki herhangi bir durumda başkalarının duygularını, ne hissetmiş olabileceklerini destekle söylüyor.
Fakat neden veya neler olmuş olabileceği hakkında tahmin yapamıyor. Olumlu veya olumsuz duygularını destekle sözel anlatabiliyor. Yaşadığı bir olay veya durum karşısında duygularını uygun yollar ile ifade edebiliyor.
Görüş ve öneriler:
Sosyal ve duygusal olarak yaşıtlarından beklenen düzeyde. Yakın akraba isimleri, geniş ailede hangi akrabalarımızın olduğu belki bir hikaye kitabı üzerinde yaşamla ilişkilendirilerek kavratılabilir. Yaratıcığın, nesnelerin özgün ve farklı biçimlerde kullanılması kolaj çalışmalarıyla, artık maddelerden yeni bir şeyler yaptırılarak kazandırılabilir. Başkalarında kendisi gibi duyguları olduğunu kazandırmak, ilerde kazanacağı empati duygusunun temelini oluşturacak olduğu için önemli. Bu konuda farkındalık kazandırabilecek hikaye kitapları okunabilir.
ÖZBAKIM BECERİLERİ:
Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygulayabiliyor. Giysilerini çıkarıp, giyebiliyor. Düğmesini açıp, kapatabiliyor. Okuldaki eşyalarını özenle kullanabiliyor. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yiyip, içebiliyor. Öğün zamanlarında yemek yemeye çaba gösteriyor. Günlük yaşam becerileri için gerekli olan araç ve gereçleri kullanabiliyor. Herhangi bir tehlike ve kaza anında yardım isteyebiliyor. Sağlığını korumak için gerekenleri yapabiliyor. Beslenmesi son derece sağlıklı, yemeklerde seçici değil. Bağcık bağlama çalışmalarıyla desteklenmeli. Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanabiliyor. Sınıfta kullandığı araç- gereçleri topluyor. Acil durumlarda başvurulacak telefon numaraları evde tekrarlanarak pekiştirilmelidir. Okuldan ayrılma saati geldiğinde yardımsız montunu giyip, ayakkabılarını giyebiliyor.
Görüş ve öneriler:
Okulda kazanılan bu öz bakım becerilerinin devamlılığını sağlamak adına evde de aynı sorumluğu çocuğunuza vermeli ve ondan beklemesiniz. Evde çocuğunuza kendi dolabının düzeni, el yüz temizliğinin bireysel ve bağımsız gerçekleştirilmesi, olumlu davranışların kazanılması ve devamlı olmasını sağlayacaktır.
Cevapla
  • Bilgi